Podobný bizár jako rapující Forejt. Rick Astley zpívá pro pojišťovnu svůj legendární song

Skrývat za falešné odkazy v rámci tzv. rickrollingu nyní půjde nejen původní hit, ale také jeho novou verzi, v níž je Rick již trochu prošedivělý.

48426280786_32b6cc0a45_k-1

Foto: Alterna2/Flickr

Rick Astley dodnes koncertuje a těší se velké oblibě i díky internetovým memům

0Zobrazit komentáře

Které ze společností v poslední době nerozjely hudební spolupráci s celebritou, jako by nebyly. V Česku Michal David mlátí do kláves v obležení regálů řetězce Penny Market, Lidl si přizval na pomoc Kapitána Demo a McDonald’s nedávno vydal hudební bizár ve spolupráci s kuchařem Přemkem Forejtem. Jenže podobné kolaborace fungují i v zahraničí, jak dokazuje remake songu Never Gonna Give You Up, který jeho autor Rick Astley vytvořil pro pojišťovací společnost CSAA Insurance.

Píseň Never Gonna Give You Up spatřila světlo světa v roce 1987 coby debutový singl zpěváka Ricka Astleyho. Stala se jeho vůbec nejpopulárnější skladbou a ve své době byla velkým hitem. Ovládla vrchol hitparád pětadvaceti zemí, dokonce byla nejprodávanějším singlem roku ve Velké Británii.

Song dodnes platí za rádiový evergreen, kterému se však podařilo mnohonásobně si znásobit pozornost díky internetu, kde se z něj stal doslova legendární mem díky fenoménu takzvaného rickrollingu. Americká pojišťovací společnost CSAA Insurance se rozhodla v rámci kampaně pro svou novou službu pojištění vozidel InsurAAAnce této popularity využít a s britskou legendou natočila remake hitu.

Rickroll je žertovné vytváření falešných odkazů, které nevedou na naznačovanou stránku, ale zvídavého uživatele pošlou rovnou na song Never Gonna Give You Up. A ten s dávkou štěstí začne na plné pecky hrát v zaplněné kanceláři. Více o tomto fenoménu se dozvíte například zde.

Nově tak lze rickrolling povýšit a místo mladého Ricka vlnícího se v rytmu své hymny odkázat na šestapadesátiletého pana Astleyho, v jehož tváři sice přibylo pár vrásek, přesto v něm i nadále zůstává ona mladická energie a v jeho hrdle sídlí ještě hlubší hlas.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Společnost si navíc v popisku videoklipu půjčuje jednu pasáž z písničky a všem zákazníkům říká, že její „legendární služby vás nikdy nezklamou“. Právě zaměstnanci s logy společnosti na tričku jsou v podstatě jedinou novinkou v klipu, který se jinak snaží držet původní předlohy zuby nehty.

Reklamní kampaň, která míří na valnou část amerického trhu, navíc spočívá i v šíření QR kódů, které po načtení neodkazují nikam jinam než na remake songu. Není ovšem pravděpodobné, že by získal podobnou pozornost jako původní píseň. Ta má dnes, především díky rickrollingu, na svém kontě 1,2 miliardy zhlédnutí na Youtube a 600 milionů na Spotify.

I díky tomu se Rick Astley dodnes těší velké popularitě. Na pódiu dokonce vystupuje s ještě více trendy hudebníky, než je on sám. Například s rockery Foo Fighters, se kterými si v londýnské O2 Areně zazpíval právě Never Gonna Give You Up.

Forejtova mekáčová lavina se řítí dál. Ve videu Bageterie Boulevard si z něj utahuje youtuber Mikýř

Česká síť občerstvení ráda staví na humoru a parodii, tentokrát si vzala na paškál šéfkuchaře rapujícího pro McDonald’s.

Luboš KrečLuboš Kreč

bb_mikyr-1

Foto: Bageterie Boulevard/CzechCrunch

Řetězec Bageterie Boulevard angažoval influencera Martina Mikysku aka Mikýře

0Zobrazit komentáře

Přemek Forejt, Jiří Burian alias Kapitán Demo a McDonald’s uhranuli český internet reklamním klipem a songem Mc’n’Roll. Ten už na YouTube nasbíral přes 300 tisíc zhlédnutí, vyvolal vášnivé diskuze a také vyprovokoval konkurenci. Řetězec Bageterie Boulevard angažoval influencera Martina Mikysku aka Mikýře a natočili parodické video.

Spot měla na starost agentura Engineroom, která spadá do impéria podnikatele Tomáše Vondráčka, jenž se proslavil organizací dálničního hackathonu. Studio je součástí jeho agentury WMC Grey. Video je dlouhé něco přes minutu a Mikýř si v něm utahuje z Forejta, který v kampaních McDonald’s vystupuje jako kontrolor kvality.

Mikyska se pro potřeby reklamy na bageterie přejmenoval na Morejta, což je další zřejmý šťouchanec do šéfkuchaře Forejta, který je hlavní hvězdou klipu prodejce hamburgerů a hranolek. „Pro spolupráci jsem se rozhodl kvůli tomu, že Bageterie Boulevard je sympatická česká firma… a já nerozumím tomu, co je to brambora,glosuje Mikyska hned v úvodu videa. Utahuje si tak z toho, že Forejt má oficiálně pro McDonald’s zvýšit povědomí i o bramborách.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Mini snímek byl na sociální sítě uveden 18. srpna, primárně je určen pro TikTok a Instagram, šíří se například i po LinkedInu. „Bageterie Boulevard je klient, který se nebojí vystoupit z davu a rychle reagovat. Propojením s influencerem Martinem Mikyskou vznikla neotřelá kampaň,” řekla ke spolupráci Kristýna Osúchová, influencer manažerka za WMC Grey, která pro tým Engineroom spolupráci s Mikyskou zajistila.

Pro Bageterii Boulevard tohle ale není až tak překvapivý krok, ve svých reklamách se často strefovaly do aktuálního dění. V restauracích svého času například firma rozdávala letáky, kde parodovala události z politiky a z byznysu a do komických kontextů zasazovala kontroverzní postavy jako Ivo Rittig nebo Marek Dalík.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Bageterie Boulevard (@bageterieboulevard)

Videoklip k písni, kterou pro Mekáč pomáhal vytvořit Jiří Burian, jenž na sebe nedávno upozornil v kampani Lidlu se svým alteregem Kapitánem Demo, už stihl vyvolat i diskuzi o plagiátorství. Klip, v němž Forejt rozehrává různé potraviny, se výrazně inspiroval u propagačního snímku na německý obchodní řetězec Edeka.

Mikýř, který se do Forejta a McDonald’s v barvách Bageterie Boulevard naváží, patří k nejvlivnějším postavám českého internetu. Jeho kanál Mikýřova úžasná pouť internetem sleduje na YouTube 250 tisíc lidí, patří zároveň k nejsledovanějším postavám webové stanice Mall TV. Získal několik cen Křišťálová lupa, vyhrál titul osobnost roku v soutěži WebTop100. Satiricky ve svých videích komentuje dění na internetu, naposledy si vzal na paškál třeba údajnou investiční krypto platformu Xixoio.