O jednoho hráče méně. Bolt v Česku po necelém roce zaříznul fungování rychlého doručení potravin

Další tři služby Boltu v Česku zůstávají v provozu. Tedy alternativní taxíky, rozvoz jídla i sdílená elektrokola a koloběžky

Peter BrejčákPeter Brejčák

bolt-market-konci

Foto: Bolt

Přes službu Bolt Market si již zákazníci v Česku nákup neobjednají

0Zobrazit komentáře

Poprvé si mohli zákazníci v Praze přes službu Bolt Market objednat expresní doručení potravin či například drogistického zboží jen pár dnů před loňským Silvestrem. Naposledy pak v polovině září letošního roku. Estonská platforma, jež také u nás působí v několika vertikálách, se rozhodla tuto službu ukončit kvůli malému zájmu. Ostatním službám se podle vyjádření daří a tento krok na ně nemá vliv.

„Rozhodli jsme se, že z obchodních důvodů nebudeme pokračovat v provozování jedné z našich služeb v České republice, a to konkrétně Bolt Marketu. Chceme se soustředit na doručování hotových jídel v rámci Bolt Food, ještě více vylepšovat naše služby a rozšiřovat nabídku. Nevylučujeme, že se v budoucnu na český trh opět vrátíme,“ komentuje pro CzechCrunch Marek Maxa, country manažer Bolt Food pro Česko.

Podobné služby, jako byl Bolt Market, přitom v Česku v posledních letech spustilo několik dalších konkurenčních hráčů. Vlastní „online večerku“ s relativně omezeným sortimentem, ale s příslibem rychlého doručení v desítkách minut, v tuzemsku nadále provozuje například Wolt (pod názvem Wolt Market) a také Dáme jídlo (Dáme market), jež se rozšířilo také mimo hlavní město. Na druhou stranu, podobně jako Bolt Market takovou službu u nás přestalo nabízet i německé Grovy, a to zejména kvůli problémům s financováním a investory.

V České republice fungují pod hlavičkou Boltu další tři služby – alternativní osobní doprava (takzvaný ride-hailing), sdílená elektrokola i koloběžky a v neposlední řadě rozvoz jídla Bolt Food. Platforma nyní ujišťuje, že je všechny plánuje rozvíjet a stejný osud jako s Marketem je neočekává.

bolt-taxi-1

Foto: Bolt

Pod startupem Bolt v Česku jezdí i taxíky

„Všem třem službám se daří velice dobře. Nadále budeme upevňovat své přední pozice na trhu a vylepšovat naše služby. Samozřejmě služby mikromobility vyhodnocujeme i s městy, ve kterých je provozujeme. Jako každý rok budeme městům posílat datové shrnutí sezóny a vyjednávat provozní podmínky na další rok,“ komentuje Soňa Stloukalová, country manažerka Boltu pro Česko.

Loňský rok byl pro původem estonskou platformu, která do Česka vstoupila v roce 2015 pod názvem Taxify, ve znamení expanze do nových měst u všech služeb. Během letoška se pak firma zaměřila zejména na jejich stabilizaci, vylepšování a rozšiřování nabídky. Například v rámci alternativního taxi firma komunikuje trojnásobný růst oproti období před covidem.

Bolt Food letos oslavuje dvouleté výročí na trhu, aktuálně jídla z restaurací i další zboží z partnerských obchodů rozváží v sedmi tuzemských městech. „Mnoho lidí se domnívalo, že ‚boom‘ rozvozu jídel skončí s uvolněním covidových opatření. Opak je pravdou. Lidé si na tuto služby zvykli a berou ji jako součást svého všedního dne,“ popisuje Maxa.

Elektrokola a koloběžky pak brázdí deset českých a moravských měst, oproti loňsku platforma zaznamenala jedenapůlnásobný nárůst. „Vedení měst si uvědomují, že elektrické prostředky jsou nedílnou součástí dopravy, a začínají se v této oblasti více angažovat. Jde například o spolupráci na vytvoření parkovací infrastruktury,“ doplňuje Lucie Krahulcová, manažerka pro veřejnou politiku Bolt.