Robot i unikátní design platebních karet. Komerční banka s Mastercard baví hráče League of Legends

Nová kampaň Komerční banky a Mastercard cílí na fanoušky hry League of Legends. Představila unikátní karty a robota v podobě všemi milovaného Pora.

poro-kb

Foto: Komerční banka

Komerční banka představuje další „lolkové“ platební karty

Kdo někdy hrál populární online videohru League of Legends, určitě si vybaví roztomilou huňatou kuličku, která se proplétá sprškami šípů a ostřími mečů, zatímco plní důležitý úkol – ukojit svou zálibu v sušenkách. V nové kampani zacílené na esport, ve které už poněkolikáté síly spojila Komerční banka a Mastercard, všemi milovaný Poro poprvé ožil. A hráčům kromě jeho roztomilého kníratého vzezření radost dělají i unikátní „lolkové“ platební karty.

Nová kampaň ukazuje, že o hráčskou komunitu mají velké firmy vážný zájem. A není se co divit. League of Legends patří mezi celosvětově nejoblíbenější online hry se 150 miliony hráčů, a přitom je podle dat The Global Gaming 88 procent z nich už dávno plnoletých. Designové platební karty a zapojení známých českých hráčů Freeze, Herdyna a Charmie, jejichž streamy na platformě Twitch sledují stovky tisíc fanoušků, dokazují, že esport už dávno dospěl. I když si nadále ponechává slabost pro herní postavičky, jako je Poro.

Komerční banka aktuálně nabízí k účtům dva designy platebních karet inspirované hrou League of Legends – s huňatou nehratelnou postavičkou Porem a neohroženou šampionkou Kai’sou. K těmto kartám banka přidává i odměnu v podobě 6 250 jednotek herní virtuální měny „RP“, za kterou si hráči pořizují prémiový herní obsah v podobě unikátních postav či vybavení. Hodnotou jde aktuálně o ekvivalent zhruba 1 250 korun.

kb-poro

Foto: Komerční banka

Influenceři a robotický Poro

„Mastercard v esportu působí dlouhodobě a díky partnerství s Riot Games přináší českým fanouškům unikátní zážitky. Esportová komunita stále roste, je inovativní a moderní způsoby placení jsou pro ni zcela přirozené. Nové designy karet s motivy League of Legends si mezi hráči jistě získají příznivce,“ říká Pavla Císařová, marketingová ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

„Lolkové“ platební karty táhnou

Spolupráce Komerční banky a Mastercard v tomto směru navazuje na předchozí esportové počiny. První edici designových platebních karet se šampiony hry League of Legends společně vydaly už v roce 2021 a zájem o ně byl podle tehdejších vyjádření banky enormní. O rok později v nabídce přibyli čtyři další šampioni. Při těchto příležitostech obě společnosti představily i obří sochy herních postav a uspořádaly největší šifrovací hru pro jedenáct tisíc soutěžících i domácí turnaj v League of Legends pro tři tisíce fanoušků v O2 universu.

„Esport představuje nezanedbatelný segment trhu, který se každým rokem zvětšuje. V současné chvíli lze za hráče videoher v nejširším slova smyslu považovat dva miliony lidí v Česku, mezi které se ve svém volném čase nezdráhám zařadit. Jako jediná banka nabízíme klientům limitovanou edici dvou karetních designů ve stylu League of Legends. Nová éra Komerční banky je koneckonců i o tom, aby ‚bankování‘ byla zábava,“ uvedla Jitka Haubová, členka představenstva Komerční banky odpovídající za agendu udržitelnosti.

Tvářemi letošní kampaně se stali známí čeští influenceři Freeze, Herdyn a Charmie. Ve svých živých streamech na platformě Twitch své fanoušky překvapili zajímavou možností – posílat robotickému Porovi do chatu sušenky a těmi ho na dálku rozpohybovávat. Robot, přesněji označovaný jako animatronik, je totiž vybavený vlastní SIM kartou a napojený přímo na Twitch chat.

Takže ačkoliv je ve hře Poro nehratelná postava, díky Komerční bance a Mastercardu s ním mohou fanoušci interagovat v reálném světě. Poro aktuálně tráví nejvíce času na cestách mezi zapojenými influencery, tj. Herdynem, Freezem a Charmie, v jejichž streamech si mohou diváci vyzkoušet jeho funkce, které jsou neustále vylepšovány. Vzhledem ke křehké konstrukci jediného prototypu na světě nebude k vidění veřejně, pravděpodobně se ale objeví na některé pobočce Komerční banky.

Na výrobě robota pracovali zhruba dva měsíce zkušení tvůrci filmových rekvizit Martin Péč a Miroslav Holub spolu s kreativní agenturou Good Game. „Nejkomplikovanější na Porovi byl pohyb celého těla. Vymyslet a otestovat způsob, jak naznačit jeho charakteristické poskakování vpřed, byl nestandardní oříšek. Uvnitř Pora je pět motorů a v rámci výroby jsme šili chlupatý obleček, patinovali rohy a vyráběli si veškeré díly s pomocí 3D tisku a materiálů jako hliník, plyš, plexi a silikon,“ popisuje Martin Péč, jeden z tvůrců.

poro-susenky

Foto: Komerční banka

Robotický Poro podle očekávání diváky zaujal

Během streamu na Herdynově Twitch účtu, kde si Poro odbyl premiéru, mu diváci za první hodinu naposílali přes 2 300 sušenek. Za každých deset sušenek pak animatronik vždy předvede jeden ze svých kousků, kdy může jít o sekvence naprogramovaných pohybů od usínání a probouzení až po zábavné grimasy doplněné o jeho typické zvuky.

„Oproti předchozím kampaním je tato jiná. Potvrzuje se, že je o karty s designem Pora extrémní zájem a náš cíl se povedlo splnit už po dvou týdnech. Zajímavé je, že o kartu projevili zájem klienti od šesti do 77 let, průměr je zhruba dvacet jedna let. Poro je tak jednoznačně nejúspěšnější lolkovou limitkou ze všech tří ročníků. A extrémně pozitivní reakce máme i na Pora robota, který baví nejen diváky na streamech, ale i samotné influencery. Zatím čekáme na finální výsledky, ale první indicie jsou velmi dobré,“ pochvaluje si Jitka Haubová.

CC Native

Partnerem článku je Komerční banka

Miliardář Tykač chce údajně koupit Slavii. Od čínských investorů ji má získat už začátkem příštího roku

„Úplné dohody a případného oficiálního oznámení by mohlo být dosaženo zkraje příštího roku nebo na jaře,“ tvrdí zdroj ze Slavie.

Michal MančařMichal Mančař

tykac-slavia

Foto: Nguyen Lavin / CzechCrunch / Slavia Praha

Miliardář Pavel Tykač chce prý koupit fotbalovou Slavii

0Zobrazit komentáře

Jeden z nejbohatších Čechů má podle všeho políčeno na jeden z nejslavnějších domácích fotbalových klubů. Pavel Tykač se měl rozhnout své portfolio založené na energetice obohatit o sportovní investici – za zhruba dvě miliardy korun chce údajně koupit Slavii Praha, jednadvacetinásobného mistra ligy a v posledních letech pravidelného účastníka evropských fotbalových soutěží.

Zprávu o blížícím se prodeji Slavie do rukou jednoho z nejbohatších Čechů přinesl portál inFotbal.cz, odvolává se na několik na sobě nezávislých zdrojů. „Klub nemá žádné právo, možnost ani informace, aby komentoval jakékoliv spekulace spojené s vlastnictvím a rozhodováním svého akcionáře,“ uvedli pouze zástupce Slavie Jakub Splavec pro CzechCrunch.

Přinejmenším základy spojení byznysmena a červeno-bílých nicméně již existují. Tykač je známým fanouškem vršovického celku a stadion v pražském Edenu často navštěvuje. Pokud se potvrdí spekulace o obchodu, činit tak z pozice vlastníka klubu by mohl již brzy.

„Úplné dohody a případného oficiálního oznámení by mohlo být dosaženo zkraje příštího roku nebo na jaře,“ odkazuje se fotbalový server na zdroj ze Slavie, která v současnosti patří čínské státní investiční společnosti Citic Europe Holdings. Ta by od Tykače podle úvodních odhadů za podíl 99,98 procenta ve fotbalovém klubu měla inkasovat dvě miliardy korun.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V žebříčku nejbohatších Čechů patří Tykačovi čtvrté místo, v čele skupiny Sev.en je aktivní především v energetickém průmyslu. Podniká v Evropě, Americe, Austrálii a nově i v Asii, kde jen před pár týdny převzal majoritní podíl ve vietnamské uhelné elektrárně. Zaměřením na energetiku a zájmem o fotbal Tykač připomíná dalšího českého miliardáře Daniela Křetínského a jeho skupinu EPH. Křetínský vlastní a financuje slávistické rivaly ze Sparty.

Tykačovo jméno se nedávno skloňovalo v souvislosti s jiným nákupem mimo energetiku. Měl být jedním ze zájemců o mediální společnost Mafra z holdingu Agrofert patřícího do svěřenského fondu Andreje Babiše. Tu letos v září nicméně spolu s chemičkou Synthesia a firmou Londa koupil Karel Pražák, respektive jeho skupina Kaprain.

Pražské Slavii v aktuální ligové tabulce patří druhé místo, v ročníku 2020/2021 získala svůj zatím poslední, jednadvacátý mistrovský titul. V probíhající sezoně podobně jako v předchozích letech soutěží i na mezinárodní scéně, v Evropské lize UEFA si už zajistila postup ze skupiny do vyřazovacích bojů.