Originální robot R2-D2 ze Star Wars byl vydražen za 63 milionů korun

Filip HouskaFilip Houska

starwars1_flickr
0Zobrazit komentáře

Kultovní sága Star Wars, která je tady s námi už neuvěřitelných 40 let, si své jméno vydobyla nejen na jednotlivých filmových epizodách, ale také na merchandisingu. Tyto podpůrné reklamní produkty zahrnující širokou škálu sběratelských předmětů, hraček, oblečení a mnoho dalšího již společnosti Lucasfilm, respektive Disney, vygenerovaly přes 20 miliard dolarů. Fanoušci zkrátka Star Wars velice silně podporují.

bezos-final-0404

Přečtěte si takéAmazon začíná nasazovat roboty do řetězce Whole Foods Market, který koupil za 13,7 miliardAmazon začíná nasazovat roboty do řetězce Whole Foods Market, který koupil za 13,7 miliard

To dokazuje i situace, která se odehrála v kalifornské aukční síni Profiles in History. Neznámý dražitel vynaložil 2,75 milionů dolarů, tedy nějakých 63,3 milionů korun, aby si pořídil rekvizitu v podobě ikonického robota R2-D2. Nejedná se však o pouhou „hračku“.

starwars3_flickr

Tento legendární astrodroid, jenž se v průběhu celé ságy stal důležitým parťákem Luka Skywalkera, je složen ze součástek, které byly skutečně použity při natáčení epizod původní trilogie a dílů „Skrytá hrozba“ (1999) a „Klony útočí“ (2002).

starwars4_flickr

Robot, jehož metr vysoké tělo je vyrobeno z hliníku, oceli a skelné vaty, by však skalní fanoušky „zklamal“ – nelze s ním komunikovat. Jak dodává samotná aukční síň, nedisponuje žádnou technologií, která by interakci podporovala. I tak však předčil očekávání a prodal se za 800 tisíc dolarů více, než bylo předpokládáno, což z něj dělá nejdražší položku v celé aukci.

R2-D2 nestačí? K dispozici byl i další kult

Legendární popkulturní charakter nebyl jedinou rekvizitou, která se v rámci třídenní hollywoodské aukce dražila. Své zasloužené místo zde měl i světelný meč Luka Skywalkera z filmových dílů „Epizoda IV – Nová naděje“ a „Epizoda V – Impérium vrací úder“, jenž se vydražil za 325 tisíc dolarů (cca 7,5 milionů korun), nebo helma Darth Vadera. Za tu majitel zaplatil 96 tisíc dolarů (cca 2,2 milionů korun).

Podívejte se na jedny z nejoblíbenějších scén s R2-D2:

Foto: Flickr [Michael Fraley; Ricky Brigante, Gage Skidmore, Zoe]

Lerneo: nový český projekt, který nabízí kvalitní online kurzy od známých osobností

trestik
0Zobrazit komentáře

Pro mnoho lidí má čím dál menší váhu vzdělávání ve školách, začínají se totiž častěji zaměřovat na praxi a různé alternativní metody, které je dovedou k cíli nejen rychleji, ale dokážou je lépe připravit na specifickou práci. Ať už jde o programátory, designery, fotografy, novináře nebo třeba kuchaře či producenty hudby.

Existuje totiž nespočet serverů, na kterých se lze krok po kroku učit základy, přejít v praxi a poté postupně pilovat dovednosti – pro někoho jsou ovšem takové zdroje často nejasné, nezáživné nebo nekvalitní, co se zpracování týče, což samozřejmě může spoustu uživatelů odradit. V Česku tak vzniká nový projekt Lerneo z rukou René Hradeckého, vlastníka skupiny Bonafide.

kol

Přečtěte si takéEshop s potravinami Kolonial.cz testuje ovládání hlasemEshop s potravinami Kolonial.cz testuje ovládání hlasem

Lerneo chce nabízet kvalitní několikahodinové videokurzy, rozdělené do několika lekcí, kterými postupně provází známé osobnosti z různých oborů. To hlavní, čím se bude server odlišovat, je kvalita výsledných kurzů, které by měly vždy být profesionálně natočeny a zprodukovány do dostatečně zajímavé formy pro uživatele.

lerneo

Z natáčení kurzu s Milošem Škorpilem

anna

Přečtěte si takéOpustila podnik, aby se zachránila. Dnes učí cukráře, jak nevyhořetOpustila prosperující byznys, aby chránila své zdraví. Dnes učí cukráře, jak podnikat a nevyhořet

Každý z takových kurzů má pak jednorázový zpoplatněný vstup v řádu stovek korun, zpravidla pak kolem hranice 500 korun, což uživatelům zaručí časově neomezený přístup k videím a textovým poznámkám ke každé lekci. Lerneo má momentálně v nabídce kurzy fotografa Tomáše Třeštíka a běžce Miloše Škorpila, do konce roku pak plánuje spustit další.

Inspirace v zahraničí

Někomu možná koncept projektu přijde trochu povědomý, tvůrci se totiž inspirovali v americkém serveru MasterClass, který získal na investicích již přes 50 milionů dolarů, má tým více než 50 lidí a za sebou výuková videa celebrit jako Gordon Ramsay, Hans Zimmer, Serena Williams nebo Kevin Spacey.