Podívejte se na novou reklamu na iPhone XR, kterou Apple opět natáčel v Praze

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

apple-reklama-praha
0Zobrazit komentáře

Apple po celém světě významně propaguje svůj nejnovější iPhone XR, a proto na něj kalifornský gigant krátce po vánočních prodejních žních vydal novou reklamu nazvanou Color Flood, v překladu Barevná povodeň. Na první pohled se tentokrát nejedná o žádné převratné filmové dílo, jenže když se pozorně zadíváte, zjistíte, že se celá minutová reklama natáčela v Praze. Apple si vybral Českou republiku již poněkolikáté.

V nejnovější reklamě na iPhone XR běhají v pražských ulicích stovky lidí oděných do různě barevných montérek, které odpovídají barvám právě nového iPhonu. Ten se od hlavních vlajkových lodí v podání iPhonů XS a XS Max liší nejen barvami, ale také jinak velkým displejem, který není OLED, ale LCD, a také především významně příznivější cenou.

https://www.youtube.com/watch?v=d8LJXcQhD0k

Celým klipem nás provází písnička Come Along od Cosmo Sheldrake a můžeme v něm sledovat, jak záplava barevných lidí běhá pražskými Vršovicemi a u stanice metra Vltavská, asi nejznámější záběry pak jsou u Národního divadla a Nové scény.

Zajímavosti si pak můžete všimnout v čase 0:39, kdy fialově odění herci vyskakují z dodávky, která má na poznávací značce I-XR0941, což symbolizuje iPhone XR a čas 9:41, který najdeme na všech oficiálních fotkách. Na závěr přichází hláška Make room for color (Udělej prostor pro barvu) a zmínka o Liquid Retina displeji, kterým iPhone XR disponuje.

Česko už poněkolikáté

Nejedná se nicméně zdaleka o první reklamu, kterou Apple v České republice natáčel. Před rokem v Praze natáčel vánoční reklamu na iPhone X. V roce 2016 se zase vánoční spoty točily v Žatci a Libochovicích. Na všechny tyto reklamy se můžete podívat níže.

https://www.youtube.com/watch?v=TkL2QxHLYRg

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Netflix vydal svůj první interaktivní film Black Mirror, v němž divák rozhoduje o tom, co se bude dít

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

black-mirror-bandersnatch-interactive2
0Zobrazit komentáře

Po čtyřech úspěšných sériích získal antologický seriál Black Mirror, v češtině Černé zrcadlo, který se prostřednictvím technologicko-paranoidního podobenství zamýšlí nad nečekanými a často nezamýšlenými důsledky prudkého rozvoje technologií, nové pokračování. Streamovací platforma Netflix, která za populární sérií stojí, se však rozhodla přinést úplně nový zážitek a nový film nazvaný Black Mirror: Bandersnatch dává do rukou diváka možnost volby, co se bude na obrazovce dít.

Interaktivní Black Mirror: Bandersnatch je tak spíše samostatným filmem, který měl premiéru na Netflixu v pátek 28. prosince v 9 hodin a celkem obsahuje několik hodin záběrů, z nichž si každý divák sestaví zhruba 90 minut dlouhý snímek, který může mít hned několik konců. Režisér David Slade s tvůrci původního seriálu Black Mirror, Charliem Brookerem a Annabel Jonesovou, připravili interaktivní film, který možná ukazuje, jak bude vypadat seriálová a filmová tvorba budoucnosti.

Všechno začíná podobně jako u běžného filmu, ale už za pár minut po startu na vás čeká otázka a dvě možnosti volby, jak chcete aby příběh pokračoval. Black Mirror: Bandersnatch je zasazen do roku 1984 a vypráví o programátorovi Stefanovi, jehož hraje Fionn Whitehead, který se snaží vytvořit počítačovou hru založenou na temné fantasy knize, kterou četl v dětství. Právě i tato knížka měla několik možných scénářů a pokračování, což tvůrci využili i pro samotný film a jeho interaktivní část.

black-mirror-bandersnatch2

Celkem bylo natočeno zhruba 312 minut záběrů, což je více než pět hodin, z nichž si pak každý divák na základě různých voleb během příběhu sestaví zhruba hodinu a půl dlouhý film. Zpočátku jde o poměrně jednoduché volby, kdy například volí, jaké cereálie si má dát hlavní postava ke snídani, ale později se dostane hlouběji do příběhu a ve finále může dojít k pěti hlavním koncům, přičemž každý má ještě několik různých variací.

Nový způsob zábavy

Netflix unikátní větvení příběhů vytvářel ve vlastním softwaru Branch Manager, který divákům umožňuje se uprostřed příběhu vrátit na začátek, když chtějí své volby změnit. Interaktivní film Black Mirror: Bandersnatch je podporován na většině televizí, herních konzolí a také na Androidu a iOS, pokud máte nainstalovanou poslední verzi aplikace Netflix. Prozatím však není možné příběh spoluvytvářet na Chromecastu nebo Apple TV.

coca-cola-bottle

Přečtěte si takéOchrana přírody přes inkoust. Francouzský designér navrhuje ekologická loga firemOchrana přírody přes inkoust. Francouzský designér navrhuje ekologická loga firem

V podání Netflixu se jedná o první interaktivní film pro dospělé, protože už dříve experimentoval s možností ovlivnit příběh u dětských programů jako Puss in Book: Trapped in an Epic Tale a Buddy Thunderstruck: The Maybe Pile. Nejnovější Bandersnatch však přináší úplně nový způsob vyprávění, v němž může divák ovlivnit příběh natolik, že může ve výsledku dojít až k bilionu obměn, píše magazín Syfy.

https://www.youtube.com/watch?v=XM0xWpBYlNM

Netflix si chce nyní především otestovat, zda vůbec budou mít diváci o interaktivní filmy zájem. V minulosti už totiž několik podobných projektů vzniklo, ale nikdy se nesetkaly s významnějším úspěchem, ať už se jednalo o arkádovou videohru Dragon’s Liar z roku 1983, příběh The Onyx Project z roku 2006, který vyšel na DVD, nebo minisérii Mosaic Stevena Soderbergha, jež se objevila na HBO a měla i mobilní aplikaci.

Jak píše deník The New York Times, v Netflixu si uvědomují, že zdaleka ne všichni chtějí při sledování svého oblíbeného filmu nebo seriálu ještě o něčem rozhodovat, ale prostě jen chtějí stisknout tlačítko Play a vychutnávat si jasně daný příběh. Nicméně experimentování s dětskými interaktivními programy Netflix donutilo zkusit to opět i s dospělými. V Česku již ostatně máme s ovlivňováním seriálu zkušenosti, už v 80. letech přinesl tuto novátorskou možnost televizní seriál Rozpaky kuchaře Svatopluka.

black-mirror-bandersnatch-interactive1

V Netflixu, který má po celém světě 137 milionů předplatitelů, tak nyní budou zkoumat, jak se lidem interaktivní prvky v dosud velmi populárním seriálu zamlouvají. O tom, kdy dorazí další díly v rámci páté série, ovšem tvůrci zatím mluvit nechtějí. Práce na nejnovějším dílu Bandersnatch jim totiž zabraly celý rok a jisté je zatím jen to, že až další epizody dorazí, nebudou alespoň prozatím interaktivní.

Foto: Netflix