Nick Fury je zpět, ale co Avengers? Trailer na marvelovský seriál Secret Invasion ukazuje temný thriller

Už v červnu bude Samuel L. Jackson se starými známými i s Emilií Clarkeovou ze Hry o trůny řešit invazi měňavců. Jenže komu věřit?

Michal MančařMichal Mančař

fury-secret-invasion

Foto: Marvel

Samuel L. Jackson se vrací jako Nick Fury v seriálu Secret Invasion

0Zobrazit komentáře

Marvelovské univerzum už dávno přeteklo z kin do formy seriálů na streamovací službě Disney+. K povedeným počinům jako Loki nebo Moon Knight se už za pár týdnů přidá další slibně vypadající dílo – Secret Invasion se Samuelem L. Jacksonem v roli tajného agenta Nicka Furyho. Právě vydaný trailer slibuje vážnější pojetí a paranoidní příběh, kde nebezpečí čeká na každém rohu. Jak by také ne, když protivníkem jsou podobu měnící mimozemští Skrullové.

Naposledy jsme mohli Nicka Furyho vidět v potitulkové scéně filmu Spider-Man: Daleko od domova. Někdejší velitel organizace S.H.I.E.L.D. a spojenec superhrdinských Avengerů si užíval exotickou dovolenou na palubě vesmírné lodi spřátelených Skrullů. Ti mají schopnost vzít na sebe vzezření kohokoliv jiného, a tak Furyho na Zemi zatím napodoboval a zastupoval jeho mimozemský spojenec Talos. Jenže vývoj událostí ho donutil zavolat superšpióna Furyho zpět.

Ne všichni Skrullové, kteří na naší planetě našli azyl, jsou totiž naladění tak přátelsky. Skupina extrémistů pod vedením Gravika v podání Kingsleyho Ben-Adira se uchyluje k terorismu a infiltrovala lidskou společnost. Jen jediný muž se jim může postavit… Samuel L. Jackson! Tedy vlastně Nick Fury. „Kde jsou Avengers?“ zazní v traileru otázka, která při planetárním ohrožení napadne nejednoho fanouška. „Tuhle válku musím vybojovat sám,“ (ne)odpovídá Fury a větší vysvětlení si nechává až do seriálu s premiérou 21. června na Disney+.

Úplně sám ale Nick Fury nebude. Pomáhat mu opět budou Maria Hillová (Cobie Smuldersová), zmiňovaný vůdce hodných Skrullů Talos (Ben Mendelsohn) a nově i agentka britské tajné služby Sonya Falsworthová (Olivia Colmanová známá z Koruny). Secret Invasion také v marvelovském univerzu představí Emilii Clarkeovou alias Daenerys ze Hry o trůny. Ta ztvární skrullskou bojovnici G’iah, která se jako malé dítko mihla ve filmu Captain Marvel.

Jenže komu může Nick Fury v situaci, kdy na sebe může nepřítel vzít jakoukoliv podobu, skutečně věřit? „Jsi ten nejhledanější člověk na planetě,“ připomíná mu ústy Dona Cheadla další úskalí boje s tajnou invazí bývalý Iron Manův parťák James Rhodes neboli War Machine. Žádného ze slavnějších Avengerů trailer neukáže, ale na tvářích známých z marvelovského univerza seriál zjevně nešetří.

Secret Invasion by tak mohla být příjemně vážnou a napínavou podívanou. Sama představitelka agentky Hillové seriál už dříve nazvala „temným politickým thrillerem“. A trailer svou atmosférou ze všech dosavadních marvelovských děl nejvíce připomíná snímek Captain America: Návrat prvního Avengera, který byl přesně takový. I ten navíc ukazoval postupnou infiltraci správňáckých organizací nepřátelskou skupinou.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Novinka, která na Disney+ dorazí závěrem června, odstartuje novou fázi seriálů od Marvelu. Ta předchozí začala začátkem předloňského roku s velice povedenou WandaVision a završila ji loni na podzim pro některé rozporuplná She-Hulk: Neuvěřitelná právnička. Mezitím vyšel i fanoušky velmi oblíbený Loki, jehož druhá řada by se měla objevit právě po Secret Invasion. Chystá se i Ironheart o pokračovatelce Tonyho Starka, jež se objevila v druhém Černém panterovi, nebo nový Daredevil.

Takzvaná „fáze pět“ koresponduje s filmovými plány zábavního giganta. Na plátnech už další éra Marvelu odstartovala v únoru se snímkem Ant-Man a Wasp: Quantumania, jeho rekordní propad v tržbách ale ukazuje spíš únavu superhrdinským materiálem a ani v CzechCrunchi jsme z něj nebyli kdovíjak nadšení. Nejbližší položkou na marvelovském seznamu, která se pokusí o větší úspěch, jsou ještě před seriálovou Secret Invasion noví Strážci galaxie. Ti mají premiéru už v květnu.

Z Mall.tv je Fameplay. Kvůli pronájmu značky bylo přejmenování nevyhnutelné, říká šéfproducent

Fanoušci internetové televize Mall.tv si od 1. dubna budou muset zvyknout na nový název. Stávajícímu vlastníkovi končí pronájem licence.

fameplay_1

Foto: CzechCrunch / Fameplay

Šéfproducent internetové televize Fameplay Lukáš Záhoř

0Zobrazit komentáře

Koncem loňského března dokončila polská skupina Allegro převzetí české skupiny e-shopů Mall Group – a šlo o jednu z největších tuzemských byznysových transakcí posledního desetiletí. Internetová televize Mall.tv však součástí prodeje nebyla. Jejím vlastníkem se stala společnost Czech Media Invest Daniela Křetínského a Patrika Tkáče, která si značku od Allegra pronajímala a se závěrem března jí skončila licence na používání. Proto se teď mění na Fameplay.

„Už dva roky si značku Mall.tv pouze pronajímáme. Přejmenování tudíž bylo nevyhnutelné. Diváci, kteří jsou zvyklí konzumovat námi vyrobený obsah, však o nic nepřijdou. Populární pořady najdou i nadále na YouTube, Streamu, sociálních sítích nebo v televizních vysíláních. A samozřejmě také na nové videoplatformě Fameplay.tv,“ popisuje Lukáš Záhoř, šéfproducent Fameplay.

Tým tvůrců, který zůstává i přes změnu názvu stejný, se věnuje takzvané omnichannel distribuci jednotlivých pořadů i jejich formátové různorodosti. Což znamená, že se pořady kromě domovské platformy objevují na YouTube a Streamu, přeneseně také ve vertikální verzi na Instagramu, Facebooku, Twitteru a TikToku.

Tvorba se ale přesouvá i na klasické televizní kanály. Například pro Nova Action tvůrci Fameplay vyrábí reality show BeerMaster a automagazín Svět motorů. „Vidíme, že se diváci jednotlivých platforem takřka nepřekrývají. Na každém novém kanálu tak můžeme oslovit nové lidi. My se navíc snažíme jít divákům a jejich zvykům maximálně naproti,“ doplňuje Záhoř.

fameplay_1-1

Foto: CzechCrunch

Rozhraní zůstává takřka nezměněné

Nyní se tým Fameplay zaměří i na oslovení mezinárodního publika, zejména na YouTube. Na oblíbené videoplatformě jsou už nyní k dispozici vybrané epizody o mezinárodně slavných stavbách s Adamem Gebrianem – doplnily je titulky ve dvaceti světových jazycích. V současné chvíli tvůrci pracují i na verzi s anglickým dabingem.

Na YouTube je ke zhlédnutí i anglický spin-off Událostí Luďka Staňka pod názvem The Last Show, anglická verze Vesmírných zpráv Dušana Majera jako Space Flight News a následovat bude pořád s názvem 10-minute Biographies, který je anglickou mutací pořadu Životy slavných týmu Pavla Zuny.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Za vizuální identitou pro Fameplay stojí české Studio Najbrt a na kreativní a strategické myšlence se podílel marketingový stratég Milan Šemelák. „Název Fameplay nevznikl náhodou. Cestu k proslavení absolvujeme s tématy a tvářemi, které mají co říct, opakovaně. Tato hra a sázka na sílu sdělení naši partu baví. Název je tak zároveň příslibem něčeho nového. O co přesně půjde, brzy oznámíme,“ dodává Záhoř k novému názvu.

Co se převzetí skupiny e-shopů Mall Group týče, to zatím není pro Allegro příliš příznivé. Polská skupina sice v objemu prodaného zboží dokázala loni meziročně vyrůst o více než čtvrtinu, právě česká část byznysu v podobě skupiny Mall je však dlouhodobě prodělečná – a loni vykázala ztrátu ve výši téměř miliardy korun. Polský internetový obr tak nadále pracuje na optimalizaci svého byznysu a Mall by chtěl letos dostat do černých čísel.