Osm let na trhu, tři majitelé, pátý název. Odložené platby Mallpay se pod ČSOB mění na Skip Pay

Loni služba umožnila odložit platby v hodnotě 300 milionů korun, letos plánuje dosáhnout úrovně jedné miliardy.

richard_kotrlik_skip-pay

Foto: Skip Pay

Richard Kotrlík, šéf fintechu Skip Pay

Finančně-technologický startup Mallpay, který uživatelům umožňuje nakoupit zboží na e-shopech a zaplatit za něj později, svým názvem odkazoval ještě na svého původního vlastníka Mall Group. Avšak součástí obřího prodeje e-commerce skupiny za více než 20 miliard korun do rukou polského Allegra nebyl. Plně přešel pod křídla předtím polovičního akcionáře ČSOB, přičemž banka má se službou další strategické plány. Nyní došlo k naplnění dříve avizovaných změn, které souvisejí také se změnou názvu na Skip Pay.

K definitivní změně jména dojde 7. října s tím, že nový název má být posledním krokem transformace, která s sebou přináší i rozšiřování služeb. Skip Pay chce rozvíjet koncept takzvaného chytrého nakupování, kdy v jedné službě umožní nákup od platby po případnou reklamaci nebo vratku.

„Chytré placení je nový koncept, ze kterého chceme v e-commerce udělat nový standard. Zodpovědnost e-shopu za nákup totiž nekončí momentem, kdy zákazník zboží zaplatí – jde mnohem dál. A my jsme momentálně jediní, kdo ji dokáže plně převzít na sebe. Výhodně pro e-shop a maximálně pohodlně pro zákazníka,“ uvádí Richard Kotrlík, ředitel Skip Pay.

Díky Skipu má odpadnout nejen nutnost opisovat při placení údaje z karty, ale také složité vracení zboží, jeho reklamace nebo uplatnění prodloužené tříleté záruky či ročního pojištění, kterou budou mít uživatelé Skip karet zdarma. Firma slibuje, že všechno bude možné vyřídit přímo v aplikaci.

mallpay_ceo_richard_kotrlik_3-skip-pay

Foto: Skip Pay

Pod vedením Richarda Kotrlíka dochází k přejmenování z Mallpay na Skip Pay

Fintech zároveň se změnou názvu představil také nový produkt Skip Třetina, který umožní zaplatit ve vybraných e-shopech zboží ve třech splátkách bez navýšení. Pro e-shopy jej jako první nabídnou platformy Shoptet, Retailys nebo eBrána. V pilotním provozu ho poskytnou například cestovní portál Travelking nebo e-shopy MůjKoberec a Benlemi. Pro celý trh bude Skip Třetina otevřena na konci října, z pohledu uživatelů bude otevřená jen pro ty, kteří projdou skóringovým procesem. Další produktové novinky mají následovat.

„Novinky budeme přinášet jak pro naše zákazníky, kteří se Skip Pay platí, tak pro e-shopy. Pro klienty s ‚ověřeným účtem‘ plánujeme například zásadním způsobem zvýšit čerpání limitu, a to až do výše 100 tisíc korun. Chystáme také možnost rozesplátkování nákupů na výrazně delší dobu, e-shopům nabídneme možnost nabízet odklad platby pomocí platebního tlačítka až na 30 dnů,“ přibližuje Kotrlík.

Obecně je misí Skip Pay stát se přirozenou součástí každého českého e-shopu, aktuálně službu nabízí asi 10 tisíc online hráčů. Skip platební kartu využívá takřka 15 tisíc tuzemských uživatelů, kteří díky ní mohou odkládat platby o 50 dní do výše 50 tisíc korun. Celkem registruje 350 tisíc uživatelů, před dvěma lety to bylo přibližně 100 tisíc.

Loni služba umožnila odložit platby o celkové hodnotě 300 milionů korun, podle vyjádření již letos toto číslo více než dvojnásobně překonala a očekává odložení plateb na úrovni jedné miliardy. Míra nesplacených odložených plateb se pohybuje na úrovni nízkých jednotek procent.

Bohatá historie a evropské ambice

Příběh Skip Pay se začal psát již v roce 2014, kdy služba ještě pod názvem Kup Najisto vstoupila na trh takzvaných odložených plateb, v angličtině označovaných jako Buy Now Pay Later (BNPL). Průkopníkem tohoto trhu je u nás fintech Twisto, který vznikl o rok dříve. Kup Najisto původně vznikalo pod křídly Creative Docku na zakázku pro vlastníka Home Credit.

Následně kolem přelomu let 2017 a 2018 došlo ke změně názvu služby na Lymet, kdy začala poprvé spolupracovat s e-shopy spadajícími pod skupinu Mall Group, která fintech nakonec odkoupila také. Došlo tak na přejmenování na Mall Pay.

V roce 2019 pak do firmy majetkově vstoupila i banka ČSOB. Když se Mall Group prodávala do rukou polského Allegra, součástí transakce služba pro odložené platby nebyla a plně přešla právě pod ČSOB. V mezičase opět došlo ke kosmetické změně názvu na Mallpay (předtím s mezerou). Nyní má již se Skip Pay banka velké plány.

„Naše vize, kterou prostřednictvím Mallpay, teď už tedy fintechu Skip Pay, naplňujeme, je jednoduchá. Rychlé a jednoduché chytré nakupování, které je nejen bezpečné a spolehlivé, ale ještě maximálně fér,“ popisuje pro CzechCrunch Michaela Bauer, členka představenstva ČSOB zodpovědná za inovace a digitalizaci.

„V ČSOB máme radost z toho, když vidíme, jak velkou cestu Skip za poslední tři roky ušel. Vedle jeho rostoucí obliby jak u zákazníků, tak u e-shopů, je jeho nabídka jasně odlišitelná od ostatních konkurenčních služeb, a to i v evropském měřítku. Pevně věřím, že jsme našli řešení, které v rámci Skipu jednoduše nazýváme chytrá platba,“ doplňuje Bauer s tím, že do budoucna o Skip Pay banka uvažuje jako o řešení s evropskými ambicemi.

Peter Brejčák

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.