Proklatě rostlinné kuře. KFC začíná prodávat obdobu svých smažených kousků, pro kterou netrpělo žádné zvíře
Jít do KFC a objednat si cokoliv jiného, jen ne kuře, nezní příliš jako smysluplný plán. Ostatně si tato americká síť rychlého občerstvení právě na kuřecích pochoutkách vybudovala tak silné jméno, že logo plukovníka Sanderse visí ve více než čtyřiadvaceti tisících místech po celém světě. Časy se ale mění a vidina uvědomělejšího stravování začíná být čím dál silnější. Proto KFC uvádí do prodeje proslulé smažené kousky, které kuře neviděly ani z rychlíku.
Od 10. ledna začne KFC ve všech svých prodejnách napříč Spojenými státy nabízet „kuřecí kousky“ bez jakékoliv přítomnosti zvířecího proteinu. Naopak budou založeny výhradně na rostlinných surovinách a splácány do takové podoby, která má původní chuť co nejvěrohodněji napodobovat. Navíc na nich pracuje se společností Beyond Meat, předním hráčem na trhu s takzvaným rostlinným masem, o kterém se za poslední rok začalo hojně mluvit. Nutno podotknout, že půjde o limitované množství.
„Jde skutečně o to, kam zákazníci směřují – zkrátka chtějí jíst více rostlinných bílkovin. Navíc je leden, období novoročních předsevzetí a touhy udělat ve svém jídelníčku něco jiného,“ říká pro server CNBC prezident amerického zastoupení KFC Kevin Hochman a reaguje na to, proč se řetězec rozhodl své (ne)kuřecí kousky uvádět v těchto dnech. Že by ale šlo o přelomovou novinku, se říct nedá – KFC je svědomitě testovalo už dříve.
Poprvé se svět o rostlinné obdobě legendárních smažených kuřecích kousků dozvěděl v srpnu roku 2019, kdy je KFC a Beyond Meat začaly testovat v restauraci v americké Atlantě. Zájem o udržitelnější pochoutku byl tak velký, že se veškeré zásoby vyprodaly za pouhých pět hodin. Obě firmy se proto rozhodly vydat i do dalších měst, konkrétně Nashvillu a Charlotte. Testy prováděly také na jihu Kalifornie.