Přes Balíkobot projde desetina zásilek v Česku. Vyrostl na 30 milionů korun a letos chce integrovat výdejní boxy

Peter BrejčákPeter Brejčák

balikobot-sauer

Foto: Balíkobot

Martin Šauer, CEO Balíkobotu

0Zobrazit komentáře

Služba Balíkobot vznikla na tuzemském trhu v roce 2014 s cílem usnadnit a zrychlit expedici zboží. S růstem e-commerce, která loni v Česku dosáhla na téměř 200 miliard korun, přitom roste i poptávka po přepravě balíků. A právě to hraje do karet Balíkobotu, jenž hlásí rekordní výsledky.

V roce 2020 technologická firma podle svého vyjádření dosáhla obratu ve výši 30 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o 100 %. Počet klientů Balíkobot navýšil o polovinu na 2 373 a přes jeho aplikaci bylo přepraveno 18,6 milionu zásilek, tedy o zhruba 10,2 milionu více než předloni. Podle odhadu firmy tak přes Balíkobot projde přibližně desetina zásilek v Česku.

„Obrat internetových obchodů se navyšuje, nové vznikají jako houby po dešti. Aby e-shopy nebo výrobní firmy, které distribuují své zboží, v obrovské konkurenci obstály, musí neustále zlepšovat své služby a náklady držet pod kontrolou. Základem úspěchu do budoucna je automatizace logistických procesů, stejně jako zlepšení kvality a rychlosti doručení zboží,“ komentuje výsledky Martin Šauer, ředitel Balíkobotu.

Technologické řešení firmy funguje na propojování více než stovky interních podnikových systémů, což pak umožňuje automatizaci expedice zásilek a agregaci aktuálně již dvaatřiceti dopravních služeb. Klienti by tak měli šetřit čas i náklady a zároveň snižovat chybovost.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Letos chce Balíkobot zdvojnásobit všechny klíčové ukazatele. Obrat by se tak měl dostat na úroveň 60 milionů korun, počet klientů přiblížit k hranici pěti tisíc a objem přepravených zásilek dosáhnout 40 milionů. Cílem je také expanze na zahraniční trhy a rozšíření služeb, zejména v oblasti integrace výdejních boxů, a to přes novou službu Lockers.ai.

Ta by měla umožnit využívat jednotlivé výdejní boxy od různých provozovatelů, a to v kombinaci s běžnými dopravci. Zákazníci tak mohou získat přístup k většímu množství výdejních boxů ve svém okolí, dopravci ušetřit na poslední míli a provozovatelé boxů profitovat z jejich větší vytíženosti. Výsledkem by tak mohla být situace, že nákup z Alzy si bude moci zákazník přebrat v Mall Boxu, pokud pro něj bude dostupnější.

CzechCrunch Jobs