Pomocí tohoto řemínku bude možné volat pouhým přiložením prstu na ucho

Filip HouskaFilip Houska

sgnlx
0Zobrazit komentáře

Telefonování pouhým přiložením prstu k uchu byla vidina budoucnosti, kterou prosadily především science fiction snímky s tajnými agenty v čele. Takovým konceptem se inspiroval i jihokorejský startup Innomdle Lab, který si dal za cíl poskytnout tuto technologii i reálným lidem. Svůj projekt pod názvem Sgnl zveřejnil na Kickstarteru a prozatím se těší velké oblibě.

Sgnl je ve své podstatě řemínek na hodinky, který propojuje hovor z mobilního telefonu přes prst dotyčného přímo k uchu. Po přiložení prstu ke sluchovému orgánu může příjemce pomocí zabudovaného mikrofonu v náramku s druhou stranou i komunikovat. Na crowdfundingové platformě Kickstarter jej zatím podpořilo přes 1500 lidí a zafinancovalo částkou okolo 262 tisíc dolarů, což je asi pětkrát více než očekávaná suma.

timcook

Přečtěte si takéApple musí v Irsku doplatit 351 miliard kvůli nezákonným daňovým výhodámApple musí v Irsku doplatit 351 miliard kvůli nezákonným daňovým výhodám

Hodinkový řemínek budoucnosti funguje na bázi Bluetooth. Pomocí něj dokáže zachytit hlasový signál z telefonu a díky prvku BCU (Body Conduction Unit) dokáže přenést vibrace do prstu. Jakmile se prst dotkne ucha, tak se v bezprostřední blízkosti vibrace přemění na zvuk, který uslyší pouze příjemce. Hovor by měl být navíc zcela čistý, tudíž bez žádného okolního šumu. Firma sama důrazně dodává, že použitá technologie je bezpečná a zdraví neohrožující.

sgnl_0902_1

Doplněk Sgnl je možné umístit nejen na chytré hodinky jako Apple Watch, Samsung Gear či Pebble Time, ale také na tradiční hodinky mechanického a digitálního typu, a to pomocí speciální úchytky a špendlíku. Nutné je mít na paměti, že ta část náramku se senzorem přenášející zvuk musí být k hodinkám připnuta „zespoda“, tudíž na šesti hodinách. Řemínek je možné nosit i samostatně.

Parametry bohužel nemusí vyhovovat každému

Výrobce slibuje až čtyřhodinovou výdrž baterie při aktivním využívání, kompatibilitu s novějšími operačními systémy Android (od verze 4.4) a iOS (od verze 8) a vyšší odolnost proti prachu či vodě (nikoliv celkovou voděodolnost). V rámci tohoto produktu přichází i oficiální aplikace (doposud nedostupná) pro obě platformy, kde si může uživatel procházet různé sekce, jako například notifikace či měření pohybové aktivity.

sgnl_0902_2

Nejlevnější limitovaná varianta řemínku Sgnl s příslušenstvím přicházela za minimální cenu 99 dolarů (cca 2 400 korun). Ta je ale zcela vyprodána a zájemci mají možnost využít pouze dražší balíčky, které se pohybují v cenách od 140 dolarů, tedy přibližně 3 390 korun.

https://www.youtube.com/watch?v=40LfELeoAIw

Google chce pomocí aplikace Waze nabízet sdílení přepravy podobné Uberu nebo Lyftu

Jiří SvobodaJiří Svoboda

Waze
0Zobrazit komentáře

Sociálně-navigační platforma Waze, kterou si oblíbily do dneška desítky milionů pravidelných uživatelů po celém světě, se pravděpodobně již brzy velmi výrazně změní. Google, který platformu před několika lety koupil za 996 milionů dolarů, z aplikace chce udělat ještě sociálnější systém, než jakým byl doposud – v rámci něj totiž vytvoří službu pro sdílené jízdy.

Waze Commute, jaký je název nové služby, bude založena na klasickém principu propojení více lidí, kteří se potřebují dostat v přibližně stejný čas na stejné místo. K dispozici by měla být již tento podzim po důkladném otestování izraelském provozu. Ačkoliv by se na první pohled mohlo zdát, že se jedná o přímou konkurenci pro Uber či Lyft, Waze Commute bude přece jenom trochu něco jiného.

sweat

Přečtěte si takéS touto aplikací si můžete nechat platit za každý krok, který během dne nachodíteS touto aplikací si můžete nechat platit za každý krok, který během dne nachodíte

Podle jeho vývojářů by se totiž neměl ani v nejmenším tvářit jako produkt pro objednávkové jízdy po městě, ale jako platforma pro ekologičtější a účinnější dojíždění do práce či na delší cesty. Řidič by si navíc měl vydělal pouze 0,54 dolaru za ujetou míli. V omezeném měřítku už v rámci Waze funguje podobná služba s názvem Waze Carpool.

Waze

Ta už od května spojuje přibližně 25 tisíc zaměstnanců z několika velkých firem v oblasti okolo San Francisca, jako je samotný Google, Wal-Mart či Adobe. Ti tak sdílejí svá auta při každodenním dojíždění do práce. Jak naloží Google s tímto projektem po spuštění Waze Commute není jasné, nejpravděpodobněji se jeví logická varianta sloučení obou služeb.