Novým CEO STRV se stává Lubo Smid. David Semerád povede novou entitu STRV Labs
Česká technologická společnost STRV před pár hodinami ve svých karlínských kancelářích oznámila změny ve vedení a plány pro nadcházející měsíce. Připojila také čísla za uplynulý rok, který znamenal růst hned na několika frontách.
Například obrat klientských projektů vzrostl za tuto dobu o 25 %, přičemž celkově STRV pracovalo s 81 klienty. Tomu odpovídal i personální růst: o 50 % vzrostl počet vývojářů, designérů a testerů v STRV. Navíc, protože jednou z činností STRV je práce s komunitou, uspořádala firma za minulý rok celkem 38 komunitních akcí, na které dorazilo 4598 lidí.
Úspěch však STRV zaznamenalo především na poli vlastních aplikací. Firma představila celkem čtyři, které jen za minulý rok společně s pátou vygenerovaly obrat 1,4 milionu dolarů a přes 5,75 milionu stažení. Jedná se o trojici seznamek pro LGBT komunitu Surge, Grizzly a Zoe a dvě hry ColourMe a Dot 2 Dot.
“Je veřejným tajemstvím, že původně tyto aplikace (v rámci STRV Labs, pozn. red.) vznikaly jakožto vedlejší projekty, na kterých jsme testovali nové technologie a na kterých jsme pracovali ve chvílích, kdy jsme měli volné vývojové kapacity. Nakonec se ukázalo, že tyto projekty jsou velmi zajímavé i finančně. Otevírají se nám tak nové příležitosti, jak diverzifikovat příjmy,“ říká David Semerád.
Právě pro potřeby vlastních projektů STRV také vytvořilo novou, samostatnou entitu STRV Labs, do jejíhož čela se posune nyní už bývalý CEO STRV, David Semerád. Jeho pozici v STRV, které se bude dále soustředit na zakázkový vývoj, pak zaujme další ze zakladatelů firmy Lubo Smid.
V rámci STRV Labs by Semerád rád představil v letošním roce dva nové projekty. Mezi zvažovanými příležitostmi je například projekt založený na technologii blockchainu. Druhým je pak projekt s pracovním názvem „Female Founder“, který má podporovat ženy vstoupit do světa podnikání. Semerád v rámci tohoto nápadu připouští několik směrů, a to od založení inkubátoru až po vlastní televizní reality show. V případě televizní show pak prý probíhají pokročilá jednání s hollywoodskými producenty.
Jako jednu z priorit pro rok 2018 proto STRV uvádí zavedení STRV Labs jako “signifikantního zdroje obratu celé společnosti”. Souběžně však chce zvyšovat obrat na klientských projektech a upevnit svou pozici na americkém trhu.
„Podařilo se nám posunout od malé punkové firmy k jedné z předních technologických společností v ČR. Nyní je potřeba udělat totéž na americkém trhu. Postavili jsme silný tým lidí, kteří pomáhají s chodem firmy, a teď nás čeká akcelerace dalšího růstu. Technologickými znalostmi jsme vybaveni, musíme ovšem zapracovat na zvýšení povědomí o STRV v USA, což jsme plánovali již několikrát, ale zatím jsme neuspěli. Chceme do Spojených států přenést marketingové aktivity a akce, které pořádáme v Praze a Brně. Dále budeme pokračovat v rozšiřování amerického týmu, abychom byli klientům více na očích, a zaměříme se také na všechny tři segmenty svých klientů, kam spadají inovativní projekty pro technologické giganty, jakými jsou Google nebo Microsoft, rychle rostoucí společnosti, například Tinder, ClassDojo nebo LegalZoom, a ryze startupové projekty, jakými jsou Boosted Boards, Awayco či Pura Scents,“ říká nový CEO STRV Lubo Smid.
Foto: STRV