Konkurence na poli streamingových služeb na filmy a seriály sílí a Netflix naplno šlape do obsahu, který mu přináší ovoce. Vedle investic do vlastních filmů a seriálů navíc Netflix v minulém týdnu vstoupil ve velkém také do Česka, když rozšířil nabídku o více než 150 českých filmů a seriálů, rozšířil pokrytí dabingem a českými titulky pro zahraniční filmy a přidal české menu.
I to přispělo k jeho úspěchu v minulém čtvrtletí, kdy sice poklesl růst nových platících předplatitelů, ale zato Netflix zaznamenal nejsilnější zisk ve své historii. Příjmy Netflixu v tříměsíčním období končícím 30. září vzrostly na 5,24 miliardy dolarů, což je o 31 % více než v předcházejícím roce. Čistý zisk se pak zastavil na hranici jedné miliardy dolarů. To vše i přesto, že letos do vlastní produkce Netflix investuje více než 10 miliard dolarů.
Celkový počet platících uživatelů se přehoupl přes 158 milionů s tím, že nejvíce rostly mezinárodní trhy. Tam Netflix získal celkem 6,3 milionu předplatitelů při plánovaném odhadu 6,2 milionu, zatímco na domácím americkém trhu „pouze“ 500 tisíc při odhadu 800 tisíc. Je logické, že americký trh je již přesycen. Na zprávy nicméně pozitivně zareagoval akciový trh, kde hodnota akcií Netflixu okamžitě vystřelila o zhruba 10 procent nahoru.
Podstatnou měrou na nárůstu uživatelů v posledním zmiňovaném čtvrtletí přispěla i třetí řada seriálu Stranger Things, která na Netflixu přilákala během pvních čtyř dnů 18 milionů diváků, jež si pustili celou sérii. Celých 40 milionů se pak podívalo alespoň na jeden díl a shlédlo z něj 70 procent.
Nakupování online v posledních letech otřásá celým světem, a proto další a další firmy neustále přichází s novými nápady, jak své služby ještě vylepšit. Pokud patříte mezi skupinu lidí, kteří už nyní do běžného supermarketu prakticky nevkročí a potraviny nenakupujete jinak než online, možná vás někdy napadlo, že dalším praktickým vylepšením by bylo, kdybyste nemuseli ani čekat na kurýra a přebírat tašky.
Právě nad tím se zamyslel americký gigant Walmart, který tak možná zahájí nový trend v oblasti donášky potravin. Obří řetězec obchodních domů, kterých má po celém světě téměř 12 tisíc, nově spouští službu s názvem InHome Delivery, díky které vám nákup z internetu kurýr doručí přímo do lednice nebo mrazáku bez vaší přítomnosti v domě.
Walmart plánovaný krok oznámil již letos v červnu, nyní ale službu spouští pro více než milion zákazníků ve třech vybraných amerických městech.
Foto: Walmart
Doručovatelé mohou díky přenosné kameře vstoupit do domu a zboží umístit do lednice
Konkrétně se jedná o města Kansas City, Pittsburgh a Vero Beach na Floridě, kde kurýři doručí nákup přímo domu a zboží vybalí do lednice. Díky přenosné kameře, kterou budou mít všichni zaměstnanci Walmartu neustále u sebe, bude zákazník moci na celý průběh dohlížet.
Za pohodlí se platí
Služba bezesporu zní, zejména pro časově vytížené jedince, velmi pohodlně, avšak nepřekvapí, že je třeba si za ni připlatit. Ještě předtím, než si zákazník bude moci poprvé nákup objednat, musí zaplatit jednorázový poplatek ve výši 50 dolarů (téměř 1 200 korun).
Ten pokryje náklady na instalaci chytrého zámku do vchodových dveří nebo technologii Nortek pro garážová vrata, díky které se poslíček dostane dovnitř. Zámek bude přitom propojen s mobilní aplikací, kde může zákazník celý proces sledovat.
Foto: Walmart
Uživatel může průběh donášky sledovat živě na kameře
Poté už může zájemce využít zkušební měsíc zdarma, a pokud mu služba bude vyhovovat, objednat si měsíční předplatné ve výši 20 dolarů (470 korun). Aby však mohl zákazník služby využít, musí objednat zboží v minimální hodnotě 30 dolarů (700 korun), jinak zatím nemá na tento způsob doručení nárok.
Do domu výhradně zaměstnanci Walmartu
Americký obchodní řetězec zatím ještě nezveřejnil plány pro expanzi do dalších amerických měst. Službu chce nejprve otestovat u vybraných zákazníků a teprve poté, na základě jejich zpětné vazby, ji zpřístupnit pro další uživatele.
Ve Walmartu si jsou vědomi, že spoustě zákazníkům může být pocit přítomnosti cizího člověka v jejich domě nepříjemný. Právě proto firma zdůrazňuje, že doručovateli zboží budou výhradně zaměstnanci společnosti, nikoliv lidé zaměstnaní třetí stranou.
Foto: Walmart
Doručovatelé zboží budou zaměstnanci Walmartu, kteří ve firmě pracují alespoň jeden rok
Poslíčci by kromě toho by měli projít školením, kde se naučí organizovat potraviny uvnitř lednice i způsob, jakým vstoupit do domu s dostatečným respektem, podobně jako by přišli na návštěvu k rodinným příslušníkům či ke svým přátelům. Jednou z podmínek bude také nutnost ve firmě pracovat minimálně jeden rok.
Walmart však rozhodně není prvním, kdo s podobným konceptem přišel. Nápad na donášku přímo do domu představil již před nějakou dobou Amazon, který od roku 2017 nabízí doručení přímo do garáže zákazníka i do kufru jeho auta. Ještě podobněji však funguje donášková služba britského supermarketu Waitrose, jehož poslíčci také donesou a rozbalí objednávku uvnitř domu zákazníka. Zmíněného doručování do kufru auta u nás připravují také Škodovka, Alza a Rohlík.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.