Online nákupy jedou. Mall.cz už doručil 1,5 milionu trvanlivých potravin, Rohlík obslouží 20 zákazníků za minutu

Peter BrejčákPeter Brejčák

mall-cz-pobockaInsider

Foto: Mall.cz

Pobočka Mall.cz

0Zobrazit komentáře

Zájem o nakupování potravin online se v posledních týdnech od vypuknutí pandemie koronaviru a zavedení souvisejících vládních opatření pořád zvyšuje. Lidé se stále více vyhýbají místům s velkou koncentrací osob a přednost tak dávají internetovým prodejnám před těmi kamennými. Obzvlášť když je mnoho z nich zavřených.

„Současná mimořádná situace přesouvá naše životy čím dál více do digitálního světa. Lidé se snaží vyhýbat místům s velkou koncentrací osob a e-shopy, jako jsme my, jsou pro ně teď řešením, jak nemuset na nákupy ven chodit tak často. Vnímáme, že je pro zákazníky faktor bezpečnosti čím dál důležitější,“ říká Oldřich Bajer, CEO Mall Group, pod který spadá například Mall.cz či Košík.cz.

1,5 milionu výrobků během tří týdnů

Šéf jedné z největších tuzemských e-commerce skupin svá slova potvrzuje také daty. „Provoz na našem webu je oproti loňskému roku dvojnásobný a zákazníci u nás už zdaleka nepořizují jen elektroniku a spotřebiče, ale vracejí se častěji a těch potřeb u nás řeší čím dál více, včetně každodenních věcí. A k tomu patří i potraviny,“ doplňuje Bajer.

Mall.cz do své nabídky zařadil trvanlivé potraviny začátkem března a za necelé tři týdny již zákazníkům doručil více než 1,5 milionu výrobků. Původně e-shop v segmentu potravin nabízel třeba dětskou výživu, přesnídávky, mléka, kávu, čaje či výživu pro sportovce.

oldrich-bajer3-min

Foto: Mall Group

Oldřich Bajer, CEO Mall Group

Koncem února však zaznamenal skokový růst vyhledávání dalších potravin, mezi které patřilo trvanlivé zboží jako těstoviny, rýže nebo konzervy. Na začátku měsíce proto Mall nabídku rozšířil právě o tuto kategorii. S vyhlášením celostátní karantény v neděli 15. března toto vyhledávání vzrostlo o tisíc procent. Průměrná hodnota nákupu obsahujícího potraviny v Mallu činí 927 korun.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

E-shop souběžně pustil prodej trvanlivých potravin také na Slovensku, kde za tři týdny prodal už 4,6 milionu kusů potravin. Důvodem pro trojnásobně vyšší zájem na dvojnásobně menším trhu je podle firmy absence online prodejců potravin, jako jsou Košík nebo Rohlík. Vyšší je také průměrná hodnota nákupu, která se na Slovensku pohybuje na úrovni 58 eur (přibližně 1 600 korun).

Trvanlivé potraviny do své nabídky tento týden zařadila také česká e-commerce jednička, celkový sortiment Alzy v tomto segmentu čítá více než 1 200 druhů zboží. Opatřením se snaží vyhovět požadavku zákazníků se zájmem o bezkontaktní doručení potravin a možnost nakoupit pro své rodiče či prarodiče na dálku s doručením až domů.

alza-potraviny

Foto: Alza/CzechCrunch

Alza poprvé začíná prodávat trvanlivé potraviny

„Zájem je velký, ale je to jen pár dní od spuštění. Největší zájem je o konzervy, ty se prodávají po stovkách kusů. Nejoblíbenější je konzerva s masovou směsí Špagetka a Pražská šunka. Nyní čekáme na naskladnění dalších trvanlivých potravin,“ uvedla pro CzechCrunch mluvčí Alzy Patricie Šedivá.

Rohlík obsluhuje 20 zákazníků každou minutu

S velkou poptávkou již několik týdnů bojují i online supermarkety. Jednička segmentu Rohlik.cz podle vyjádření pro CzechCrunch v posledních dnech obsluhuje 20 rodin či zákazníků každou minutu. V reakci na velký nápor e-shop zavedl například maximálně 35 druhů položek na jeden nákup, dočasně zrušil odběr vratných obalů a nákupních tašek, ale také rozšířil dobu závozu nákupu od šesti hodin ráno do 23:30.

tomas-cupr-rohlik3

Přečtěte si takéZ každého obchodu uděláme e-shop, aby se nestály fronty. Tomáš Čupr spouští nový projekt proti šíření koronaviruZ každého obchodu uděláme e-shop, aby se nestály fronty. Tomáš Čupr spouští nový projekt proti šíření koronaviru

„Díky všem opatřením a posíleným kapacitám aktuálně obsluhujeme o padesát procent více zákazníků než před nouzovým stavem,“ uvedla pro CzechCrunch PR manažerka Rohlíku, Zdeňka Kuhnová.

Rohlík přitom současnou situaci vidí i jako příležitost. Kromě toho, že nová iniciativa jeho zakladatele Tomáše Čupra s názvem Nakup bezpečně umožní udělat v podstatě ze všech obchodů e-shopy, představil online supermarket rovnou tři nové služby. Nákupy nově doručí po celém Česku a rozveze také jídla ze známých restaurací.

Čtvrtý týden na hraně kapacit

S podobným náporem se vypořádává i konkurenční Košík.cz, který je už čtvrtý týden na hraně svých kapacit a každý den doručuje maximální množství nákupů, jež jeho logistika zvládne. V konkrétních číslech jde o 20 až 30 procent více než během nejsilnějšího období v roce, tedy Vánoc.

„Po vyhlášení karantény bylo období, kdy lidé, co k nám šli nakoupit poprvé, rostli exponenciálně několik dnů v řadě, u všech online prodejců došlo k přehlcení. Teď je to už klidnější, ale i tak je ‚ve frontě‘ tři- až čtyřikrát víc zákazníků než jindy,“ popsal pro CzechCrunch situaci v online supermarketu jeho CEO Tomáš Jeřábek.

tomas-jerabek-kosik3

Foto: Košík.cz

Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz

Firma za běhu reorganizuje, díky optimalizaci opět nabízí závozové sloty na druhý den, pomáhají také opatření na dočasné zúžení portfolia. Košík se zároveň soustředí na rozšíření skladových možností, což má v krátkodobém výhledu výrazně navýšit skladovací plochy.

„Třeba skladování nově distribuovaných hotovek řešíme ve spolupráci s Office Food na detašovaném pracovišti, které se dá dostatečně škálovat, nezahlcuje nám tedy současné procesy,“ doplnil Jeřábek s odkazem na nedávno spuštěnou platformu Hotovky.

Tomáš Čupr a Rohlik.cz jsou k nezastavení. Nákup nově doručí po celém Česku a rozvezou jídla ze známých restaurací

Peter BrejčákPeter Brejčák

cupr-twInsider

Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr se nezastavuje a v Rohlíku spouští tři nové služby

0Zobrazit komentáře

Největší online supermarket v zemi je k nezastavení. Poslední dny obsluhuje dvacet zákazníků každou minutu a díky posíleným kapacitám aktuálně zvládá vyřídit o padesát procent více objednávek než před nouzovým stavem. A tady zdaleka nekončí. Rohlík dnes představil hned tři nové služby, pomocí kterých chce zvládání výjimečného stavu způsobeného pandemií koronaviru ulehčit dalším skupinám lidí.

Zakladatel Rohlíku Tomáš Čupr se svým týmem reaguje na aktuální potřeby dostupnosti potravin pro všechny obyvatele v Česku a ještě více vstupuje do regionů. Zároveň podává pomocnou ruku také restauratérům a ve spolupráci se šéfkuchaři z vyhlášených restaurací spouští možnost objednat si hotové speciality domů.

To všechno jen několik hodin poté, co zakladatel Rohlíku Tomáš Čupr představil svůj nový projekt Nakup bezpečně, který v podstatě umožňuje vytvoření vlastního e-shopu pro všechny obchody.

tomas-cupr-rohlik1-min

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Tomáš Čupr, zakladatel online supermarketu Rohlik.cz

„Projekty rozjíždíme v rekordně krátkém čase proto, abychom byli užiteční, jak nejvíce a nejlépe v těchto dnech můžeme být. A to jen díky tomu, že jsme urychlili práci projektových týmů, jedeme v Rohlíku doslova nonstop, zapojili jsme externí kapacity. A to všechno proto, abychom nenechali v těchto dnech nikoho na holičkách,“ vysvětluje Čupr.

Suchý Rohlík

Již v pátek online supermarket spouští rozvoz trvanlivých potravin po celé České republice, čímž se přidává k Alze či Mallu. Zákazníkům v rámci služby SuchýRohlík.cz slibuje doručení již do druhého dne, ovšem mimo víkendů. Chce tak pomoct doplnit zásoby všem a bezpečně, nejen tam, kde aktuálně služba působí.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Proto jsme zapojili širší tým, včetně externí kurýrní služby. Zároveň po dobu prvního týdne fungování služby SuchyRohlik.cz bude celý sortiment, který tato služba zahrnuje, o 20 % levnější, aby všichni mohli zůstat v bezpečí domova. Jedná se o základní potraviny z trvanlivého sortimentu, drogerii a domácí potřeby,“ uvádí rychle rostoucí online supermarket.

Rohlík Bistro

Druhým projektem, jehož start je naplánovaný na neděli, cílí na podporu místních dodavatelů, farmářů a kuchařů. Nabídka Rohlíku se tak rozšíří o hotová jídla z vyhlášených restaurací, jako jsou například Atelier Red and Wine, Corso Karlín, Da Emanuel, Eska, Hliněná Bašta, Lokál Dlouhá, Manu Praga, Ollies, Perfect Catering. Další restaurace jsou aktuálně v jednání.

rohlik-cz3

Foto: Rohlik.cz

Kurýr s nákupem z Rohlik.cz

V rámci služby Rohlík Bistro je jídlo po uzavření zachlazeno v takzvaném schockeru – velké lednici s přívodem prudkého studeného vzduchu. Pokrm tak částečně vzdoruje toku času a uchovává si svou přirozenou strukturu, texturu, barvu, chuť i aroma. Díky tomu by mělo chutnat stejně jako v restauraci až tři dny od uvaření.

tomas-cupr-rohlik3

Přečtěte si takéZ každého obchodu uděláme e-shop, aby se nestály fronty. Tomáš Čupr spouští nový projekt proti šíření koronaviruZ každého obchodu uděláme e-shop, aby se nestály fronty. Tomáš Čupr spouští nový projekt proti šíření koronaviru

„Nejde tedy o běžný rozvoz, kdy jede pokrm hodinu v polystyrenovém boxu. Zákazníci mohou prostřednictvím Rohlík Bistro podpořit své oblíbené restaurace a pomoci tak snížit nepříznivý dopad aktuálních opatření v nouzovém stavu na podnikání restauratérů,“ vysvětluje novou službu Rohlík. Právě gastrobyznys teď prochází vzhledem k uzavřeným podnikům hodně složitou situací.

RohlíkMini

Nové služby do třetice od 6. dubna doplní „malý bráška“ RohlíkMini, ve kterém si budou zákazníci moct objednat základní potraviny z nejoblíbenějších tisíce položek pro rychlý a jednoduchý nákup.

Pro tenhle způsob nákupů Rohlík ve spolupráci s externími partnery otevírá nové menší sklady v regionech, díky čemuž v online supermarketu budou moct nakupovat další desítky tisíc domácností.