Revolut vyzývá už i mobilní operátory. Spustí vlastní tarify s neomezenými hovory, SMS a daty

Novinka má být letos dostupná pro uživatele ve Velké Británii a Německu. Česko je v plánu, zatím však bez konkrétnějšího odhadu.

Peter BrejčákPeter Brejčák

revolut

Foto: Revolut / Filip Houska/CzechCrunch

Revolut spouští mobilní tarify

0Zobrazit komentáře

Revolut využívá většina lidí jako bankovní aplikaci, jejíž nabídka investičních produktů se v posledních dvou letech stále více rozšiřuje. Teď nejhodnotnější evropský fintech vstupuje do nového oboru, kdy s novými mobilními tarify hází rukavici telekomunikačním operátorům. Časem se mají dočkat i čeští uživatelé.

Novinka Revolutu pod názvem Mobile Plans nabídne měsíční tarify s neomezenými hovory, textovými zprávami a domácími daty, k tomu pak balíček 40 GB dat v rámci Evropské unie. To vše s místním telefonním číslem a bez závazků. Nejdřív má být nabídka dostupná letos ve Velké Británii a Německu, později se má rozšířit i na další trhy včetně Česka. Mediální zástupce firmy na dotaz CzechCrunche nespecifikoval žádný bližší odhad.

Zájemci se ale mohou připojit na čekací listinu a získat přístup k zaváděcímu měsíčnímu tarifu za 12,50 eura, v přepočtu 312 korun. Po spuštění si uživatelé budou moci zvolit mobilní číslo poskytnuté Revolutem a během několika minut aktivovat tarif či přenést své stávající číslo. Mobilní tarify budou přímo integrovány do aplikace.

revolut

Foto: Revolut

Zakladatelé Revolutu Nik Storonsky (vpravo) a Vlad Jacenko

Podle vyjádření jde o další krok Revolutu v rozšiřování do oblasti mobilních služeb. Přináší na trh novou konkurenci tradičním operátorům, a to zejména v Německu, kde ceny patří k nejvyšším v Evropě. S více než milionem uživatelů v Česku bude mít novinka potenciál zahýbat i se zdejším trhem.

Revolut mobilními tarify navazuje na představení eSIM, kdy na pár kliků umožňuje koupit si datové balíčky buď v jednotlivých zemích, nebo v celých regionech. Z loňské novinky se nakonec stal nejpopulárnější nebankovní produkt firmy, kdy si zákazníci měli podle oficiálních čísel aktivovat miliony datových tarifů a využívat je na více než sto místech po světě.

revolut-zakladatele

Přečtěte si takéRevolut vydělal 23 miliard, loni mu přibylo 15 milionů klientůRevolut vydělal v čistém 23 miliard, po světě mu loni přibylo 15 milionů klientů

„Obrovský úspěch našeho eSIM produktu ukázal, že mobilní služby jsou připraveny na převratné změny,“ uvedl Hadi Nasrallah, ředitel pro telekomunikace Revolutu. Podle firmy spotřebitelé čelí problémům s tradičními nabídkami operátorů, které se vyznačují nedostatečnou transparentností, skrytými poplatky či zastaralým uživatelským rozhraním.

„Naším cílem je tyto problémy odstranit a zákazníkům Revolutu nabídnout technologicky vyspělou zkušenost, nejlepší hodnotu a žádné pevné smlouvy. Je to další krok společnosti do oblasti spotřebitelských telekomunikací, kde inovace už dlouho chybí,“ doplnil Nasrallah.

Kromě tradičních bank a nově i operátorů Revolut – jehož cílem je v dohledné době dosáhnout hranice stovky milionů uživatelů ve sto zemích – výrazně více leze do zelí i hráčům ze světa investičních produktů. Před nedávnem například představil možnost nakupovat zdarma stovky ETF akcií a také vlastní investiční aplikaci.

Pořádá Ples jako Brno, nejvýdělečnější je pro něj ale pizza. Dělá ji na italský, český i americký způsob

Do rozvážky pizzy se pustil během covidu, teď je z ní nejvýdělečnější část podnikání. Bombastika vyrostla za čtyři roky ze 3 na 67 milionů.

Eliška NováEliška Nová

bombastica-2

Foto: Bedy

Ladislav Jimenez a Bedřich Snášel, zakladatelé Bombastiky

0Zobrazit komentáře

Už jste patrně slyšeli o jeho největší akci. Tou je Ples jako Brno, kde se nebojí si na vstupném říct i o pěticiferné částky. Jihomoravskou metropoli ale v posledních letech dobývá také se svou pizzou. Ta se co do obratu stala nejvýdělečnější částí byznysu okolo brněnského podnikatele Bedřicha Snášela.

Dvacet let se Snášel zabýval vzděláváním pro firmy. Tehdy začal přemýšlet, jak v Česku dělat eventy. „Byl jsem nespokojený klient. Jako host jsem viděl stovky eventů a až na pár zahraničních výjimek se mi nelíbily. Neuměli jsme to dělat,“ vypráví Snášel pro CzechCrunch. Začal se tedy zajímat a postupně i nabírat klienty. Na začátku šlo hlavně o lidi, které znal z práce nebo o jeho kamarády.

Velmi rychle se ale byznys rozjel a Snášel k eventům začal přidávat další věci. První byly Burger Festivaly, které fungují už deset let. Před pěti lety došlo také na pizzu. Z té se postupně stala jedna z největších sítí rozvozových pizzerií. Bombastica přitom vznikla za covidu.

„Covidová opatření nám ze dne na den zastavila byznys, nemohli jsme pořádat akce, nemohli jsme se setkávat s klienty, nemohli jsme nic. Vytvořili jsme proto v Brně jakýsi street food market, který měl podobu food courtu pod otevřeným nebem – a především vlastní rozvoz,“ vypráví Snášel. Díky tomu se podařilo zajistit práci pro část lidí z gastra.

Dnes je to největší aktivita skupiny. V roce 2020 měla Bombastica obrat tři miliony korun, loni to už bylo 67 milionů. „Je to náš největší pilíř, zároveň je nákladově velmi náročný, po stránce personálu i technologií. Obecně je dnes navíc pod obrovským tlakem rozvozových služeb, které fungují na bázi provizí z ceny objednávky. My jsme měli to štěstí, že jsme jej chytili v zárodku a jako nový podnik, který za sebou netáhl okovy v podobě kamenné restaurace,“ vysvětluje spoluzakladatel pizzerie. Spolu se Snášelem stojí za Bombastikou také Ladislav Jimenez, který síť provozuje.

Baví mě také myšlenka, že se nám do budoucna podaří dodávat pizzu zmrazenou.

Pizzu tu prý dělají po vzoru tří stylů – italského, českého a amerického. Do první skupiny patří klasické původní recepty, do druhého pak například varianta s ananasem. Americké pizzy stojí na dvojitém těstě nebo plněných okrajích. „Díky Burger Festivalu, který děláme už deset let, jsme věděli, jak americká streetfoodová kultura funguje, ale hlavně, co funguje na české zákazníky. U nás si tak dáte i pizzu s burgerovým masem. A je to bestseller, stejně jako party pizza Vulcano Nachos, která má uprostřed pomyslnou sopku plnou čedarové omáčky, do které si namáčíte jednotlivé kousky,“ popisuje Snášel.

Nyní Bombastica koketuje s myšlenkou začít dělat také neapolskou pizzu, která je v poslední době v Česku populární. Plánů je ale ve skupině víc než dost. „Baví mě také myšlenka, že se nám do budoucna podaří dodávat pizzu zmrazenou, tak aby si ji lidi mohli udělat doma, ale v kvalitě, která bude téměř totožná, jako když si ji objednají čerstvou,“ popisuje spolumajitel podniku.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

S pizzou chtěl Snášel pokrýt celé Brno i lukrativní obce v jeho okolí. Dnes má čtyři pobočky, poslední vznikla spolu s restaurací v Židenicích. Otevřela jako Pizza & Pub Bombastica, kterou majitelé chápou jako moderní hospodu s širším sortimentem. Zároveň se ale odsud pizza rozváží. Nyní připravuje skupina další podnik, který bude zároveň vhodný jako přípravna pro catering, a bude se tak dát využít v další části Snášelova podnikání, tedy v eventech.

Těch skupina dělá asi sto ročně. Pro klienta jsou schopní vytvořit komorní firemní akci, svatbu či galavečer pro tisíc hostů. Produkčně jsou podle Snášela silní hlavně díky svému portfoliu dodavatelů. „S nimi dokážeme nakrmit deset tisíc lidí na hiphopovém festivalu a zároveň tisíc extrémně náročných hostů firemního galavečera,“ líčí podnikatel.

trojkova

Přečtěte si takéCítila šanci, a tak sekla s kariérou a rozjela centrum s psychologyNeměla zkušenosti, ale cítila šanci. Tak sekla s kariérou a rozjela centrum s dětskými psychology

Část z eventů je pak z oblasti gastra, kdy na velkou akci pro tisíce lidí dodávají prověřené prodejce občerstvení. Ve vlastní produkci dělá Snášel větší a komplexní akce, které jsou maximálně dvě do měsíce. Je zároveň spolupořadatelem Plesu jako Brno, události, na kterou lístky stojí od patnácti do třiceti tisíc. „Od začátku stál náš koncept na kombinaci formálních atributů klasických plesů a moderní zábavy, jde o unikátní galavečer, kombinaci toho nejlepšího, co nabízíme, včetně extrémně kvalitního servisu,“ míní Snášel.

Třetí nohou jeho byznysu je pak zmíněný Burger Festival, který letos vstupuje do jedenácté sezóny. Skupina se do burgerů pustila proto, že byly nejatraktivnější a nejperspektivnější, k nim přihodila program a vznikla tak plnohodnotná akce. Dnes pořádá přes třicet festivalů, které navštíví půl milionu lidí. Daří se jim i přesto, že lidé, kteří na food festivaly chodí, mají tendenci méně utrácet. Podle Snášela se přesto podobné akce posouvají dál, a to především díky stále intenzivnější komunikaci a marketingu, Burger Festival má navíc kolem sebe silnou komunitu. Letos je v plánu Snášelův burgerový svátek spojit s pražským Burgerfestem, který se uskuteční v Holešovicích. Má být největší akcí pod širým nebem.