Populární seriál Stranger Things boří rekordy Netflixu. Třetí řadu si pustilo už přes 40 milionů diváků

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

stranger-things-s03_2

Foto: Netflix

Třetí řada seriálu Stranger Things

0Zobrazit komentáře

Jeden z nejočekávanějších seriálů roku dorazil minulý týden na naše obrazovky a doslova je ovládl. Třetí řada populárního osmdesátkového fantasy Stranger Things s dětskými hrdiny v hlavních rolích dorazila po dvou letech od neméně úspěšné druhé série a na Netflixu sklidila úspěch. Dokonce takový, že se streamingový obr pochlubil rekordními čísly.

V případě Netflixu to totiž nebývá zvykem. Oficiálně víme především to, že počet předplatitelů stále rostoucí streamingové platformy, kde lze sledovat firmy a seriály, v posledním čtvrtletí téměř jistě překoná 150 milionů, ale o číslech jednotlivých svých pořadů Netflix obvykle mlčí. Když však dosáhnou úspěchu, rád je prozradí.

Právě to je příklad třetí série Stranger Things, jejíž premiéra se odvysílala 4. července na americký Den nezávislosti, a jak je u Netflixu zvykem, do éteru bylo vypuštěno rovnou všech osm epizod najednou. Výsledkem je, že za pouhé čtyři dny tak vidělo celou sérii už přes 18 milionů uživatelů.

https://www.youtube.com/watch?v=XcnHOQ-cHa0

Ještě zajímavější je celkové číslo lidí, kteří si pustili alespoň jeden díl (a viděli z něj alespoň 70 %). Za první čtyři dny to bylo 40,7 milionu účtů, jak Netflix prozradil na Twitteru. Větší podrobnosti si streamovací platforma nechává pro sebe, a tak je poměrně složité porovnávat s jejími dalšími tituly.

Jak připomenul magazín The Hollywood Reporter, v dubnu Netflix prozradil, že jeho seriál The Umbrella Academy vidělo za první měsíc po celém světě 45 milionů uživatelů. Ke 40 milionům zhlédnutí v prvním měsíci mířily také seriály Sex Education a You. Na podobnou metu se tak poslední série Stranger Things dokázala dostat už za pár dní.

strangerthings-hlavni

Přečtěte si takéObrácený burger, tenisky i dvě hry. Obří kampaň na novou řadu Stranger Things vrcholíObrácený burger, tenisky i dvě hry. Obří kampaň na novou řadu Stranger Things vrcholí

Produkce Netflixu nicméně podle všeho začíná obecně nabírat na vyšších obrátkách. Jeho film Murder Mystery s Jennifer Aniston a Adamem Sandlerem v hlavních rolích totiž jen za první tři dny v červnu vidělo téměř 31 milionů uživatelů. Mělo se jednat o nejúspěšnější premiéru filmu z produkce Netflixu, ovšem vzhledem k tomu, že o většině předchozích titulů společnost mlčí, nemáme příliš dobré srovnání.

Dosud největší úspěch tak patrně Netflix slavil s loňským dramatem Bird Box, které v čele se Sandrou Bullock způsobilo menší mánii. Za první týden si film pustilo přes 45 milionů účtů a přes 80 milionů za první měsíc. Bude tak zajímavé sledovat, jak se dál bude vyvíjet velmi populární seriál Stranger Things, který v sobě kombinuje retro, fantasy, mysterióznost, sci-fi i thriller.

stranger-things-s03_1

Foto: Netflix

Třetí řada seriálu Stranger Things

Srovnání je nakonec těžké i s konkurenčními seriály. Podobně očekávaným seriálem byla ostatně pro mnohé také Hra o trůny, která v průběhu dubna a května pro změnu bořila rekordy na streamovací platformě HBO GO.

HBO na rozdíl od Netflixu nevydává celé seriály naráz, nicméně například první díl z poslední série sledovalo zhruba 17 milionů diváků. Jde ovšem jen o data z amerického trhu, která jsou významně neúplná. Celkově Hra o trůny přilákala minimálně desítky milionů diváků, ale přesná čísla, která bychom mohli porovnat, k dispozici nejsou.