Rekordní rok pro Slevomat. Loni prodal služby za téměř tři miliardy, daří se mu lépe než před pandemií
Lidé utrácí celkově méně. O to víc ale podle ředitele cestovního a zážitkového portálu hledají výhodné nabídky.
Protipandemická opatření loni povolila a Slevomat hlásí, že je v historicky nejlepší kondici. Český cestovní a zážitkový portál loni totiž prodal služby v souhrnném objemu dosahujícím 2,9 miliardy korun, což znamená meziroční nárůst o 58 procent. Firma relativně rychlý růst v kontextu oslabující spotřebitelské poptávky vysvětluje několika faktory.
„Jsme vnímáni jako výhodná služba, kde za své peníze dostanete více. To je i při poklesu trhu atraktivní. Dařilo se nám agresivně rozšířit – obzvláště zahraniční – nabídku a obsadit tak úplně nové trhy, například během roku přibližně třetina všech českých turistů, kteří vycestovali do Polska, jela přes Slevomat. Skokově jsme investovali do brandové komunikace, což loni přineslo ovoce v podobně znalosti značky,“ komentuje pro CzechCrunch Ladislav Veselý, ředitel Slevomatu.
Pro portál byl doteď rekordní předpandemický rok 2019, kdy prodal služby za celkem 2,5 miliardy korun. To dokázal loni překonat o osmnáct procent. Začátek pandemie v roce 2020 srazil byznys firmy na minimum, turbulence ale nakonec ustála, udržela se v černých číslech a zprostředkovala prodeje za 1,8 miliardy.
Předloni pak Slevomat v prodaných objemech téměř nerostl, výrazně ale navýšil svůj zisk, a to konkrétně na 75 milionů korun. Obrat firmy tehdy dosáhl 596 milionů korun, objem zprostředkovaných prodejů je ovšem vyšší, protože se do něj počítají také peníze, které vydělal svým partnerům.