Pražský dopravní podnik nasazuje nové elektrické autobusy. První z nich vyjel do ulic metropole již dnes

dpp-elektricky-bus2

Foto: A Scheinherr/Facebook

Nový autobus Škoda E’City 36 BB, který nově jezdí v barvách DPP

0Zobrazit komentáře

Modernizovat přepravní flotilu v současnosti pro celou řadu dopravních podniků znamená odskočit si od konvenčních pohonů k alternativním palivům. V případě Pražského dopravního podniku (DPP) jde o nasazení nejnovějších elektrických autobusů Škoda E’City 36 BB, kterých bude časem po metropoli jezdit hned čtrnáct. První z nich vyjel dnes v odpoledních hodinách ze zastávky Želivského na lince 213, zbývající vozy by ho měly následovat na konci února.

V nadcházejících pracovních dnech bude první nasazený elektrobus podle předsedy představenstva a generálního ředitele DPP Petra Witowského kromě linky 213 obsluhovat i linku 154 ze zastávky Strašnická. O víkendech bude jezdit i na trase 124, která rovněž končí na obratišti Želivského.

Bateriový elektrobus Škoda Škoda E´City je nízkopodlažní a vejde se do něj 69 cestujících. Ve voze je místo pro přepravu dvou kočárků nebo dvou invalidních vozíků. Kromě dvou LCD monitorů pro zobrazování informací je vybaven i automatickým počítadlem cestujících a kamerovým systémem včetně takzvané nehodové kamery. Baterie se bude dobíjet pomocí pantografu na konečných zastávkách ze stávající tramvajové sítě nebo v garáži. Nabíjení má trvat 15 až 30 minut.

Podnik za všech čtrnáct elektrobusů zaplatil jejich výrobci, firmě Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation, 207 milionů korun. První z nich byl do garáže Vršovice dodán začátkem letošního roku, uvedl DPP.

Dopravní podnik nyní pracuje na elektrifikaci některých linek. Náměstek primátora Petr Hlubuček (STAN) již dříve uvedl, že do roku 2030 by mělo být alespoň 75 procent vozového parku autobusů DPP nahrazeno bezemisními elektrobusy, bateriovými trolejbusy a nízkoemisními autobusy.

Na začátku ledna proto začala stavba trolejbusové trati z Palmovky přes Prosek a Letňany do Čakovic. Stavba by měla trvat asi deset měsíců. Po nové trati bude jezdit trolejbusová linka číslo 58, která nahradí autobusovou linku 140. Provoz na lince bude zajišťovat 15 nových bateriových kloubových trolejbusů, které dopravní podnik nakoupí od společnosti SOR Libchavy. Vozy na alternativní pohon budou jezdit i na lince 119 z Veleslavína na Letiště Václava Havla.

S přispěním ČTK.

dpp-elektricky-bus3

Foto: Facebook Adam Scheinherra

Celkem bude Praha provozovat 14 exemplářů tohoto nového autobusu