Do českého startupu Storyous vstupuje za stovky milionů korun britský SaltPay. Společně chtějí expandovat po Evropě

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

storyous_igor-treslin0

Igor Třeslín, CEO Storyous

0Zobrazit komentáře

I na poslední den letošního roku si připravila tuzemská startupová scéna velký obchod, který má pomoci k vytvoření silného evropského hráče nejen na poli gastronomických technologií. Do startupu Storyous totiž vstupuje britský fintech SaltPay, který po svém loňském vzniku rychle roste a v české firmě má získat nadpoloviční většinu.

O Storyous bylo letos hodně slyšet v souvislosti se zavřenými restauracemi, které nemohly fungovat kvůli vládním protipandemickým opatřením. Pražský startup pro ně vyvíjí pokladní a manažerské systémy, čímž jim pomáhá optimalizovat celý provoz a šetřit peníze na místech, kam třeba do té doby nedohlédly.

Pokladní systémy Storyous nyní spojí síly s platebními nástroji britského fintechu SaltPay, který do českého startupu vstupuje v transakci, jež se podle informací CzechCrunche pohybuje ve stovkách milionů korun. V rámci velkého obchodu má nakonec SaltPay získat více než polovinu firmy, ale bližší informace prozatím nechtěla žádná ze stran prozradit.

I po vstupu britského fintechu, který už stihl od investorů získat téměř 150 milionů dolarů (3,2 miliardy korun) a má přes 500 zaměstnanců, mají ve Storyous zůstat oba dosavadní akcionáři. Těmi byli investiční skupina Rockaway s podílem kolem 65 procent a výkonný ředitel Igor Třeslín, který držel zbylých zhruba 35 procent.

storyous

Foto: Storyous

Pokladní a manažerské systémy Storyous

V jakém podílovém aranžmá to bude, zatím není jasné, ale Třeslín má Storyous dál vést z pozice CEO. „Strategické partnerství se SaltPay je pro nás skvělou příležitostí, jež nám otevřela cestu k akceleraci naší mise, kterou je podporovat majitele restaurací a dalších malých a středních podniků napříč Evropou a dál,“ říká Třeslín.

Pod jeho vedením ve Storyous vznikl pokladní systém, který už vyzkoušelo několik tisíc podniků, a nyní má být připraven na velkou expanzi, která již začala v Polsku a ve Španělsku. „Synergie, kterou představuje spojení našeho manažerského systému a platebního ekosystému SaltPay, přinese obrovskou přidanou hodnotu pro naše zákazníky,“ doplňuje šéf Storyous.

Vedle vývoje komplexního systému, který restauracím či kavárnám umožňuje sledovat skladové zásoby, příjmy, prodeje jednotlivých produktů a zároveň je napojí na platební či rezervační systémy, letos Storyous představilo také službu OneMenu. Ta umožňuje příjem online objednávek a zajišťuje rozvoz jídla, který během pandemie vystřelil vzhůru.

O tom, že je budoucnost gastronomie online, už ostatně hovořil právě Igor Třeslín na naší konferenci CzechCrunch Onlajn, a nyní to chce společně s novým strategickým partnerem ukázat i v dalších zemích. V mnoha z nich už se svými platebními nástroji SaltPay působí, přičemž vedle Londýna to je také například Praha, Bratislava, Lisabon, Porto, Budapešť, Reykjavík či Kapské Město.

Úspěšně celou transakci hodnotí také v Rockaway, kde firmu postupně převzali od původních zakladatelů Storyous, jimiž byli v roce 2012 Hynek Husník a David Menger. Kolik přesně do firmy investiční skupina Jakuba Havrlanta vložila, není známo. Samotné Storyous nicméně v loňském roce utržilo kolem 50 milionů korun a Třeslín v červenci říkal, že by se v příštím roce mělo přetočit do černých čísel.

„Pro Rockaway se jedná o mimořádně úspěšnou transakci. Pro Storyous je to obrovská příležitost, kterou věříme, že promění v další růst. Partnerství se silným hráčem, jakým je SaltPay, otevírá pro Storyous dveře k dalším evropským trhům,“ říká k nové transakci Dušan Zábrodský, investiční partner Rockaway Capital.