Ovečkárna i v e-commerce krizi roste a vidí potenciál. Vedení e-shopu přebírá ředitel z DoDo

Zakladatel vlněného e-shopu Martin Bernátek se přesouvá do strategičtější pozice, provoz v Ovečkárně nově povede Ondřej Machala.

oveckarna-obchod-boxedInsider

Foto: Ovečkárna.cz

Obchod e-shopu Ovečkárna

Zabalit Evropu do ovčí vlny. Taková je vize tuzemského e-shopu se zaměřením právě na vlněné produkty Ovečkárna.cz. A v dosažení tohoto cíle mu nyní pomůže nová posila. Zakladatel Martin Bernátek se přesouvá do strategičtější pozice a provoz ze židle ředitele nově povede Ondřej Machala, jenž předtím působil jako obchodní ředitel logistického startupu DoDo. Firma se zároveň připravuje na sezonu ve druhé polovině roku a očekává, že energetická krize jí může pomoct vyrůst.

„Pozici ředitele jsem Ondřejovi přenechal, abych se mohl více soustředit na rozvoj samotné Ovečkárny. Nyní už nemusím řešit běžné provozní věci,“ popisuje pro CzechCrunch Martin Bernátek, který svůj byznys rozbíhal v roce 2009 a loni s ním dosáhl tržeb téměř 190 milionů korun.

Proč padla volba právě na Ondřeje? „Protože je ze Zlína,“ směje se Bernátek, rovnou ale doplňuje, že Ovečkárna do svých řad potřebovala člověka se zkušenostmi z velkých firem. Samotný e-shop totiž dlouhodobě roste, rozšiřuje svoji stopu na nové trhy včetně posledního Německa a s růstem byznysu bude potřebné nastavit i správné procesy.

Ondřej Machala se bude v Ovečkárně starat zejména o všechny provozní záležitosti, soustředí se na rozšíření privátní produktové řady Vlnka a také na expanzi na další zahraniční trhy. Kromě startupu DoDo historicky působil jako obchodní ředitel v regionálním zastoupení firmy Panasonic či jako projektový manažer HP Tronic Zlín, kromě jiného matky Datartu.

ondrej-machala-min

Foto: Ovečkárna.cz

Ondřej Machala, nový ředitel Ovečkárny

„Chtěli jsme se posunout zase o krok dál a najít člověka, který nám pomůže s dalším rozvojem firmy. Čeká nás toho opravdu hodně, a proto jsme se rozhodli rozšířit vedení. Věřím, že se nám díky novému řediteli podaří více využít potenciál německého trhu, který pro nás bude do budoucna zásadním,“ říká doplňuje Bernátek.

Ten se bude věnovat hlavně marketingu, byznysovému a produktovému vývoji firmy, v čemž mu od loňského roka pomáhají také investoři – v transakci za stovky milionů korun do společnosti Czech Wool Company, která Ovečkárnu provozuje, vstoupila skupina eRockets a společnost Enterstore, za níž stojí Hartenberg Holding bývalého premiéra Andreje Babiše.

I když se oblast e-commerce letos dostala do krize a podle dat Heureky trh ve druhém čtvrtletí meziročně klesl o devět procent, podle Bernátka Ovečkárna nyní zaznamenává růst o 20 procent. Zásadní ale pro e-shop bude druhá polovina letoška a vánoční sezona, která mu přináší většinu ročních tržeb.

Potenciál přitom zakladatel Ovečkárny částečně vidí v energetické krizi, kdy rychle stoupají ceny energii a lidé jsou tak nuceni více šetřit. „Můžeš si koupit naše ponožky nebo papuče, což tě vyjde na pět set korun a je to lepší investice než na elektřině platit o 10 tisíc korun více. Lidé se možná budou muset uskromnit, ale i toto uskromnění si mohou udělat díky přírodním produktům lepší,“ uzavírá Bernátek.

Peter Brejčák

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.