Nový rekord na Hithitu. Na české tenisky z konopí se vybraly téměř 4 miliony korun
Crowdfundingový portál Hithit.cz má nového rekordmana. Česká firma Bohempia zlomila všechny dosavadní rekordy a její kampaň se stala první, která dokázala vybrat přes 3 miliony korun. Teniskám z technického konopí navíc chybělo jen necelých 50 tisíc do překonání dalšího významného milníku 4 milionů korun. V kategorii spotřebního zboží jde o nejúspěšnější kampaň v historii československého odměnového crowdfundingu.
Barefoot tenisky z technického konopí měly dobře našlápnuto už od začátku. První půl milion korun získaly na Hithitu v polovině října už za 7 hodin a v nastoleném trendu pokračovaly až do ukončení kampaně, která trvala 30 dní. Jejím výsledkem je cíl splněný na 807 %, protože český výrobce Bohempia chtěl původně vybrat „jen“ 490 tisíc korun. Nakonec se počítadlo zastavilo na 3 956 064 korunách.
„Výsledky kampaně jsou opravdu neuvěřitelné. Podařilo se nám vybrat více než 800 % cílové částky od více než 1 600 lidí, kterým děkujeme za podporu. Rozjetí výroby barefoot tenisek vyžaduje velkou investici, která bude pokryta z předprodeje bot na Hithitu. Díky tomu, že se nám povedlo vybrat tak velkou částku, jsme schopni navýšit produkci a vyrobit i další varianty nových barefoot produktů,“ vzkazuje fanouškům Tomáš Rohal, zakladatel značky Bohempia. Ta už jednu ze svých nových kolekcí představila v létě.
Dosud nejúspěšnější kampaň na Hithitu měl projekt Nakopni Jatka!, který vybral přes 2,4 milionu korun. Žádnému se ale nepodařilo překonat 3 miliony korun a tenisky Bohempia tak kralují žebříčku nejúspěšnějších projektů na Hithitu i konkurenčním Startovači, který se rovněž zabývá odměnovým crowdfundingem, kde uživatelé za svůj příspěvek dostávají předem stanovenou, obvykle fyzickou odměnu, nikoliv akcie či podíl ve firmě.
Konopné tenisky Bohempia jsou tak aktuálně nejúspěšnějším odměnovým crowdfundigovým projektem v Česku i na Slovensku, ale pouze v rámci spotřebního zboží. Ještě na lepší výsledek totiž dosáhl před několika týdny nově vznikající český Deník N, jemuž se podařilo na svůj start vybrat 7 milionů korun a kampaň si organizoval sám.
„Na začátku Hithitu jsme měnili umělecké prostředí, poté se u nás začalo dařit veřejně prospěšným projektům typu Piana na ulici. Nyní se definitivně potvrdilo, že crowdfunding v Česku dokáže zajistit financování i podnikatelským projektům. Pro všechny, kdo zvažují způsoby získání zajímavé částky, je to velmi silný signál, že crowdfunding na Hithitu musí mít v jejich uvažovaní výrazné místo,” říká jeden ze zakladatelů portálu Pavel Eichler.