Nike v Česku spouští svou nákupní aplikaci. Díky technologii Nike Fit si změříte velikost nohy přes fotoaparát

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

nike-fit-2

Foto: Nike

S aplikací Nike Fit stačí namířit na nohy a zjistíte svou velikost

0Zobrazit komentáře

Přímá linka k tomu nejlepšímu od Nike. Největší výrobce sportovního oblečení a tenisek na světě v České republice spouští svou nákupní mobilní aplikaci, díky které budou moci tuzemští zákazníci a příznivci produktů s ikonickou fajfkou využít řadu výhod. Brzy navíc dorazí také technologie Nike Fit, s níž už při výběru velikosti bot neuděláte chybu.

Mobilní aplikace Nike není ve světě ničím novým. Americký oděvní gigant ji ovšem vypouští postupně a nyní se dostalo také na dalších třináct evropských zemí, mezi nimiž figuruje i Česká republika. Nike u své aplikace slibuje nový zážitek z nakupování, což například znamená, že i Češi budou mít lepší přístup k novým nebo limitovaným edicím.

„V Nike usilujeme o budování pevných vztahů se svými členy a zároveň mísíme zkušenosti fyzického i digitálního nákupního prostředí. Aplikace Nike přináší nový způsob nakupování a pomáhá fanouškům sblížit se se značkou více než kdy předtím,“ říká Joris van Rooy, viceprezident a generální ředitel Nike Direct EMEA.

nike-app

Foto: Nike

Aplikace Nike nově funguje i v Česku

Pro maximální využití nové mobilní aplikace se stačí stát členem NikePlus, které je zdarma a nabízí přístup k nejnovějším produktům Nike ještě předtím, než se dostanou do obchodů, a také různé rady, návody nebo dokonce trénink s odborníky a rovněž přednostní přístup na akce, které nejen v Česku Nike pořádá.

nespresso-velosophy-min

Přečtěte si takéNespresso opět ukazuje sílu recyklace. Z 300 tisíc hliníkových kávových kapslí vyrobí tisíc městských kolNespresso opět ukazuje sílu recyklace. Z 300 tisíc hliníkových kávových kapslí vyrobí tisíc městských kol

Mezi horké novinky, které zákazníci v aplikaci najdou, patří i zbrusu nové běžecké boty s inovativním systémem odpružení Joyride. Ten je vyroben z tisíců TPE kuliček, které jsou uloženy do kapslí a rozmístěny do specifických zón pod chodidlem tak, že vytváří dynamický polštář pro pohodlnější běh a snadněji se přizpůsobí vaší noze.

nike-joyride

Foto: Nike

Nový systém odpružení Joyride je vyroben z tisíců TPE kuliček

Běžecké boty Nike Joyride Run Flyknit jsou v prodeji právě od dnešního dne (15. srpna) a vzhledem k tomu, že se ve stejný den u nás spustila také zmíněná aplikace Nike, mohou si novinku jako první pořídit i Češi.

Součástí členství v NikePlus je i doručení zdarma a 30 dnů na vyzkoušení, během kterých můžete jakýkoliv produkt bez problémů vrátit. Pokud jde o boty, Nike se navíc snaží novými technologiemi dosáhnout toho, abyste si již neobjednali špatnou velikost. V květnu představil novou technologii Nike Fit, kterou budou brzy moci využít i čeští zákazníci.

nike-joyride

Běžecké boty Nike Joyride s novým systémem odpružení

Nike Fit představuje nové skenovací rozhraní, které dokáže změřit tvar obou nohou, takže byste díky tomu pak měli objednat správnou velikost i přímo v aplikaci, aniž byste si boty zkoušeli. Inženýři v Niku dali dohromady skenovací systém, umělou inteligenci a propracované algoritmy, díky kterým vám stačí jen na nohy namířit fotoaparát a za chvíli máte změřeno.

retino-rehacek-boros

Přečtěte si takéJiří Hlavenka a Martin Rozhoň chtějí zlepšit vracení zboží v e-shopech. Miliony korun posílají do startupu RetinoJiří Hlavenka a Martin Rozhoň chtějí zlepšit vracení zboží v e-shopech. Miliony korun posílají do startupu Retino

Změřit si nohu můžete přes Nike Fit pochopitelně také přímo v prodejně, kde se navíc technologie kombinuje se speciální podložkou, díky které vám obchodník dokáže vybrat tu nejvhodnější obuv pro vaši nohu. Americký gigant slibuje zprovoznit Nike Fit pro všechny své zákazníky během letošního roku.

nike-fit-1

Foto: Nike

Aplikace Nike Fit používá rozšířenou realitu pro změření velikosti nohy

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Leo Express letos přepravil už 1,2 milionu cestujících. Obratem se blíží 500 milionům korun a cílí na miliardu

leos-novotny-leo-express

Foto: Leo Express

Leoš Novotný mladší, zakladatel Leo Expressu

0Zobrazit komentáře

Nejen na tuzemských železničních a autobusových trasách se i přes poměrně značné konkurenční prostředí daří všem zavedeným hráčům. Zatímco RegioJet nedávno hlásil 3,1 milionu přepravených cestujících za prvních 6 měsíců letošního roku a nárůst zisků, Leo Express naskočil na podobný trend a oproti loňskému roku navýšil v prvním pololetí počet cestujících o půl milionu na 1,25 milionu.

Do konce rok by chtěl Leo Express přepravit na 2 miliony cestujících. To se samozřejmě promítlo také na obratu celé skupiny, která působí nejen v Česku, ale také například v Německu nebo v Polsku. Za první pololetí činil obrat Leo Expressu půl miliardy korun a koncem roku by měl atakovat hranici jedné miliardy.

Loni celý český byznys i se zahraniční divizí v obratu dosáhl na 800 milionů korun s tím, že zisk před zdaněním, úrokovými náklady a odpisy (EBITDAR) činil 90 milionů korun a čistý zisk 2,5 milionu. Podobný trend by se měl promítnout i do roku 2019, kde se EBITDAR prozatím přehoupl přes 68 milionů korun. Meziročně tak vyrostl o celých 58 procent.

vlak-leo-express2

Foto: Leo Express

Vlak Leo Express

K růstu by mělo pomoci i rozšiřování vlakových spojů, které nedávno vyjely také do polského Krakova. „Od prosince 2019 vyjedeme v závazku veřejné služby na Pardubicku a s partnerem také ve Zlínském kraji. Pro tyto tratě připravujeme moderní dieselové jednotky Leo Express LINT, u kterých probíhají dokončovací práce. Přineseme tak kvalitu služeb Leo Express i na regionální tratě,“ doplňuje ředitel Leo Expressu pro Českou republiku a Slovensko Jakub Svoboda.

Samotný obrat roste především díky posilování spojů v Německu, ale významný podíl má mít na příjmech také Česko. Zde chce Leo Express koncem letošního roku zapojit regionální linky na Pardubicku a ve Zlínském kraji. Další posilování na tuzemském trhu by mělo přijít na regionálních spojích kolem Olomouce a v Praze.

pavolkrupa

Přečtěte si takéSlovenský podnikatel Pavol Krúpa investoval přes 150 milionů korun do americké miliardové firmy ClouderaSlovenský podnikatel Pavol Krúpa investoval přes 150 milionů korun do americké miliardové firmy Cloudera

Pořád se nicméně nemůže žádný z alternativních přepravců ani trochu měřit se státním podnikem. České dráhy za první půlrok přepravily více než 91 milionů pasažérů, což znamenalo další nárůst oproti minulému roku, a díky nárůstu tržeb z prodeje jízdenek měla společnost skončit se ziskem přesahujícím 300 milionů korun.

Na boj s Českými drahami chce vyrazit především RegioJet, který získal nedávno díky emisi dluhopisů celkem 921 milionů korun a chce masivně rozšiřovat svůj vozový park. Největším problémem jsou ovšem pro menší společnosti právě regionální spoje, které mnohdy nejdou provozovat s rozumným ziskem, proto se do nich dopravci nehrnou.

FlixBus_bus_4

Foto: FlixBus

Autobus společnosti FlixBus u pražského hlavního nádraží

Na druhou stranu mezi autobusy trápí RegioJet a také samotný Leo Express rychle rostoucí konkurent FlixBus, který právě s Leo Expressem začal spolupracovat na autobusových trasách a nedávno koupil jednoho z dalších konkurentů, autobusového přepravce Eurolines.