Notino loni prodalo zboží za 18 miliard. Největší prodejce parfémů a kosmetiky v Evropě má už 20 milionů zákazníků
Co rok, to nový rekord a nejinak tomu bylo i loni. Tuzemské Notino, které v roce 2004 založil Michal Zámec a postupně se vypracovalo do pozice největšího evropského prodejce parfémů a kosmetiky, opět hlásí rapidní růst a překonání svých vlastních výsledků. Obrat společnosti, jež zboží prodává do 28 zemí, se vyšplhal na více než 18 miliard korun s meziročním růstem o 35 procent. Domácí český trh se na výsledku podílel ze 14 procent.
„Nejen tento rekordní růst, ale také samotná zákaznická spokojenost, která dosáhla historického vrcholu a výrazně překonala dosud nejlepší rok 2020, je pro nás potvrzením, že jdeme správným směrem a motivuje nás posouvat naše plány ještě dál,“ komentuje výsledky Zbyněk Kocián, generální ředitel Notina, jehož celkový počet zákazníků přesáhl 20 milionů. Loni na e-shopu nakoupili čtyři miliony nových klientů.
Za rostoucími ukazateli stojí do velké míry expanze Notina. Loni vstoupilo na nové trhy do Irska, Lotyšska, Litvy a Estonska. Nejvzdálenějším doručením e-shopu byla nejvýchodnější obec Anadyr v Rusku lemující Beringovo moře. Tím ale nekončí a do budoucna plánuje další expanzi včetně vybudování nového distribučního centra. Ta v současnosti provozuje v Česku a v Rumunsku.
E-commerce gigant zároveň rostl ve všech osmadvaceti zemích, kde působí. Nejvyšší růst zaznamenal ve Velké Británii, a to o 106 procent. Výrazně se mu dařilo i v Itálii (růst o 72 procent), Bulharsku (70 procent) a Francii (47 procent), nadmíru rostl také v Česku, a to o 30 procent.
„Neustále rozšiřujeme portfolio a pracujeme na vývoji nových a inovativních služeb, které lidem ještě více zjednoduší nákup u nás tak, abychom byli volbou číslo jedna nejen pro zákazníky nové, ale i ty stávající,“ popisuje Kocián. Společně s rostoucí zákaznickou bází Notino expanduje také do nových vertikál. V první polovině letošního ledna doplnilo portfolio o sekci zdraví se čtyřmi kategoriemi – lékárna, sportovní výživa, zdravá výživa a matka a dítě.
Počet unikátních produktů společnosti i díky tomu v průběhu roku stoupl z původních 55 tisíc na 83 tisíc. Notino odeslalo 16 milionů zakázek, ve srovnání s předchozím rokem více o čtyři miliony a rekordním dnem byl nákupní svátek Black Friday se 182 tisíc objednávkami a 570 tisíc prodanými produkty – v průměru 6,5 kusu zboží za sekundu. Celkem Notino prodalo 77 milionů kusů produktů, meziročně více o 22 milionů.