Online nákupy jedou. Mall.cz už doručil 1,5 milionu trvanlivých potravin, Rohlík obslouží 20 zákazníků za minutu
Pobočka Mall.cz
Zájem o nakupování potravin online se v posledních týdnech od vypuknutí pandemie koronaviru a zavedení souvisejících vládních opatření pořád zvyšuje. Lidé se stále více vyhýbají místům s velkou koncentrací osob a přednost tak dávají internetovým prodejnám před těmi kamennými. Obzvlášť když je mnoho z nich zavřených.
„Současná mimořádná situace přesouvá naše životy čím dál více do digitálního světa. Lidé se snaží vyhýbat místům s velkou koncentrací osob a e-shopy, jako jsme my, jsou pro ně teď řešením, jak nemuset na nákupy ven chodit tak často. Vnímáme, že je pro zákazníky faktor bezpečnosti čím dál důležitější,“ říká Oldřich Bajer, CEO Mall Group, pod který spadá například Mall.cz či Košík.cz.
1,5 milionu výrobků během tří týdnů
Šéf jedné z největších tuzemských e-commerce skupin svá slova potvrzuje také daty. „Provoz na našem webu je oproti loňskému roku dvojnásobný a zákazníci u nás už zdaleka nepořizují jen elektroniku a spotřebiče, ale vracejí se častěji a těch potřeb u nás řeší čím dál více, včetně každodenních věcí. A k tomu patří i potraviny,“ doplňuje Bajer.
Mall.cz do své nabídky zařadil trvanlivé potraviny začátkem března a za necelé tři týdny již zákazníkům doručil více než 1,5 milionu výrobků. Původně e-shop v segmentu potravin nabízel třeba dětskou výživu, přesnídávky, mléka, kávu, čaje či výživu pro sportovce.
Koncem února však zaznamenal skokový růst vyhledávání dalších potravin, mezi které patřilo trvanlivé zboží jako těstoviny, rýže nebo konzervy. Na začátku měsíce proto Mall nabídku rozšířil právě o tuto kategorii. S vyhlášením celostátní karantény v neděli 15. března toto vyhledávání vzrostlo o tisíc procent. Průměrná hodnota nákupu obsahujícího potraviny v Mallu činí 927 korun.