Notino dál neohroženě roste. Loni v Evropě poprvé prodalo parfémy a kosmetiku za více než 30 miliard
Prodejce letos oslavuje dvacet let od založení, loni se mu dařilo růst o více než čtvrtinu. Největším trhem je pro něj Polsko následované Českem.
Zbyněk Kocián, výkonný ředitel e-shopu Notino
Největšímu online prodejci parfémů a kosmetiky v Evropě se i navzdory loňské nepříznivé situaci na maloobchodním trhu stále daří. E-shop Notino, který před dvaceti lety založil dnes již miliardář Michal Zámec, během posledního fiskálního roku od května 2023 do dubna 2024 podle svého vyjádření dosáhl obratu ve výši 1,34 miliardy eur, v přepočtu 33,6 miliardy korun.
Jeho meziroční růst tak dosáhl 28 procent a čeští zákazníci se na výkonu podepsali podílem čtrnáct procent, díky čemuž se u nás Notino zařazuje mezi desítku největších online obchodníků v zemi. Největším trhem pro Notino je ale Polsko s podílem patnáct procent, domácí Česko je tak druhé. Tržby e-shopu rostly ve všech sedmadvaceti zemích, kde působí, nejrychleji pak v Estonsku (o 108 procent) a ve Švýcarsku (o 82 procent).
V rámci expanze loni Notino otevřelo poloautomatizované distribuční centrum v italském Miláně. „Itálie patří mezi naše klíčové trhy, na obratu se podílela z 8,6 procenta. Díky otevření tamního nového distribučního centra jsme výrazně zefektivnili doručení zásilek nejen v Itálii, ale i v dalších zemích jižní Evropy,“ komentuje generální ředitel Notina Zbyněk Kocián.