Poslední svého druhu? Nové Ferrari je dost možná poslední ódou značky na schopnosti dvanáctiválce
Dvanáctiválec se dá označil za druh motoru na pokraji vyhynutí. Kvůli legislativě se s ním rozloučilo i Lamborghini. Ferrari se však nevzdává.
Ferrari ukázalo svou nejčerstvější novinku, která působí futuristicky, ovšem charakterem se jedná o pořádný oldschool, který nadchne každého milovníka automobilových tradic. Jak už název modelu 12Cilindri napovídá, pod jeho kapotou se ukrývá dvanáctiválcový motor, který můžeme označit za motorový druh téměř na pokraji vyhynutí.
V podstatě každá z automobilek dnes pracuje na tom, aby co nejvíce snižovala emise svých vozů a nemusela se tak obávat žádných pokut a sankcí ze překročení norem. Řešením je elektrifikace a tzv. downsizing, tedy nahrazování klasických velkých atmosférických motorů menšími alternativami, aniž by to výrazněji ovlivnilo výkon.
S dvanáctiválcovými motory se tak již rozloučilo Lamborghini, a dost možné se tak již brzy stane i u Ferrari, které se však vzchopilo ke svému možná poslednímu vzdoru. Ten se zhmotnil v nástupci Ferrari 812, extrémně jedovatého modelu, který si před lety vypůjčil část svého DNA od legendární Daytony navržené Pininfarinou.
Také model 12Cilindri si z klasiky 70. let svou trošku bere. Nechybí například černý panel mezi kapotou a světly, který odkazuje na panel z plexiskla, který měly první Daytony. A podobným pomrknutím na minulost jsou i LED světla, která evokují chromované nárazníky klasických Ferrari.
I díky těmto detailům působí exteriér vozu o něco více civilněji než u tradičních nízko u země přikrčených modelů značky. Jedná se podobný styl jako v případě modelu Roma, přičemž 12Cilindri chce být moderní až futuristické. Novinka bude k dispozici jako kupé i ve Spider verzi, ve které si bude možné vychutnat lahodnou hudbu V12, kterou je novinka vybavena.
Právě motor je na tomto voze tím nejzajímavějším. Samotný název vozu odkazuje na dvanáct válců pulzujících pod kapotou a Ferrari s ním vzdává hold starým časům. Je ovšem otázkou, zda se nejedná o poslední sbohem. 12Cilindri by vzhledem ke stále přísnějším normám mohlo být skutečně posledním vozem vybaveným takto velkou jednotkou.