Podívejte se do znovuotevřených kanceláří Avastu. Počítají i s tím, že do nich zaměstnanci zavítají jen občas
Český antivirový gigant Avast se v loni v březnu kvůli koronavirovým obavám rozhodl, že zavře své pražské kanceláře a nechá zaměstnance pracovat hlavně z domova, respektive odkudkoliv. Nyní po více než roce a půl oznámil, že prostory v pankrácké budově Enterprise znovu otevírá, ovšem s několika změnami – jsou přestavěné tak, aby byly lépe uzpůsobeny hybridnímu nastavení práce, které Avast začátkem roku zavedl.
Hybridní model práce v Avastu spočívá v tom, že vedení v čele s Ondřejem Vlčkem nebude řešit, zda zaměstnanec pracuje ze svého místa v kanceláři, z domova nebo třeba od moře. Firma také nebude bazírovat na počtu hodin, které pracovník na konkrétním úkolu strávil, a bude se soustředit čistě na výsledky. Tomuto nastavení odpovídají i předělané prostory v Praze.
Nové kanceláře Avastu lze rozdělit do dvou segmentů. Ten první je uzpůsoben pro zaměstnance, kteří chtějí na pracoviště docházet pravidelně – tito pracovníci mají k dispozici svá vlastní místa, samozřejmě včetně různých společných zón pro týmová setkávání a relaxaci. Nechybí například ani místnosti pro jógu, masáže nebo vzdělávací aktivity pro děti či koutek pro kojence a batolata.
Zahrnuty jsou ovšem i takové prostory, které mají sloužit primárně zaměstnancům využívajícím zmíněný hybridní režim. Pokud by chtěli do kanceláří opravdu přijít (například kvůli schůzce s klientem, brainstormingu s kolegy nebo v rámci utužování osobních vztahů), mohou následně využívat nových tichých zón, mikrokanceláří pro soustředěnou práci, ale také společných zasedacích místností.
„Tyto zóny nejsou nikým trvale obsazené a místo v nich si může každý zarezervovat podle svého přání. Cílem renovace tak bylo vytvořit takové prostředí, které bude vyhovovat oběma skupinám. Zaměstnanci pracující z kanceláře získají větší variabilitu a nemusí trávit celý den pouze na jednom místě, kolegové pracující odkudkoli zase mají v našich kancelářích stále zázemí,“ říká pro CzechCrunch PR manažerka Avastu Dominika Kalašová.
Celkově pak v nových kancelářích přibylo čtyřiadvacet zasedacích místností (čtrnáct formálních a deset neformálních), osm mikrokanceláří a deset tichých zón. Všechny tyto prostory, rozprostírající se na ploše 12,8 tisíce metrů čtverečních a šesti patrech, pak vychází z urbanistického stylu architektů ze studia Capexus, s nimiž jsme v CzechCrunchi spolupracovali na našem speciálu Kanceláře budoucnosti.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Pro návrh jsme vycházeli z principů urbanismu – uspořádání interiéru, rozmístění funkčních zón i zprostředkování možnosti setkávání připomínají plánování městského celku. Velmi důležité bylo vytvořit prostory pro takzvaný agilní způsob práce, čehož jsme společně dosáhli pomocí flexibilního nábytku, polohovatelných stolů na kolečkách nebo variabilních prostor pro hybridní schůzky,“ zmiňuje Martin Židek z Capexu.
V těchto dnech tak do předělaných kanceláří jedné z největších antivirových firem světa, která za první čtvrtletí letošního roku utržila 5,1 miliardy korun (o 10,5 procenta více než loni ve stejném období), míří až šest stovek zaměstnanců, přičemž dalších 300 lidí bude prostory využívat právě v rámci hybridního režimu. Pro Avast jde současně o druhou důležitou zprávu týkající se jeho působení za posledních třicet dní.
Tou první není nic jiného než situace spojená s odkupem firmy. Jak jsme vás v polovině července informovali, na společnost Ondřeje Vlčka si podle zdrojů deníku The Wall Street Journal brousí zuby americká firma NortonLifeLock, která by Avast mohla koupit až za 170 miliard korun. Aktuální fáze tohoto obchodu je však neznámá. Neví se ani přesné detaily celé transakce – stejně tak není ani rozhodnuto, že k odkupu skutečně dojde.