Pozvolný start pro českou e-commerce. V prvním čtvrtletí meziročně rostla o čtyři procenta

Leden a únor byly podprůměrné, úvodní kvartál roku ale zachránil silný březen. Rostla i průměrná hodnota objednávky.

Peter BrejčákPeter Brejčák

dalle-2024-07-09-10-36-04-a-person-shopping-online-looking-more-like-a-czech-individual-sitting-at-a-desk-with-a-laptop-open-displaying-an-e-commerce-website-the-scene-incl-copy

Foto: Vygenerováno OpenAI

Češi pokračují ve zvyšování útrat na internetu

0Zobrazit komentáře

Prodeje českých e-shopů během prvních tří měsíců letoška zaznamenaly růst o čtyři procenta. Výkonnost zdejší e-commerce v lednu a únoru zůstala pod očekáváním, výrazné zlepšení ale přišlo v březnu. Vyplývá to z dat společnosti Heureka, podle níž tak první čtvrtletí potvrdilo stabilizaci české e-commerce a její schopnost reagovat na sezónní impulzy i měnící se preference zákazníků.

Silné výsledky v březnu se projevily zejména v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení i obecně vybavení na venkovní sporty. Pozitivní jsou i další ukazatele – míra spokojenosti zákazníků se službami e-shopů dosáhla 96,77 procenta, což představuje mírné zlepšení oproti čtvrtému čtvrtletí roku 2024 (96,33 procenta). Podle jejích údajů vrostla i průměrná hodnota objednávky na 1 600 korun oproti 1 333 korun ve čtvrtém kvartálu loňska.

„Velikonoce letos připadly na duben, což se mimo jiné promítlo do březnových pozitivních výsledků. Vliv má i počasí, kdy pozorujeme zvýšený zájem o sezónní, často nákladnější zboží určené k venkovním aktivitám. Meziroční mírný růst tak vnímáme jako pozitivní signál pro celý trh,“ komentuje David Chmelař, generální ředitel Heureka Group. Podle analýzy dodavatele e-shopových řešení Upgates by letos mohla e-commerce celkově zaznamenat meziroční růst o pět procent a pokořit hranici celkového obratu 200 miliard korun. Dle dat této společnosti průměrná hodnota objednávky zůstává stabilní a pohybuje se kolem 1 500 korun.