Rallye jedniček a nul. Krumlovské závody odstartují oficiální mistrovství republiky v online rallye
Chvilkovou nervozitu těsně před startem střídá prudké sešlápnutí plynového pedálu a střemhlavá jízda rychlostní zkouškou. Tentokrát však bez bouřlivého povzbuzování diváků a omamné vůně spalin z nadupaného závodního speciálu. Letošní rychlostní zkoušky rallye pravidelně konané v Českém Krumlově se sice pojedou, všechny se ale prozatím budou odehrávat ve virtuálním prostředí.
V pátek 22. května se měl stát Český Krumlov středobodem všech českých rallye nadšenců. Právě v tento den zde měl být zahájen 48. ročník slavné Rallye Český Krumlov. Okolnosti však donutily pořadatele odložit celý ročník na neurčito a momentálně není jasné, zda se vůbec podnik odjede ještě letos.
Podobný osud potkal celou řadu závodních událostí po celém světě a velké množství z nich se situaci rozhodlo vyřešit stejným způsobem. Pokud se nemohli závodníci postavit na start ve skutečném světě, stalo se tak alespoň v tom virtuálním. Do online formy se proto přetavily takové soutěže jako MotoGP či F1.
Jak prozradil Pavel Turek, expert na Formuli 1, v našem nedávném rozhovoru, seriály, jako je Formule 1, mají k digitalizaci velký předpoklad. Nemusí se však jednat jen o závody na okruzích. Že lze do virtuální reality přenést i atmosféru rallye závodů, chce dokázat nově vzniklé Mezinárodní mistrovství České republiky v online rallye, pořádané ve spolupráci s virtuálním seriálem NRC. Prvním oficiálním závodem tohoto mistrovství se stane virtuální adaptace odložené krumlovské rallye, která slibuje velkou podívanou.
První rychlostní zkouška podniku, z devíti připravených, by měla být odstartována dnes a závody potrvají až do 27. května. „Kromě rychlostní zkoušky Svince, která je reálným testem využívaným v harmonogramu minulých ročníků soutěže, se bude závodit na vložkách s charakterem podobným našim erzetám. Oříškem bude typicky krumlovské počasí, díky němuž se jezdci při zdolávání nástrah měřených úseků velmi přiblíží realitě,“ přiblížil podmínky na trati ředitel eSport Rallye Český Krumlov a hlavní pořadatel skutečného podniku Pavel Kacerovský.
O autenticitu se stará Richard Burns Rally
Veškeré rychlostní zkoušky se budou odehrávat ve virtuálním prostředí hry Richard Burns Rally s pluginem RBR Czech. Tato hra sice nepatří mezi nejnovější tituly, jedná se ale o jeden z nejrealističtějších rallye simulátorů, jaký byl kdy vytvořen. Díky věrné fyzice a autentické atmosféře není pro hráče vůbec těžké nabýt pocitu, že jede skutečný závod.
O tom se ostatně můžete přesvědčit ze záznamu jízdy slovenského závodníka Dennise Zeťáka, který v této hře dosáhl titulu v jiném českém rallye podniku, jenž se taktéž rozhodl uspořádat svou virtuální obdobu.
Letošní ročník Rallye Bohemia sice nepotkal stejný osud jako Rallye Český Krumlov, i přesto se v dubnu pořadatelé rozhodli přijít s jeho virtuální alternativou. Ta nabídla celkem šest rychlostních zkoušek, které zdárně dokončilo jen 201 jezdců z celkových 417 účastníků. Téměř polovina jezdců totiž nebyla schopna zvládnout veškeré nástrahy tratí a se svým vozem skončila v digitálním příkopu či křoví.
První Virtual Rallye Bohemia dokázala, že podobné akce nemusí vůbec působit rozpačitým dojmem a jsou schopny přilákat množství jezdců. Skuteční závodníci, profesionální hráči hry a nadšení amatéři mezi sebou porovnají síly i ve virtuální Rallye Český Krumlov.