Nové Volvo XC90 vyráží na roadshow. Má tlumení hluku ve sloupcích a stovku dá za 5,4 sekundy
Švédská automobilka představila svou vlajkovou loď ve Fantově kavárně na pražském hlavním nádraží. V showroomech bude k vidění od 11. do 19. října.
Deset let po premiéře své nynější podoby přijíždí populární SUV Volvo XC90 v inovované verzi. A od pátku 11. do soboty 19. října bude k vidění na roadshow po autosalonech této značky v Česku. Nedávno automobilka uvedla, že vozy se spalovacími motory bude vyrábět o něco déle, než plánovala – a právě sedmimístné rodinné auto nabízí jak v plug-in hybridní verzi, tak coby benzinový mild-hybrid.
Nejviditelnější změna, kterou XC90 prošlo, je patrná na čelní masce. Ta se přiblížila designu elektrického sourozence EX90 a bude v nabídce ve dvou barevných provedeních. Nový je i přední nárazník, upravené tvary mají kapota a přední blatníky. Aktualizace se dočkal také vzhled předních a zadních světel.
„Naše sedmimístná vlajková loď je již léta jedním z našich nejprodávanějších modelů. Věřím, že její modernizovaná verze osloví nové zákazníky i ty stávající, kteří jsou tomuto vozu natolik věrni, že si jej pořizují opakovaně,“ říká šéfka českého zastoupení značky Volvo Šárka Heyna Fuchsová.
Nejde ovšem jen o změny zvnějšku, faceliftované XC90 má také jiný interiér, byť jde často o úpravy spíše decentního charakteru. Nejmarkantnější je v tomto směru nový velký displej s 11,2palcovou obrazovkou a zcela novým operačním systémem. O 21 procent narostla i hustota pixelů.
Zároveň se nejvyužívanější aplikace a ovládací prvky, jako jsou mapy, média a telefon, zobrazují u nové XC90 na domovské stránce a jsou tak k dispozici na jeden dotyk. Totéž nově platí i pro volbu jízdy na čistě elektrický pohon u plug-in hybridu. Plug-in hybridní jednotka, označovaná jako T8, zvládne dojet na baterii oficiálně až 72 kilometrů. Vůz disponuje i vysokým výkonem až 455 koní a na stovku se dokáže rozjet za 5,4 vteřiny.
Druhou motorovou variantou pod kapotou XC90 je mild-hybridní benzínový motor B5, který poskytuje systémový výkon 264 koní. Technologie funguje tak, že za jízdy sbírá přebytečnou kinetickou energii a mění ji na elektřinu, kterou pak pohání palubní systémy (při delším stání na semaforu) nebo ulehčí spalovacímu motoru při akceleraci – posílený startér-generátor umí krátkodobě dodat výkon 14 koní a zátah 40 Nm.
„Volvo XC90 bylo po celá léta jedním z našich nejprodávanějších modelů a teď je připraveno na novou éru. Zákazníci na něm oceňují, že splňuje jejich požadavky: ať už na komfort, prostor, luxus, nebo jízdní vlastnosti. Mild-hybridní a plug-in hybridní Volvo XC90 teď doplňují a vyvažují naše portfolio a umožňují tak zákazníkům vybrat si tu variantu pohonu, která jim vyhovuje,“ uvedla Šárka Heyna Fuchsová.
Co se interiéru týče, kromě většího displeje mu dominují také modernizovaná plně čalouněná přístrojová deska a výplně dveří, nové osvětlení interiéru a tvar dekorativního obložení, nový design ventilačních otvorů či opět plně čalouněná středová konzole.
Zmíněné čalounění kombinuje přírodní a recyklované materiály, na výběr je ze čtyř možností: dvě různé varianty se základem z biokompozitního Nordica, další z udržitelného textilního materiálu s podílem recyklovaných PET lahví a provedení z ventilované jemné kůže ve třech barevných variacích.
Kvůli komfortnější a tišší jízdě švédští konstruktéři vylepšili podvozek s technologií tlumičů FSD. Vzduchové odpružení monitoruje vůz, vozovku a řízení 500krát za sekundu. Do sloupků a protipožární stěny pak Volvo přidalo tlumiče hluku.
Původně Volvo plánovalo, že do roku 2030 chce být plně elektrifikovanou automobilkou, ale tuto ambici nyní přehodnotilo a jeho šéf Jim Rowan nedávno připustil, že i v nové dekádě bude firma nabízet modely se spalovacími motory (samozřejmě těmi s mild-hybridem nebo s plug-in hybridem). Inovované XC90, které patří k nejpopulárnějším prémiovým SUV v Česku, je právě pro ty, kteří přechod k elektrice ještě odkládají.
„EX90 je pro ty, řekněme, progresivnější majitele. A nová XC90 je pro ty, kteří potřebují ještě chvilku času,“ shrnula to Šárka Heyna Fuchsová na akci ve Fantově kavárně na pražském hlavním nádraží, kde se Volvo XC90 slavnostně odhalilo v Česku. Jeho cena začíná těsně pod dvěma miliony korun, a než vyjede na silnice, bude k vidění i v showroomech mezi 11. a 19. říjnem.