Nové Volvo XC90 vyráží na roadshow. Má tlumení hluku ve sloupcích a stovku dá za 5,4 sekundy

Švédská automobilka představila svou vlajkovou loď ve Fantově kavárně na pražském hlavním nádraží. V showroomech bude k vidění od 11. do 19. října.

Luboš KrečLuboš Kreč

New Volvo XC90 Exteriors

Foto: Volvo

Volvo XC90

0Zobrazit komentáře

Deset let po premiéře své nynější podoby přijíždí populární SUV Volvo XC90 v inovované verzi. A od pátku 11. do soboty 19. října bude k vidění na roadshow po autosalonech této značky v Česku. Nedávno automobilka uvedla, že vozy se spalovacími motory bude vyrábět o něco déle, než plánovala – a právě sedmimístné rodinné auto nabízí jak v plug-in hybridní verzi, tak coby benzinový mild-hybrid.

Nejviditelnější změna, kterou XC90 prošlo, je patrná na čelní masce. Ta se přiblížila designu elektrického sourozence EX90 a bude v nabídce ve dvou barevných provedeních. Nový je i přední nárazník, upravené tvary mají kapota a přední blatníky. Aktualizace se dočkal také vzhled předních a zadních světel.

„Naše sedmimístná vlajková loď je již léta jedním z našich nejprodávanějších modelů. Věřím, že její modernizovaná verze osloví nové zákazníky i ty stávající, kteří jsou tomuto vozu natolik věrni, že si jej pořizují opakovaně,“ říká šéfka českého zastoupení značky Volvo Šárka Heyna Fuchsová.

Nejde ovšem jen o změny zvnějšku, faceliftované XC90 má také jiný interiér, byť jde často o úpravy spíše decentního charakteru. Nejmarkantnější je v tomto směru nový velký displej s 11,2palcovou obrazovkou a zcela novým operačním systémem. O 21 procent narostla i hustota pixelů.

Zároveň se nejvyužívanější aplikace a ovládací prvky, jako jsou mapy, média a telefon, zobrazují u nové XC90 na domovské stránce a jsou tak k dispozici na jeden dotyk. Totéž nově platí i pro volbu jízdy na čistě elektrický pohon u plug-in hybridu. Plug-in hybridní jednotka, označovaná jako T8, zvládne dojet na baterii oficiálně až 72 kilometrů. Vůz disponuje i vysokým výkonem až 455 koní a na stovku se dokáže rozjet za 5,4 vteřiny.

Druhou motorovou variantou pod kapotou XC90 je mild-hybridní benzínový motor B5, který poskytuje systémový výkon 264 koní. Technologie funguje tak, že za jízdy sbírá přebytečnou kinetickou energii a mění ji na elektřinu, kterou pak pohání palubní systémy (při delším stání na semaforu) nebo ulehčí spalovacímu motoru při akceleraci – posílený startér-generátor umí krátkodobě dodat výkon 14 koní a zátah 40 Nm.

„Volvo XC90 bylo po celá léta jedním z našich nejprodávanějších modelů a teď je připraveno na novou éru. Zákazníci na něm oceňují, že splňuje jejich požadavky: ať už na komfort, prostor, luxus, nebo jízdní vlastnosti. Mild-hybridní a plug-in hybridní Volvo XC90 teď doplňují a vyvažují naše portfolio a umožňují tak zákazníkům vybrat si tu variantu pohonu, která jim vyhovuje,“ uvedla Šárka Heyna Fuchsová.

volvo-ex3010

Přečtěte si takéVolvo EX30 toho za necelých 900 tisíc nabízí opravdu hodněVolvo přivezlo do Česka kompaktní elektromobil EX30. Za necelých 900 tisíc toho však nabízí hodně

Co se interiéru týče, kromě většího displeje mu dominují také modernizovaná plně čalouněná přístrojová deska a výplně dveří, nové osvětlení interiéru a tvar dekorativního obložení, nový design ventilačních otvorů či opět plně čalouněná středová konzole.

Zmíněné čalounění kombinuje přírodní a recyklované materiály, na výběr je ze čtyř možností: dvě různé varianty se základem z biokompozitního Nordica, další z udržitelného textilního materiálu s podílem recyklovaných PET lahví a provedení z ventilované jemné kůže ve třech barevných variacích.

Kvůli komfortnější a tišší jízdě švédští konstruktéři vylepšili podvozek s technologií tlumičů FSD. Vzduchové odpružení monitoruje vůz, vozovku a řízení 500krát za sekundu. Do sloupků a protipožární stěny pak Volvo přidalo tlumiče hluku.

Původně Volvo plánovalo, že do roku 2030 chce být plně elektrifikovanou automobilkou, ale tuto ambici nyní přehodnotilo a jeho šéf Jim Rowan nedávno připustil, že i v nové dekádě bude firma nabízet modely se spalovacími motory (samozřejmě těmi s mild-hybridem nebo s plug-in hybridem). Inovované XC90, které patří k nejpopulárnějším prémiovým SUV v Česku, je právě pro ty, kteří přechod k elektrice ještě odkládají.

„EX90 je pro ty, řekněme, progresivnější majitele. A nová XC90 je pro ty, kteří potřebují ještě chvilku času,“ shrnula to Šárka Heyna Fuchsová na akci ve Fantově kavárně na pražském hlavním nádraží, kde se Volvo XC90 slavnostně odhalilo v Česku. Jeho cena začíná těsně pod dvěma miliony korun, a než vyjede na silnice, bude k vidění i v showroomech mezi 11. a 19. říjnem.