Po vydání Pokémon Go hodnota Nintenda stoupla na dvojnásobek. Nyní ale prudce klesá
Japonská společnost Nintendo prožívá velmi úspěšné období. Od počátku měsíce se jí totiž podařilo zvýšit tržní hodnotu o téměř dvojnásobek na úžasných 42,5 miliardy dolarů, čímž přeskočila i Sony. Za tímto raketovým růstem stojí vydání mobilní hry Pokémon Go, která se stala globálním fenoménem a dle statistik využití s přehledem předčila i velké hráče jako Tinder nebo Twitter.
Zajímavostí a téměř všemi opomíjeným faktem je, že Pokémon Go nemá v podstatě technicky s Nintendem nic společného. Za vývojem a distribucí totiž stojí americká firma Niantic (původně interní startup Google), s tím, že vydavatelem je The Pokémon Company, která má na starosti správu, licencování a prodej produktů nesoucí značku Pokémon.
Nyní se ale zdá, že prvotní hype začíná postupně opadat, jelikož hodnota akcií začala ve středu ráno prudce klesat. V dopoledních hodinách klesla cena na tokijské burze o 13,9 % na 256,6 dolarů na akcii. Dnešní pokles hodnoty je tak největší za posledních 16 let.
Dle analytiků byl pokles akcií očekáván a společnost se nemá čeho obávat. Nintendu se jitento měsíc velmi daří, což mimo jiné podpořilo i oznámení zmenšené verze jejich legendární konzole NES. Obrovským a nečekaným úspěchem Pokémon Go se navíc společnost přesvědčila, že by mohla benefitovat z dobře provedené revitalizace populárních charakterů, jako je například Zelda nebo Super Mario.