Poslední finanční injekce před burzou? Rohlík Tomáše Čupra získal od investorů další čtyři miliardy
Český online supermarket chce do nových měst, což stojí dost peněz. Další investice od předních světových hráčů by mu mohla pomoci až na burzu.
Tomáš Čupr v posledním roce našel recept, jak s Rohlíkem vydělávat na západních trzích v čele s Německem, a teď získal významnou kapitálovou injekci na další rozvoj. Od investorů míří do předního evropského hráče v online prodeji a doručování potravin 170 milionů dolarů, což jsou v aktuálním přepočtu zhruba čtyři miliardy korun. Peníze mají jít zejména na rozšíření působnosti do dalších zemí ve střední a východní Evropě a Německu, Rakousku či Švýcarsku. Investici vedla Evropská banka pro obnovu a rozvoj, Sofina, Index Ventures, Quadrille Capital a TCF Capital. Zároveň se Rohlíku podařilo udržet valuaci přesahující miliardu dolarů, čímž drží status takzvaného jednorožce.
„V celé Evropě je obrovská poptávka po online prodeji potravin doručovaných rychle a spolehlivě bez kompromisů na kvalitě. Nevidíme to jako krátkodobý fenomén, ale jako dlouhodobou příležitost, na které můžeme postavit vedoucí tržní nabídku. V Rohlíku jsme vyvinuli technologii, která nám tento slib umožňuje plnit jak udržitelným, tak ziskovým způsobem,“ říká Tomáš Čupr, zakladatel a CEO Rohlik Group, do níž dnes spadají značky Knuspr v Německu, Gurkerl v Rakousku, Kifli v Maďarsku a Sezamo v Rumunsku.
Nové financování má umožnit otevřít do roku 2030 pobočky minimálně v patnácti nových městech. V loňském roce Rohlík obsloužil více než 800 tisíc zákazníků a aktuálně podle svého vyjádření doručuje více než milion objednávek měsíčně. Loni zároveň celá skupina vyrostla v obratu na 700 milionů eur, což je v aktuálním přepočtu více než 17 miliard korun. Klíčové při veškerém růstu přitom podle Tomáše Čupra je především to, že už není jeho firma zisková pouze v Česku a Maďarsku, ale dokázala se – mimo jiné díky automatizaci skladů – v předchozích měsících otočit do černých čísel také v Mnichově.