Potraviny a balíky rozváží pro Tesco, KFC i Alzu. Český startup DoDo si vyjezdil téměř miliardový obrat a ještě zrychlí
Při půlmiliardovém obratu už nejste úplně malý startup, ale Michal Menšík při bilancování loňského roku v jeho logistické společnosti DoDo říká, že teprve teď se mu podařilo ze spíše lokálního projektu definitivně vyrůst v etablovanou mezinárodní skupinu. Ta dnes rozváží zásilky pro největší hráče na tuzemském trhu v čele s Tescem, Alzou nebo KFC a v roce 2021 se její obrat téměř zdvojnásobil na 930 milionů korun. Kýžená miliarda sice těsně nevyšla, ale sedmatřicetiletý Menšík ji pokoří už brzy. Nechce totiž zastavit v rychlém rozletu napříč Evropou.
„Od našich počátků v roce 2015 se nám podařilo rozrůst již do 53 měst a expandovali jsme již celkem do sedmi zemí,“ vypočítává Michal Menšík, který před šesti lety převzal tehdy malý projekt z pod křídel KKCG a postavil z něj logistický startup potenciálně celoevropského formátu. Jen loni jeho kurýři, kterých jsou již takřka dva tisíce, rozvezli ve více než 1 250 autech téměř čtyři miliony zásilek, což je meziročně o 1,2 milionu více. Letošní rok se pak má nést ve znamení další expanze.
DoDo funguje na Slovensku, v Polsku, Maďarsku, Bulharsku, Rakousku či Německu. Zejména na západních trzích ale teprve začíná a Michal Menšík si proto dává cíl zapsat se letos ještě výraznějším písmem především v Německu, kde vidí velký potenciál. „Český trh je i ve srovnání se západní konkurencí velmi vyspělý a nabízí mnoho možností dále rozvíjet naše služby, takže pro nás bude vždy atraktivním. Zároveň ale chceme věnovat pozornost tomu, jak firma roste, a v následujícím roce se soustředit hlavně na upevnění pozice v klíčovém Německu,“ říká.