Pale Fire Capital vysílají na záchranu Grouponu ex-šéfku Slevomatu. Havlíčková nastaví jeho přeměnu
Marie Havlíčková bude v těsné spolupráci se šéfem Grouponu chystat a nastavovat strategii proměny firmy ze slevového na zážitkový portál.
O tom, že Marie Havlíčková se bude aktivně podílet na přestavbě kdysi slavné americké firmy, se debatovalo od začátku roku. Tehdy partneři Pale Fire Capital (PFC) v čele s Janem Bartou potvrdili, že s bývalou šéfkou Slevomatu spolupracují. Až nyní ale dostala její mise oficiální podobu – v úzké kooperaci se CEO Grouponu bude mít na starost komplexní proměnu společnosti.
Na nedávné investiční konferenci Money Maker, kterou CzechCrunch uspořádal v pražském centru Cubex, připustil Jan Barta, že Groupon se svými kolegy našli v o něco horším stavu, než čekali. Do podniku, který byl průkopníkem slevového byznysu a postupně ztratil hodně ze svého lesku, už ale napumpovali na tři miliardy korun – a z plánu dostat Groupon opět na výsluní nechtějí (a vlastně ani tak úplně nemohou) couvnout.
Jelikož jsou PFC největšími akcionáři Grouponu, mohou výrazně promlouvat do složení jeho managementu. A také už to dělají – nedávno oznámili jméno nového technologického ředitele, kterým se stal Vojtěch Ryšánek. Jeho úkolem má být jednak transformovat stávající komplikované technologické řešení amerického Grouponu, jednak rychle vyvinout úplně novou mezinárodní platformu, která by se měla v průběhu příštího roku spustit na deseti evropských trzích.
Teď čeští investoři, kteří zbohatli mimo jiné na prodeji internetového portálu ePojištění.cz, oznámili další várku personálních změn včetně očekávaného angažmá pro Marii Havlíčkovou. Ta stála několik let v čele Slevomatu, provedla jej změnou ze slevového na zážitkový portál a také byla u jeho jedenapůlmiliardového prodeje do rukou britské skupiny Secret Escapes.