Přes Balíkobot projde desetina zásilek v Česku. Vyrostl na 30 milionů korun a letos chce integrovat výdejní boxy
Služba Balíkobot vznikla na tuzemském trhu v roce 2014 s cílem usnadnit a zrychlit expedici zboží. S růstem e-commerce, která loni v Česku dosáhla na téměř 200 miliard korun, přitom roste i poptávka po přepravě balíků. A právě to hraje do karet Balíkobotu, jenž hlásí rekordní výsledky.
V roce 2020 technologická firma podle svého vyjádření dosáhla obratu ve výši 30 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o 100 %. Počet klientů Balíkobot navýšil o polovinu na 2 373 a přes jeho aplikaci bylo přepraveno 18,6 milionu zásilek, tedy o zhruba 10,2 milionu více než předloni. Podle odhadu firmy tak přes Balíkobot projde přibližně desetina zásilek v Česku.
„Obrat internetových obchodů se navyšuje, nové vznikají jako houby po dešti. Aby e-shopy nebo výrobní firmy, které distribuují své zboží, v obrovské konkurenci obstály, musí neustále zlepšovat své služby a náklady držet pod kontrolou. Základem úspěchu do budoucna je automatizace logistických procesů, stejně jako zlepšení kvality a rychlosti doručení zboží,“ komentuje výsledky Martin Šauer, ředitel Balíkobotu.
Technologické řešení firmy funguje na propojování více než stovky interních podnikových systémů, což pak umožňuje automatizaci expedice zásilek a agregaci aktuálně již dvaatřiceti dopravních služeb. Klienti by tak měli šetřit čas i náklady a zároveň snižovat chybovost.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsLetos chce Balíkobot zdvojnásobit všechny klíčové ukazatele. Obrat by se tak měl dostat na úroveň 60 milionů korun, počet klientů přiblížit k hranici pěti tisíc a objem přepravených zásilek dosáhnout 40 milionů. Cílem je také expanze na zahraniční trhy a rozšíření služeb, zejména v oblasti integrace výdejních boxů, a to přes novou službu Lockers.ai.
Ta by měla umožnit využívat jednotlivé výdejní boxy od různých provozovatelů, a to v kombinaci s běžnými dopravci. Zákazníci tak mohou získat přístup k většímu množství výdejních boxů ve svém okolí, dopravci ušetřit na poslední míli a provozovatelé boxů profitovat z jejich větší vytíženosti. Výsledkem by tak mohla být situace, že nákup z Alzy si bude moci zákazník přebrat v Mall Boxu, pokud pro něj bude dostupnější.