Nezastavitelný Rohlík. Online supermarket Tomáše Čupra vyrostl o polovinu, utržil 12 miliard korun

Na klíčovém domácím trhu je Rohlík ziskový čtyři roky, na dalších třech trzích se do kladných čísel překlopí letos. Expandovat bude do tří zemí.

Peter BrejčákPeter Brejčák

tomas-cupr2

Foto: Rohlik Group

Tomáš Čupr, zakladatel online supermarketu Rohlik.cz

0Zobrazit komentáře

Čtyři země, milion aktivních zákazníků, deset milionů objednávek a čisté příjmy ve výši 490 milionů eur, tedy přibližně dvanáct miliard korun, s meziročním růstem o 53 procent. Takový byl poslední fiskální rok, který skončil v letošním dubnu, skupiny online supermarketů Rohlik Group zakladatele Tomáše Čupra. Letos chystá expanzi do dalších tří zemí a směřuje k rychlému dobytí evropského trhu.

„Růst našich tržeb je tažen tím, že Rohlik Group překonala hranici jednoho milionu zákazníků a jsme rádi, že po pandemii nedochází ke zmírnění nebo zpomalení růstu. Nejenže jsme na našem klíčovém českém trhu EBITDA (zisk před zdaněním, úroky a odpisy – pozn. red.) pozitivní již od roku 2018, ale všechny naše čtyři stávající trhy jsou na cestě k ziskovosti v nadcházejícím fiskálním roce,“ doplňuje podrobnosti Čupr.

Rychlý růst i expanzi na nové trhy Tomáš Čupr financuje hlavně díky pomoci investorů. Jen v loňském roce získal ve dvou kolech dohromady 7,5 miliardy korun, přičemž poslední investice z července jej ohodnotila na 1,2 miliardy dolarů. Rohlík se tak stal vůbec prvním čistokrevným jednorožcem – jak se miliardové startupy v dolarech označují – z České republiky, letos se k němu do stáje bájných zvířat přidal Productboard.

Rohlik Group kromě domácí České republiky působí také v Maďarsku (pod názvem Kifli), Rakousku (Gurkerl) a také v německém Mnichově a Frankfurtu (Knuspr), letos chce přidat ještě Hamburk. V nejbližších týdnech se chystá vstoupit na italský a rumunský trh, letos chystá i rozšíření do Španělska – na těchto třech trzích bude působit pod novou značkou Sezamo.

rohlik-kuryr

Foto: Rohlik.cz

Kurýr online supermarketu Rohlik.cz

I díky vykázané ziskovosti Rohlík podle svého vyjádření dokazuje, že obchodní model skupiny je udržitelný a škálovatelný, což mu zmiňovanou expanzi po Evropě umožňuje. Dlouhodobým cílem je přitom obsluhovat desítky milionů zákazníků na celém kontinentu.

„Náš cíl zůstává nezměněn – umožnit více Evropanům žít spokojenější a zdravější život, čehož dosáhneme tím, že budeme volbou číslo jedna pro ty, kteří chtějí nakupovat celý týdenní nákup potravin online. Budujeme společnost, která narušuje fungování potravinářských maloobchodních gigantů,“ říká osmatřicetiletý Čupr, který historicky zakládal také Slevomat a Dáme jídlo.

Rohlik Group se při expanzi a dobývání trhů výrazně spoléhá na investice do technologií. Letos chce automatizovat svá logistická centra v Mnichově, Hamburku a v Praze celkem za 45 milionů eur (1,1 miliardy korun), další stovky milionů eur přidá v dalších letech.

„V Německu jsme během půl roku otevřeli dva sklady, to jsme předtím nikde jinde neudělali,“ řekl ČTK šéf českého Rohlíku Olin Novák. V Německu firma podle něj dosáhla na čtyři tisíce objednávek za den, což hodnotí jako „famózní číslo“ s tím, že takto rychlý růst supermarket nezaznamenal v žádné jiné zemi.

Novák řekl, že snahou bude mimo jiné rozšiřovat sortiment vlastních značek, které umožňují nabízet zboží i v době vysoké inflace za nejnižší ceny. „V privátních značkách jsme šli primárně po kategoriích, které jsou pro cenově citlivé zákazníky nejzásadnější,“ uvedl. Například každé druhé prodané mléko je od vlastní značky Miil. Zákazníkům Rohlik.cz brzy pod vlastní značkou nabídne zrnkovou kávu, některé položky ze suchých potravin a také krmivo pro zvířata.

„V uplynulém fiskálním roce jsme zákazníkům dodali celkem téměř 200 milionů položek. Zatímco v loňském roce bylo okamžité doručování potravin velkým tématem mezi potravinářskými startupy v Evropě, my budujeme mnohem větší a životaschopnější nabídku. Náš online supermarket má více než 17 tisíc položek, tak široký sortiment zvyšuje frekvenci nákupů, protože zákazníci nemusí nakupovat jinde. Výsledkem je, že se stáváme skutečně komplexním obchodem, který zajistí celotýdenní nákup pro celou rodinu již za 90 minut,“ uzavírá Čupr.

S přispěním ČTK.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym