Notino otvírá nový segment, parfémy a kosmetiku rozšiřuje o zdraví i výživu. Jde o náš nový stavební kámen, říká jeho šéf

Prodejna Notino v Brně

Foto: Notino

Cesta tuzemského e-shopu Notino začala už v roce 2004, v mezičase se vypracoval do pozice největšího internetového obchodu s parfémy a kosmetikou v Evropě se 16 miliony zákazníky. Nyní přichází s velkou novinkou, kdy svoji nabídku rozšiřuje o čtyři nové kategorie zboží v rámci segmentu zdraví. Zákazníci tak mají na výběr tisíce nových produktů a další budou následovat.

Notino si svoji tržní pozici vybudovalo v segmentu parfémů, které doteď tvoří asi polovinu výkonu celé firmy, jenž v roce 2020 dosáhl 14,5 miliardy korun (výsledky za rok 2021 zatím e-shop nekomunikuje). Druhým výrazným a rychle rostoucím segmentem v nabídce e-shopu je pak kosmetika a nyní se přidává další.

Nová sekce zdraví je rozdělena do čtyř kategorií – lékárna, sportovní výživa, zdravá výživa a matka a dítě. Zákazníci z České republiky a ze Slovenska díky tomu již nyní mohou nakupovat šest tisíc nových produktů včetně volně prodejných léků, doplňků stravy, jako je kolagen, vitamínů nebo probiotik.

Kategorie sportovní a zdravé výživy pak nabízí proteinové tyčinky, aminokyseliny, ořechy, sušené ovoce, spalovače tuků či zdravé pochoutky. V rámci produktů pro maminky a děti Notino nově do portfolia zařadilo vše od těhotenských produktů, dětské výživy a kosmetiky až po stylové dudlíky a chůvičky.

zbynek_kocian_highres

Zbyněk Kocián, výkonný ředitel společnosti Notino

Foto: Notino

„Notino se vždy maximálně soustředilo na oblast krásy, kterou jsme nechtěli ničím tříštit. Postupně jsme ale dospěli k tomu, že již nelze přehlížet západní trendy směřující k tomu, že zákazník se může cítit skutečně skvěle pouze skrze kombinaci produktů pro krásu a právě zdraví. Nepůjde tedy o okrajový segment, ale nový stavební kámen Notina a jeho budoucnost,“ komentuje Zbyněk Kocián, generální ředitel firmy.

„Být expertem na produkty zaměřené na zdraví s sebou přináší řadu velice složitých legislativních kroků, které jsme buď již naplnili, anebo se je chystáme v nejbližší době překonat tak, abychom mohli v konečné fázi zákazníkům nabídnout třeba i léky na předpis,“ doplňuje Kocián.

Naráží tak na vstup Notina i do kategorie lékáren, kde jsou dlouhodobě silnými online hráči například Pilulka a Lékárna.cz. „V rámci lékárny Notino prodává volně prodejné léky, zdravotní potřeby a další lékárenské zboží. Jelikož jde o důležitou součást našeho sortimentu, nikoliv jen doplňkové zboží, rozhodli jsme se pro strategickou akvizici části společnosti Health & Beauty Shops,“ říká pro CzechCrunch mluvčí e-shopu Andrea Kabická.

Akvizice proběhla jen u části společnosti, kdy jejím předmětem byla jen jedna lékárna ze sítě Lékárna Lemon, a podle vyjádření Kabické Notinu zjednodušila i urychlila proces přípravy a zároveň znamená další krok pro rozvoj této kategorie.

Česká republika a Slovensko jsou přitom první dvě země z celkových osmadvaceti, v nichž Notino působí, kde e-shop zákazníkům nabízí všechny čtyři kategorie v rámci nového segmentu. Na ostatních trzích je zatím spuštěna jen sekce zaměřená na matku a dítě, ostatní produkty mají být zařazovány postupně.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.