Rohlik.cz rozváží čerstvé potraviny ze sklizně už do pár hodin. Za měsíc doručil přes 20 tun jahod
Segment online supermarketů v průběhu posledních let zásadně vyrostl, a to díky novým hráčům na trhu, kteří do něj mimo nových technologií přinesli především rychlost a také kvalitu. V souboji jedničky Rohlik.cz a dvojky Košík.cz se o zákazníky každá ze služeb předhání nejen v cenách, rychlosti či nabízených typech potravin, ale také v ekologii či čerstvosti.
Zatímco Košík nedávno představil rozšíření produktů v kategorii ekologické drogerie, Rohlík na to reagoval zavedením vratných skleněných nádob, v nichž rozváží například rýži nebo vybrané jogurty. Nyní na to jednička na poli internetových supermarketů navazuje službou Čerstvě sklizeno, která má za cíl dostat k zákazníkům sezónní ovoce a zeleninu v co nejkratším možném čase od její sklizně.
Dle informací společnosti, za kterou stojí podnikatel Tomáš Čupr, by to mělo být možné již během šesti hodin od sesbírání u vybraných farmářů. K dispozici je aktuálně kolem 80 produktů, které jsou sklízeny brzy ráno, převezeny na sklad a v průběhu dne postupně rozváženy zákazníkům, což je mnohem výhodnější než skladování přes noc. Zásadní změnou tak musely projít především logistické procesy, aby se s rychlejším doručováním dokázaly vypořádat.
Například u klasických kamenných prodejen je totiž většina podobných produktů nějakou dobu uskladněna ještě na jiném místě, než byla sesbírána nebo je následně prodávána, a poté ještě nějakou dobu leží na prodejních pultech. Čerstvost je navíc pro částečně prémiový online supermarket a jeho zákazníky stěžejní.
Rohlík tak tímto způsobem nabízí například čerstvé brambory, salát, mrkev, chřest nebo ředkvičky a jahody. Ostatně jahody se staly na Rohlíku prodejním hitem, když se jich během několika týdnů prodalo přes 20 tun.
„V minulém roce jsme jich během sezony, která byla znatelně kratší, prodali přes 1,5 tuny. Nyní jsme jich rozvezli za pár týdnů už přes 20 tun. A prodávat je budeme určitě ještě o prázdninách,“ říká k tomu komerční ředitel Rohlik.cz Olin Novák.
Největším problémem je dle Rohlíku pouze hledání kvalitních dodavatelů a farmářů, kteří splní nejen podmínky samotné kvality a čerstvosti, ale kteří přistoupí také na specifické podmínky doručování.
Online supermarket Tomáše Čupra má mimo čerstvých potravin z nové sekce aktuálně k dispozici v nabídce přes 13 tisíc dalších produktů a chystá spoustu dalších novinek. Mezi těmi je i postupný vstup do Maďarska. Na další rozvoj bude moci Tomáš Čupr použít i část z více než 770 milionů korun, které získal prodejem dluhopisů.