Očekávanou hru Cyberpunk 2077 ničí velké chyby ve verzi pro PlayStation 4. Sony ji proto stahuje z prodeje a vrací peníze
Osm let se čekalo, než polské studio CD Projekt Red vypustí jeden z nejžhavějších herních titulů minimálně letošního roku – Cyberpunk 2077. Fanoušci se nakonec dočkali 10. prosince po několika odkladech, kdy RPG odehrávající se v rozsáhlém a propracovaném městě Night City dorazilo snad do všech relevantních online obchodů. Z toho, který provozuje Sony pro svůj PlayStation, ale nyní na neurčitou dobu mizí.
Než se dostaneme k jádru rozhodnutí ze strany Sony pro odstranění Cyberpunku 2077 z obchodu PlayStation Store, je potřeba se vrátit o pár dní zpět. Ačkoliv novinka od CD Projekt Red ihned zaujala svým propracovaným světem a příběhem, v němž se objevuje i herec Keanu Reeves, někteří hráči si začali všímat různých chyb, které hře kazily renomé. Zpravidla šlo o hráče, jež hrají na starších konzolích a ne na nejnovější generaci PlayStation 5 a Xbox Series X.
I když je nutno dodat, že v případě tak rozsáhlé hry se daly určité komplikace očekávat, stovky tisíc hráčů po celém světě žádaly Sony kvůli špatné optimalizaci hry o vrácení peněz. Majitelům základní verze PS4 a Xbox One se hra podle četných recenzí (i našeho redakčního testování) často zasekávala, padala a byla prolezlá bugy, které zážitek negativně ovlivňovaly.
Poměrně často se objevovaly tzv. vizuální glitche, jinak řečeno závady na obrazu, kdy například mrtvoly létaly vzduchem nahoru a dolů, postavy byly zabořeny při dialogu ve zdech, zasekávaly se titulky na obrazu až do restartu hry a podobně. Zkrátka nic, co byste v jakékoliv hře – a v tak očekávaném titulu obzvlášť – chtěli zažívat, i když většina chyb vyloženě neblokovala průchod hrou.
Sony se proto rozhodlo, že verzi pro PS4 (i PS5 v rámci zpětné kompatibility) ze svého obchodu stáhne, což se v historii zřejmě nikdy nestalo. Navíc všem hráčům nabídlo možnost refundace peněz (přibližně 60 dolarů), které vyhoví vždy, když o ni zažádají.