Od Red Bullu přes Manu a GreenGo až do Pilulky. Marketing v ní povede Šimon Čapek

Pilulka bratrů Kasových hlásí posilu do svého marketingového týmu. Čapek bude mít za úkol významně rozšířit zákaznickou bázi lékárenské skupiny.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

simon-capek

Foto: Pilulka

Šimon Čapek, marketingový šéf Pilulky

0Zobrazit komentáře

V roce 1999 v Česku zakládal tuzemskou pobočku společnosti Red Bull a po třinácti letech vystoupal až na pozici regionálního marketingového ředitele, který byl odpovědný za téměř třicet asijských trhů. Krátce pak působil ve společnosti Mana vyrábějící funkční stravu a nakonec v Praze budoval startup GreenGo se sdílenými elektrickými auty. Teď má před sebou Šimon Čapek novou misi – povede marketing skupiny Pilulka.

Lékárenská skupina, za kterou stojí bratři Petr a Martin Kasovi, dnes působí v Česku, na Slovensku a v Rumunsku, kde operuje jak s kamennými pobočkami, tak s internetovým obchodem, a na její marketing od července dohlíží Šimon Čapek. Ten střídá Vojtěcha Janouška, který se přesunul v rámci skupiny do Rumunska. Spolumajitel Pilulky Martin Kasa prozradil, že se Čapek v roli marketingového ředitele stane novým členem nejužšího vedení firmy.

„Mezi hlavními úkoly Šimona Čapka bude navázání a rozvinutí současné marketingové komunikace, harmonizace marketingu skupiny napříč trhy v Evropě, významné rozšíření zákaznické báze a v neposlední řadě posílení vnímání značky Pilulka,“ říká Martin Kasa, který po Čapkovi sáhl po jeho nakonec neúspěšné misi s rozvojem carsharingu v Česku.

Dnes jednapadesátiletý Čapek v roce 2020 přivezl původem maďarský projekt GreenGo, který se chtěl v Praze prosadit s výhradně elektrickými sdílenými vozy. Firma ale nakonec nepřežila pandemii a před několika měsíci ukončila své fungování. „Bylo to rychlé rozhodnutí našeho investora, který se rozhodl byznys GreenGo v Česku dál nedotovat,“ vysvětloval v únoru pro CzechCrunch Čapek.

Do Pilulky, která v uplynulém roce utržila rekordních 3,6 miliardy korun, však Čapek přináší zkušenosti nejen z domácí scény, ale především ze světa. Značnou část kariéry strávil v již zmíněném Red Bullu, kde dohlížel na strategické směřování na důležitých trzích od Turecka po východní Asii, přičemž právě tento region se stal jedním z nejrychleji rostoucích v rámci celé skupiny. Po osmnácti letech v Red Bullu si střihl krátké působení v Maně, odkud nakonec po osmi měsících odešel do GreenGo.