Na poděbradském festivalu zazní živě soundtrack z české megahry Kingdom Come: Deliverance
Úspěšná historická hra Kingdom Come: Deliverance, za kterou stojí pražské vývojářské studio Warhorse Studios pod vedením Daniela Vávry, si své fanoušky získala nejen herním světem, zasazeným do středověkých českých krajin, či propracovanou grafikou. Výrazným prvkem na tomto stamilionovém RPG je mimo jiné i tematický hudební podklad, který bude letos vůbec poprvé živě slyšet na akci SOUNDTRACK Poděbrady.
Součástí programu mezinárodního festivalu filmové hudby a multimédií, který se ve středočeských lázních koná od 30. srpna do 2. září, bude totiž i koncert, kde celý herní soundtrack zazní. O co nejpřesnější imitaci orchestrálního zvuku z Kingdom Come: Deliverance se bude snažit Filharmonie Hradec Králové, kterou po dirigentské stránce povede hudební skladatel Jan Valta. Ten ostatně soundtrack k jedné z nejpropracovanějších historických her všech dob, která je navíc prokládána středověkými skladbami Adama Sporky, napsal.
“Jsem rád, že můžeme na našem festivalu ve světové premiéře uvést tak ojedinělý a úspěšný projekt, jakým Kingdom Come: Deliverance bezesporu je. Spojení symfonického orchestru s velkoformátovou projekcí nejpoutavějších herních scén bude velkým zážitkem nejen pro fanoušky herních technologií,” říká zakladatel a ředitel festivalu SOUNDTRACK Poděbrady Michal Dvořák.
https://www.youtube.com/watch?v=-3vi3vVC3_E
Koncert je naplánován na 2. září (neděle) večer a bude sloužit nejen jako skvělý zážitek pro příznivce Kingdom Come: Deliverance a milovníky orchestrální hudby, ale i jako slavnostní ukončení celého víkendového festivalu. Na něm se mají mimo jiné objevit i česká rockfolková skupina Čechomor a různá taneční představení vycházející z filmů jako Shrek, Pomáda nebo Hříšný tanec. Celý program je pak uveden na oficiálních stránkách.
Hudební důraz je u českých her v módě
Kingdom Come: Deliverance není jedinou hrou, která přichází s vypilovaným soundtrackem. Další takovou může být například Beat Saber, VR dílo od Jána Ilavského, Vladimíra Hrinčára a Jaroslava Becka, respektive startupu Beat Games. Hra se ihned po svém debutu stala jednou z nejlepších na herní platformě Steam, což dokázal i první týden od spuštění, během kterého se jí prodalo přes 53 tisíc kusů v celkovém objemu okolo 20 milionů korun.
Princip celé hry je totiž založen hlavně na hudbě, na základě které musí hráč pomocí dvou virtuálních mečů rozsekávat letící kostky. Pro Beat Saber vytvořil soundtrack zmíněný Beck, který v minulosti tvořil hudbu i pro blockbustery jako Star Wars či Terminátor: Genysis a se kterým jsme nedávno publikovali rozsáhlý rozhovor.
Foto: Warhorse Studios, Beat Games