Apple po celém světě významně propaguje svůj nejnovější iPhone XR, a proto na něj kalifornský gigant krátce po vánočních prodejních žních vydal novou reklamu nazvanou Color Flood, v překladu Barevná povodeň. Na první pohled se tentokrát nejedná o žádné převratné filmové dílo, jenže když se pozorně zadíváte, zjistíte, že se celá minutová reklama natáčela v Praze. Apple si vybral Českou republiku již poněkolikáté.
V nejnovější reklamě na iPhone XR běhají v pražských ulicích stovky lidí oděných do různě barevných montérek, které odpovídají barvám právě nového iPhonu. Ten se od hlavních vlajkových lodí v podání iPhonů XS a XS Max liší nejen barvami, ale také jinak velkým displejem, který není OLED, ale LCD, a také především významně příznivější cenou.
https://www.youtube.com/watch?v=d8LJXcQhD0k
Celým klipem nás provází písnička Come Along od Cosmo Sheldrake a můžeme v něm sledovat, jak záplava barevných lidí běhá pražskými Vršovicemi a u stanice metra Vltavská, asi nejznámější záběry pak jsou u Národního divadla a Nové scény.
Zajímavosti si pak můžete všimnout v čase 0:39, kdy fialově odění herci vyskakují z dodávky, která má na poznávací značce I-XR0941, což symbolizuje iPhone XR a čas 9:41, který najdeme na všech oficiálních fotkách. Na závěr přichází hláška Make room for color (Udělej prostor pro barvu) a zmínka o Liquid Retina displeji, kterým iPhone XR disponuje.
Česko už poněkolikáté
Nejedná se nicméně zdaleka o první reklamu, kterou Apple v České republice natáčel. Před rokem v Praze natáčel vánoční reklamu na iPhone X. V roce 2016 se zase vánoční spoty točily v Žatci a Libochovicích. Na všechny tyto reklamy se můžete podívat níže.
Po čtyřech úspěšných sériích získal antologický seriál Black Mirror, v češtině Černé zrcadlo, který se prostřednictvím technologicko-paranoidního podobenství zamýšlí nad nečekanými a často nezamýšlenými důsledky prudkého rozvoje technologií, nové pokračování. Streamovací platforma Netflix, která za populární sérií stojí, se však rozhodla přinést úplně nový zážitek a nový film nazvaný Black Mirror: Bandersnatch dává do rukou diváka možnost volby, co se bude na obrazovce dít.
Interaktivní Black Mirror: Bandersnatch je tak spíše samostatným filmem, který měl premiéru na Netflixu v pátek 28. prosince v 9 hodin a celkem obsahuje několik hodin záběrů, z nichž si každý divák sestaví zhruba 90 minut dlouhý snímek, který může mít hned několik konců. Režisér David Slade s tvůrci původního seriálu Black Mirror, Charliem Brookerem a Annabel Jonesovou, připravili interaktivní film, který možná ukazuje, jak bude vypadat seriálová a filmová tvorba budoucnosti.
Všechno začíná podobně jako u běžného filmu, ale už za pár minut po startu na vás čeká otázka a dvě možnosti volby, jak chcete aby příběh pokračoval. Black Mirror: Bandersnatch je zasazen do roku 1984 a vypráví o programátorovi Stefanovi, jehož hraje Fionn Whitehead, který se snaží vytvořit počítačovou hru založenou na temné fantasy knize, kterou četl v dětství. Právě i tato knížka měla několik možných scénářů a pokračování, což tvůrci využili i pro samotný film a jeho interaktivní část.
Celkem bylo natočeno zhruba 312 minut záběrů, což je více než pět hodin, z nichž si pak každý divák na základě různých voleb během příběhu sestaví zhruba hodinu a půl dlouhý film. Zpočátku jde o poměrně jednoduché volby, kdy například volí, jaké cereálie si má dát hlavní postava ke snídani, ale později se dostane hlouběji do příběhu a ve finále může dojít k pěti hlavním koncům, přičemž každý má ještě několik různých variací.
Nový způsob zábavy
Netflix unikátní větvení příběhů vytvářel ve vlastním softwaru Branch Manager, který divákům umožňuje se uprostřed příběhu vrátit na začátek, když chtějí své volby změnit. Interaktivní film Black Mirror: Bandersnatch je podporován na většině televizí, herních konzolí a také na Androidu a iOS, pokud máte nainstalovanou poslední verzi aplikace Netflix. Prozatím však není možné příběh spoluvytvářet na Chromecastu nebo Apple TV.
V podání Netflixu se jedná o první interaktivní film pro dospělé, protože už dříve experimentoval s možností ovlivnit příběh u dětských programů jako Puss in Book: Trapped in an Epic Tale a Buddy Thunderstruck: The Maybe Pile. Nejnovější Bandersnatch však přináší úplně nový způsob vyprávění, v němž může divák ovlivnit příběh natolik, že může ve výsledku dojít až k bilionu obměn, píše magazín Syfy.
https://www.youtube.com/watch?v=XM0xWpBYlNM
Netflix si chce nyní především otestovat, zda vůbec budou mít diváci o interaktivní filmy zájem. V minulosti už totiž několik podobných projektů vzniklo, ale nikdy se nesetkaly s významnějším úspěchem, ať už se jednalo o arkádovou videohru Dragon’s Liar z roku 1983, příběh The Onyx Project z roku 2006, který vyšel na DVD, nebo minisérii Mosaic Stevena Soderbergha, jež se objevila na HBO a měla i mobilní aplikaci.
Jak píše deník The New York Times, v Netflixu si uvědomují, že zdaleka ne všichni chtějí při sledování svého oblíbeného filmu nebo seriálu ještě o něčem rozhodovat, ale prostě jen chtějí stisknout tlačítko Play a vychutnávat si jasně daný příběh. Nicméně experimentování s dětskými interaktivními programy Netflix donutilo zkusit to opět i s dospělými. V Česku již ostatně máme s ovlivňováním seriálu zkušenosti, už v 80. letech přinesl tuto novátorskou možnost televizní seriál Rozpaky kuchaře Svatopluka.
V Netflixu, který má po celém světě 137 milionů předplatitelů, tak nyní budou zkoumat, jak se lidem interaktivní prvky v dosud velmi populárním seriálu zamlouvají. O tom, kdy dorazí další díly v rámci páté série, ovšem tvůrci zatím mluvit nechtějí. Práce na nejnovějším dílu Bandersnatch jim totiž zabraly celý rok a jisté je zatím jen to, že až další epizody dorazí, nebudou alespoň prozatím interaktivní.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.