Restauracím pomáhá řídit finance a přežít. Dishboard získal investici od Jiřího Hlavenky a Jana Slámy
První tři roky nepřežije více než polovina restaurací, hlásí startup Dishboard, jenž funguje jako automatizovaný finanční manažer.
Gatsropodniky, které mají své finance plně pod kontrolou, a díky tomu mohou bez problémů fungovat a nastavit si i nejrůznější fintechové nástroje. S takovou vizí se na trhu snaží prosadit český startup Dishboard. Ten jeho zakladatel Kirill Shamanin rozjel, když si uvědomil, kolik z nově otevřených podniků nepřežije první tři roky své existence. Podle něj je to víc než polovina z nich a často se to děje proto, že zapálení milovníci dobrého jídla a pití ztratí přehled právě o svých financích. Jeho nápad nyní oslovil i známé investory.
„Hlavním důvodem je chybějící kontrola o finančním stavu firmy a špatné plánování cash flow. Polovina majitelů restaurací netuší, kolik je jejich zisk či celkové náklady na suroviny a personál,“ tvrdí Shamanin. Dishboard proto funguje jako automatizovaný finanční manažer, který rozpoznává faktury a účtenky, díky integraci na pokladní systémy načítá příjmovou část a v rozhraní má majitel restaurace přístup ke všem důležitým ukazatelům.
První řádek kódu softwaru Dishboard napsal před rokem a půl, prodej spustil v loňském září. Firma prošla akcelerací StartupYardu a v Česku a na Slovensku přes stovku platících zákazníků. Jako konkrétní reference uvádí podniky Automat Matuška, Etapa, Sodo, Los Capolitos, Terminál Karlín, řetězec Gran Fiero, restauraci Tomáše Vrby v Poděbradech a další. Své opakující se roční tržby (ARR) aktuálně počítá v milionech korun a podle vyjádření roste každé čtvrtletí o minimálně polovinu.
Samotný tým startupu je složen z bývalých členů startupů působících v takzvaném HoReCa segmentu (hotely, restaurace, café). Shamanin a hlavní inženýr Alex Smirnov pracovali v Mews, ředitelka obchodu Darja Ješičková v německém miliardovém jednorožci Choco. „Naše ultimátní vize je nejen plná automatizace finanční správy gastropodniků, ale také umožnit jednoduchý přístup k finančně technologickým nástrojům, jako je krátkodobé financování či automatizované platby dodavatelům,“ přibližuje Shamanin.
Z těchto důvodů je proto nástroj integrován s největšími pokladními systémy jako Dotykačka a Storyous, partnerem je také startup Flowpay, díky kterému Dishboard svým klientům nabízí krátkodobé financování. Flowpay za rok 2022 malým firmám poskytl financování v objemu asi padesát milionů korun.
V dalším rozvoji Dishboardu pomohou také noví investoři. Vyšší jednotky milionů korun do něj vložil Jinej Fond známého investora a politika Jiřího Hlavenky a Jana Slámy, jenž kromě investování také buduje startup FaceUp. K nim se jako andělský investor přidal Martin Kalovec, bývalý manažer konzultační společnosti BCG. První kapitál Dishboard získal již loni.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Primárně na nás zapůsobil zakladatel Kirill svým odhodláním a výjimečným tahem na branku, na což pak navázala krásná trakce a rychlý růst podtržený velmi pozitivními referencemi více než stovky klientů, kterým už produkt pomáhá. Současně jde o B2B SaaS, kde se i díky mým zkušenostem cítíme silní,“ komentuje Sláma.
„Je to moje teprve pátá andělská investice. Zapůsobila na mě odvaha zakladatele digitalizovat hodně konzervativní sektor, zpětná vazba od zákazníků a mezinárodní ambice,“ přidává pak Martin Kalovec. Dishboard chce získané prostředky využít primárně na rozšíření vlivu v Česku a na podporu počáteční trakce v zahraničí, konkrétně ve Velké Británii.
„Jde o velký inovativní trh, kde produkt můžeme posunout hodně dopředu. I když je to vysoce konkurenční prostředí, přímé konkurenty zatím máme jen ve Spojených státech, v Evropě v naší vertikále přímo finanční management nikdo neřeší,“ dodává Shamanin.