O2 zavírá svoji eKasu. Tisíce zákazníků díky tomu získá pokladní systém českého startupu Storyous
V pokladních systémech nejen pro restaurace se přeskládávají síly. Telekomunikační operátor O2 oznámil, že po čtyřech letech zavírá svůj projekt eKasa, který se během svého působení vypracoval mezi přední pokladní systémy v Česku. I kvůli pozastavení elektronické evidence tržeb (EET) teď ale eKasa končí a nové zákazníky by díky tomu měl získat tuzemský startup Storyous.
O2 představilo eKasu v roce 2016 v reakci na příchod elektronické evidence tržeb. Kavárnám, barům, restauracím a dalším podnikům nabídlo komplexní pokladní řešení, které spolu s Dotykačkou a Markeetou (tito hráči se předloni spojili) bojovalo o pozici jedničky trhu. Z až 20 tisíc klientů, které měla eKasa v předchozích letech mít, jich ale zbyl jen zlomek. Podle informací CzechCrunche jde o více než tři tisíce klientů.
„eKasa, která patřila dlouhou dobu mezi přední pokladní systémy v Česku, vyčerpala po čtyřech letech svůj potenciál a dodavatel řešení nedokázal přijít s dlouhodobou produktovou vizí. Rozhodli jsme se proto, že zákazníkům dáme možnost rozvíjet jejich byznys s lídrem v oblasti pokladních řešení, který do budoucnosti dlouhodobou vizi garantuje,“ vysvětluje důvody strategického rozhodnutí Markéta Gasiorovičová, manažerka finančních služeb v O2.
Na mysli má spojení se startupem Storyous, který vyvíjí komplexní restaurační systémy, jejichž součástí jsou právě i pokladny. Přestože O2 ani Storyous nechtějí komentovat žádné finanční parametry celé spolupráce, zástupci O2 pro CzechCrunch uvedli, že projekt eKasa nepovažují za neúspěšný, naopak strategické rozhodnutí vnímají jako úspěšný exit. Podložit čísly ale své tvrzení odmítli.