Netflix to s hráči myslí vážně. Za 1,7 miliardy kupuje vývojářské studio, které vytvořilo hru Stranger Things
Netflix už nějakou dobu není jen chill. Pasivní sledování filmů a seriálů před časem rozšířil speciální epizodou Black Mirror s názvem Bandersnatch, kde si diváci mohli vybrat směřování děje. Dalším krokem ve zvyšování interaktivity platformy bylo pak loni v srpnu uvedení jednoduchých mobilních her, dostupných přímo na streamovací službě. Teď Netflix potvrdil, že jeho plány půjdou mnohem dále, koupil totiž finské herní studio Next Games.
Dosud nezávislí vývojáři vytvořili například Stranger Things: Puzzle Tales, logickou hru typu Candy Crush, obsahující vlastní příběh z populárního seriálu. Next Games stojí také za hrou The Walking Dead: Our World na motivy televizního zombie hitu Živí mrtví. Netflix teď za studio nabídl 65 milionů eur (asi 1,7 miliardy korun). „Věřím, že spolu s Next Games dokážeme vybudovat nabídku skvělých her, které potěší naše uživatele po celém světě,“ uvedl šéf her Netflixu Mike Verdu.
Zdůraznil přitom rozsáhlé zkušenosti finských vývojářů s tvorbou mobilních her podle velkých zábavních franšíz a schopné vedení firmy. „Těšíme se, že Next Games se k Netflixu připojí jako klíčové studio ve strategicky důležitém regionu a jako zdroj talentu pro naše interní herní studio,“ napsal Verdu. Streamovací služba tak dále buduje nový zdroj byznysu vedle audiovizuálního obsahu.
Netflix se do herního světa pouští paralelně s tím, co po přítoku uživatelů na počátku pandemie výrazně zpomalil jeho růst. V předchozím čtvrtletí si připsal o něco méně předplatitelů, než se očekávalo, a navíc s velice nízkým číslem počítá i pro to současné. Hodnota firmy po ohlášení takových projekcí koncem ledna spadla o pětinu.
Na neuspokojivou rychlost růstu v poslední době narážejí také jiné služby. Disney+, které první rok od spuštění získávalo předplatitele v desítkách milionů za čtvrtletí, koncem toho loňského stagnovalo. Od té doby si výrazně polepšilo, raketový růst ale spíš končí. Nedávno zase Wall Street zklamala streamovací služba Roku. A když televize ViacomCBS, nově patřící Paramountu, ohlásila zaměření primárně na streamování, její akcie se propadly o pětinu.
Vedení Netflixu říká, že svůj potenciál poměřuje s publikem klasického pozemního vysílání, stále mnohonásobně větším než jeho uživatelská základna. Zároveň od něj ovšem už dříve zaznělo, že hlavní konkurencí pro streamovací službu je třeba hra Fortnite. Reagovat na to uvedením vlastních videoherních titulů je poměrně logické a navíc může pomoci publikum ještě více ponořit do světa seriálů či filmů.