Součástí prodeje Mall Group nebylo Mallpay. Službu pro odložené platby přebírá ČSOB

Podle informací CzechCrunche by se služba Mallpay měla přejmenovat. Ve své historii už popáté.

mallpay-karta

Foto: Mallpay

Platební karta startupu Mallpay

Česká e-commerce skupina Mall Group po téměř půlročním čekání v pátek oficiálně změnila svého majitele, když za více než 20 miliard korun zamířila do rukou polského Allegra. Součástí transakce však nebylo několik navazujících služeb, které do skupiny patřily, mezi něž patří i poskytovatel takzvaných odložených plateb Mallpay. Stoprocentní podíl v něm získala ČSOB, banka už předtím vlastnila polovinu firmy.

„Obliba odložených plateb v České republice i ve světě roste a potvrzuje tak správnost naší investice do Mallpay před téměř třemi lety. Využíváme proto možnost získat stoprocentní kontrolu nad společností a vytvořit dodatečnou přidanou hodnotu pro naše klienty i akcionáře. Další příležitosti vidíme také v oblasti akceptace platebních karet,“ říká Michaela Lhotková, členka představenstva ČSOB zodpovědná za inovace a digitální oblast.

Službu pro odložené platby, kdy zákazník může vyčkat na zaplacení svého nákupu nebo například piva v hospodě i několik týdnů, Mall Group rozběhla v roce 2018. ČSOB se k rozvoji firmy z pozice majitele přidala o rok později. Mallpay je možné využívat v několika stovkách e-shopů včetně značek jako Košík, Ekolo.cz, CZC.cz, Slevomat nebo Tescoma. Hlavním produktem firmy jsou „chytré karty“, jež využívá téměř 10 tisíc uživatelů.

„Spolupráce s ČSOB pomohla Mallpay v klíčové fázi získávání licence od ČNB a budování systémů řízení rizik. Spolupráce s Mall Group zase pomohla vytvořit zákaznicky atraktivní produkt a přivést první velké zákazníky,“ popisuje Andrea Lauren, investiční partnerka společnosti Rockaway Capital. Ta ve skupině Mall Group držela podíl 20 procent, dalších 40 procent pak skupina PPF a zbylých 40 procent EC Investment miliardářů Daniela Křetínského a Patrika Tkáče.

Již před prodejem e-commerce skupiny, o kterém se loni neoficiálně mluvilo několik měsíců, byla z Mall Group kromě Mallpay vyčleněná také skupina e-shopů Vivantis, online supermarket Košík či služba Mall.tv. Naopak součástí transakce byl logistický operátor WeDo. Samotná služba Mallpay by měla podle informací CzechCrunche v následující době projít rebrandingem, za celou svou historii už pátým.

Zajímavostí je, že největší tuzemský konkurent Mallpay a průkopník trhu, fintechový startup Twisto, byl loni za více než dvě miliardy korun prodaný do rukou globálně působící australské společnosti Zip. Šlo o největší exit českého startupu v minulém roce.

„S aktivitami globálních hráčů a příchodem nových fintechů pro nás bude role Mallpay ještě zajímavější. V ČSOB si chceme nejen zachovat, ale ještě rozšířit vysokou kompetenci v rámci tuzemské e-commerce. To je možné, pouze pokud máte možnost flexibilně reagovat na proměny českého prostředí a jeho potřeb,“ doplňuje Lhotková.

Peter Brejčák

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.