Česká Daktela řeší kontaktní centra už pro 850 firem. Za stovky milionů korun v ní kupují podíl Slováci

Peter BrejčákPeter Brejčák

daktela-founders-boxed-min

Foto: Sandberg Capital

Zakladatelé Daktely Richard Baar a David Hájek

0Zobrazit komentáře

Způsoby komunikace se v posledních letech rychle mění a firmy po celém světě jsou tak nuceny neustále pracovat na jejich zlepšování nebo objevování nových kanálů. To pak hraje do karet společnostem, jež řešení pro kontaktní centra a komunikaci se zákazníky poskytují. Jednou z takových je i tuzemská Daktela s více než 850 klienty na pěti trzích, která teď ve svém rozvoji oznámila zásadní novinku.

Slovenská private equity společnost Sandberg Capital získala v Daktele za blíže nespecifikované stovky milionů korun minoritní podíl ve výši 40 procent, podle odhadu CzechCrunche tak valuace firmy přesáhla hranici jedné miliardy korun. Společnost přitom loni dosáhla tržeb na úrovni 178 milionů korun s 30procentním meziročním růstem a zisk před odpisy, úroky a zdaněním (EBITDA) dosáhl 50 milionů korun.

Sandberg podíl odkoupil přímo od zakladatelů Davida Hájka a Richarda Baara, kteří po investici zůstávají majoritními vlastníky a oba budou společně se současným managementem firmu řídit i nadále. Do budoucna Daktela plánuje rozvoj produktu a expanzi na další zahraniční trhy, k čemuž má pomoct zejména nově uzavřené partnerství.

„V oblasti komunikace se zákazníky jsou firmy nuceny neustále zlepšovat a rozšiřovat své služby. Z našeho pohledu má segment komunikačních řešení obrovský potenciál a je pro nás společnou výzvou stát při největších změnách, které budou v budoucnu formovat trh,“ říká k transakci Michal Rybovič, partner Sandberg Capital, jenž v oblasti telekomunikací působí dlouhodobě a vidí tak velký prostor pro další růst takových řešení, jaká vyvíjí Daktela.

daktela-sandberg

Foto: Sandberg Capital

Martin Skaba (Sandberg), Richard Baar (Daktela), Michal Rybovič (Sandberg), David Hájek (Daktela)

„V podstatě během první schůzky se Sandberg Capital se potkaly naše vize, kam by měla Daktela v příštích letech dále směřovat. Chceme z ní vybudovat předního hráče v oblasti poskytování kompletních cloudových řešení pro kontaktní centra v Evropě. Obrovskou předností bylo i to, že Sandberg má velké zkušenosti v oblasti telekomunikací a mají ve svém portfoliu slovenského telekomunikačního obra Swan, se kterým po mnoho let úspěšně spolupracujeme,“ říká Hájek.

Hájek s Baarem společnost zakládali v roce 2005, kdy začali vyvíjet řešení pro telefonní ústředny a postupně jej rozšířili o další komunikační kanály jako e-maily, SMS, web chaty, WhatsApp, Messenger a další. Aktuálně tak nabízí tzv. all-in-one produkt pro efektivnější řízení a správu komunikace mezi firmami a jejich zákazníky.

Daktela poskytuje své služby více než 850 zákazníkům, kromě domácího českého trhu také na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a ve Velké Británii. Mezi její klienty patří Rohlík, Mall, Bohemia Energy, Notino, Swan nebo Solitea, v níž drží podíl právě i Sandberg, a na jejím řešení běží například Chytrá karanténa. Díky partnerům pak působí po celém světě, například v Mexiku, ve Vietnamu nebo na Filipínách.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Na trhu má Daktela několik konkurentů, v oblasti dodávání řešení a disrupce call center jde například o slovenský CloudTalk, jenž od investorů začátkem roku získal investici 155 milionů korun. Z globálních hráčů za zmínku stojí americká společnost Twilio, která u nás v roce 2018 vzbudila pozornost miliardovou akvizicí tuzemského startupu Ytica.

„Daktela přináší svým klientům řešení na světové úrovni, jež se umí snadno ‚vyskládat‘ podle jejich individuálních potřeb. Právě tato flexibilita a vynikající reference na produkt nás přesvědčily o velkém potenciálu společnosti, který budeme chtít společně s našimi partnery dále rozvíjet,“ říká Martin Skaba, investiční manažer, jenž za Sandberg celý proces akvizice řídil.

„Spojením se Sandberg Capital a jejich zkušenostmi v oblasti expanze, managementu a telekomunikací se chceme do pěti let stát jedničkou na trhu střední a východní Evropy v rámci kontaktních center a zákaznické péče i významným hráčem na západním trhu. Pevně věříme, že společně dokážeme tyto vize naplnit a následně třeba vykročit i do dalších částí světa,“ říká Richard Baar, CEO společnosti Daktela.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Ted Lasso se vrací. Pokračování diváckého hitu od Applu o kouči amerického fotbalu má nový trailer

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

apple-tv-ted-lasso-jason-sudekis

Foto: Apple

Jason Sudekis je optimistický fotbalový trenér Ted Lasso ve stejnojmenném seriálu Applu

0Zobrazit komentáře

Apple jako hlavní taháky své audiovizuální streamovací služby prezentoval hlavně drahé ambiciózní projekty typu The Morning Show, See nebo Greyhound. Největším miláčkem publika se ale stal fotbalový trenér Ted Lasso, jehož kníru, roztomile jižanskému přízvuku a nekonečnému optimismu málokdo odolá. Jednou z hlavních televizních událostí léta tak možná bude druhá řada komediálního seriálu, na kterou právě vyšel nový trailer.

Tedova cesta k srdcím diváků ale nebyla jednoduchá. Nejdřív se totiž objevil jako improvizovaná postava Jasona Sudeikise a v roce 2013 pak jako součást marketingové kampaně na fotbalové přenosy americké televize NBC. Byť šlo o postavu podněcující smích, její humor vycházel z premisy amerického kouče ve Velké Británii. Nejen, že netušil, jak to v zemi chodí, ale neúspěšně se pokoušel přejít z amerického fotbalu na kopanou. Skvělý nápad a provedení reklamy, ale seriál?

V Applu se Ted Lasso musel změnit, hlavní hrdina populárního seriálu přece nemůže být jen arogantní a hloupý. Základní premisa trenéra amerického fotbalu v čele britského fotbalového týmu zůstala, stejně jako Tedovo jméno a vzhled. Samotný charakter si ovšem ponechal jen onu neinformovanost, kterou doplnilo zjevné nadšení ze života, okouzlující pozitivita a bezpočet popkulturních narážek v mluvě.

Spolu s nimi dostal samotný Američan ve vzdálené zemi také hlubší stránku s ne úplně dokonalou rodinnou historií. Výzvou pro něj navíc není jen snaha se aklimatizovat na nové prostředí a sport, ale hlavně majitelka fotbalového klubu, který má na starost. Tým totiž zdědila po svém nevěrném manželovi a rozhodla se ho potopit. Proto do jeho vedení pozvala naivního, neznalého Američana.

Pro hrdinu, za jehož ztvárnění herec Jason Sudeikis vyhrál Zlatý glóbus, je ovšem zásadní přístup, zbytek je jen otázkou doplnění znalostí. Na svém tažení za skvělým týmem, překonáním nepřejícnosti a novým životem si díky tomu získá na svou stranu nejen mladé sportovce, ale i televizní kritiky a diváky. Od většiny z nich si Ted Lasso získal označení jako úžasné nenápadné překvapení, které zlepší den, ať už se vám to líbí, nebo ne.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Některá média tak vyzdvihovala hlavně dobrou náladu, humor a zajímavé postavy i mimo hlavního hrdinu, jiná zase vyváženost seriálu. V jádru sice stojí poselství o síle optimismu, jeho moc se ale naplno projeví jen v kontextu s hlubšími osobními překážkami, kterým Ted neustále čelí. Ted Lasso tak je spíš skutečným příběhem s pozitivním vyústěním než jen naivním předstíráním, že je vše super.

Jeden z tvůrců seriálu Bill Lawrence magazínu Deadline sám nedávno řekl: „Je to v určitých ohledech spíš méně výrazný seriál, snad emočně sofistikovaný a spíš než o fraškovitý humor v něm jde o odpuštění, empatii, optimismus a tak.“ Juno Temple, představitelka jedné z hlavních ženských rolí v Tedu Lassovi, pak dodala: „Je to někdo, kdo se opravdu dokáže vcítit do lidí a má pozitivní přístup k tomu, jak procházet životem, probudit se, vstát z postele a zvládnout den.“

Možná proto také bylo dokonalou shodou okolností jeho vydání v době pandemie koronaviru, kdy lidé hledali únik a chytrá radostná komedie jim k tomu nabídla skvělou příležitost. Druhá řada, s premiérou naplánovanou na 23. července, se teď blíží v kontextu postupně opadajícího nebezpečí. V prvním traileru, zveřejněném už v dubnu, přitom s úsměvem hlásila: „Laskavost se vrací.“

apple-tv-ted-lasso-season-2

Foto: Apple

Trenér Ted Lasso a jeho kolegové

V podobném duchu se nese také nová upoutávka. Samozřejmostí jsou záběry z fotbalových utkání, Ted Lasso ale míří i daleko mimo skupinu sportovních fanoušků. Středem pozornosti jsou hlavní postavy majitelky fotbalového klubu hledající nový směr svého života, Teda stále se učícího fungování kopané nebo jeho chytrých i nešikovných kolegů.

Obecně Apple TV+ po pomalejším startu začíná nabírat obrátky. Zatímco první řady seriálů For All Mankind a Mythic Quest dostaly spíše opatrně pozitivní ohlasy, nedávno vydaná pokračování se setkaly skvělým přijetím. Mnoho diváků se těší také na zářijovou premiéru nových dílů dramatu The Morning Show. Do konce roku se snad dočkáme i televizního zpracování Asimovy Nadace, jejíž trailer navnadil na projekt velikosti sci-fi Hry o trůny.