Ondřej Kania rozšiřuje svou vzdělávací síť. Novou školu otevře v Chorvatsku a v Česku bude učit už od první třídy
Ondřej Kania, spoluzakladatel a výkonný ředitel JK Education
Zatímco mnoho ředitelů vzdělávacích institucí všech druhů a stupňů loni na podzim stále řešilo především to, jak se optimálně popasovat s pandemií koronaviru, která většinu žáků po celém Česku nepouštěla do lavic, Ondřej Kania stíhal myslet i na rozvoj svého byznysu. Před několika měsíci definitivně rozhodl o tom, že jeho síť soukromých škol American Academy expanduje do nové země.
„V září 2021 plánujeme otevřít svou šestou školu, která bude v chorvatském Záhřebu,“ prozrazuje pro CzechCrunch Ondřej Kania, který v regionu jihovýchodní Evropy cítí pro své vzdělávací aktivity velký potenciál. Záhřeb doplní stávající American Academy v Praze, Brně a Bratislavě, přičemž ve dvou českých městech má na příští školní rok osmadvacetiletý podnikatel připravenou ještě jednu novinku.
„Dvě americké školy v Praze a Brně doplníme také o první stupeň základní školy, abychom v těchto městech nabídli studium pro studenty od první třídy až do konce střední školy,“ plánuje Kania. I první stupeň bude na American Academy mezinárodní, takže výuka bude probíhat především v angličtině.
V soukromé vzdělávací síti Ondřeje Kanii aktuálně studuje zhruba 530 studentů, přičemž v příštím školním roce by jejich počet měl přesáhnout 700. Bude to i díky zmíněné expanzi do Záhřebu, kde nyní American Academy pracuje na povolovacím procesu s tamním ministerstvem školství a dalšími příslušnými úřady.
První chorvatská American Academy otevře jako střední škola a postupně doplní druhý i první stupeň základní školy. Pro první školní rok by chtěl Ondřej Kania získat tři desítky studentů a hlásí, že již nyní, pár dní po spuštění komunikace přímo v Chorvatsku, eviduje první zájemce.
V Záhřebu se v American Academy rozhodli využít stejný model jako u svých škol v Brně či Bratislavě, a tak bude celá instituce umístěna v kancelářském centru Agram Office Center, které patří ve městě k prestižním adresám a nabízí i jeden z největších sportovních komplexů v Chorvatsku. V úspěch na nové půdě věří Kania i díky tomu, že Záhřeb má výrazně méně mezinárodních škol než Praha a Bratislava.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Cílem naší sítě škol je dostat naši unikátní vzdělávací koncepci k co nejvíce studentům. Mentálně se neomezujeme pouze na území České republiky a Slovenska, ale vidíme velký potenciál především v zemích, do kterých začíná mířit poměrně velké množství zahraničních investic, jako je například Chorvatsko, a do budoucna bychom rádi otevřeli nové školy v dalších zemích jihovýchodní Evropy,“ popisuje strategii Kania.
Expanze do zahraničí neznamená příležitost jen pro samotný byznys American Academy a potenciální studenty v daných městech, ale také pro personální posílení a příležitosti pro stávající učitele. „Zvyšující se počet škol v naší síti nám umožňuje přilákat výborné učitele z celého světa, kteří vidí v našich školách a koncepci velký potenciál. Můžeme jim díky našemu rozšiřování nabídnout velice zajímavé příležitosti v rámci kariérního růstu,“ dodává Kania.
Šéfa a spoluzakladatele vzdělávací skupiny JK Education, do níž vedle American Academy patří také Pražské humanitní gymnázium a virtuální střední škola, o níž jsme se mimo jiné bavili v říjnu v našem CzechCrunch Podcastu, nezastavuje ani probíhající pandemie koronaviru, která zkomplikovala výuku a do velké míry ji přesunula online. Ondřej Kania říká, že dle počtu přihlášek a zájemců registruje proti předchozím letům zhruba o 30 % vyšší zájem.
„Začalo se nám ozývat také mnoho rodičů, kteří mají děti ve školce, nebo na prvním stupni základní školy, mají zájem o naši unikátní vzdělávací koncepci a nechtějí čekat na druhý stupeň základní školy, aby k nám mohli své děti přihlásit,“ doplňuje Kania důvody, proč se nyní pouští také do první stupně základních škol.
Co se týče samotného byznysu, celá vzdělávací skupina Ondřeje Kanii by měla v tomto školním roce dosáhnout na tržby pod hranicí 110 milionů korun, přičemž je dlouhodobě v zisku. A to přišla o značné příjmy z veletrhů a agenturní činnosti, které jsou kvůli koronavirové pandemii omezené.
Veletrhy, kde se propojují zájemci se školami z celého světa, se nakonec firmě podařilo přesunout do onlinu, ale vysílání studentů do zahraničí dál komplikuje pandemie koronaviru. V příštím školním roce pak Kania cílí na tržby kolem 145 milionů korun.