Rohlík v Česku dál šlape. Má o 40 procent víc zákazníků, utržil 13 miliard a je v zisku

„Jsme stabilizovanou firmou, která je stále ve fázi rychlého růstu,“ komentuje zakladatel a šéf online supermarketu Tomáš Čupr.

Peter BrejčákPeter Brejčák

cupr

Foto: Nguyen Lavin/CzechCrunch

Tomáš Čupr

0Zobrazit komentáře

Rohlík, největší český hráč na trhu online potravin, pokračuje ve svém růstu. Ve fiskálním roce končícím 30. dubna 2024 dosáhl obratu ve výši 12,83 miliardy korun s meziročním růstem o pětadvacet procent. Společnost Velká Pecka s.r.o., která u nás internetový supermarket provozuje, dosáhla také provozního zisku na úrovni 272 milionů, čistý zisk byl ve výši 102 milionů. Rok předtím vykázala ztrátu 284 milionů.

V Česku na Rohlíku nakupovalo meziročně o čtyřicet procent více zákazníků, celkový počet objednávek měl vyrůst o osmnáct procent a během nákupních špiček měl e-shop odbavovat až 46 tisíc objednávek denně. Podle vyjádření růst tržeb výrazně převyšoval růst nákladů, což má dokládat rostoucí provozní efektivitu.

„Jsme v zisku, máme silné cash flow, máme důvěru zákazníků i akcionářů. To jsou ty důvody, proč nás tolik baví dělat Rohlík,“ komentuje zakladatel a ředitel Tomáš Čupr. „Jsme stabilizovanou firmou, která je stále ve fázi rychlého růstu. Investujeme tam, kde nám to dává smysl pro dlouhodobý úspěch – do infrastruktury, technologií a zákaznické zkušenosti,“ doplnil.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Rohlík do automatizace logistiky investuje dlouhodobě, v poslední době například dokončil automatizaci svého skladu v pražských Horních Počernicích, což mu zvýšilo efektivitu provozu o šestnáct procent. Kromě toho během posledního účetního období rozšířil doručovací síť do téměř tisíce dalších obcí a otevřel svůj pátý distribuční sklad v Ostravě.

Čupr zároveň hlásí, že nelze ignorovat ani umělou inteligenci s tím, že AI agenti dokáží během pár minut udělat tolik práce, co lidé dělají dny. Do technologií chce investovat i v letošním roce a potenciál AI využívat v interních procesech s cílem zvýšit efektivitu a dosáhnout lepší reakceschopnosti.

„Investovali jsme do vývoje vlastního softwaru pro řízení logistiky, do využití umělé inteligence pro predikce nákupního chování a zároveň jsme se ještě víc soustředili na to, co zákazníci ocení, což je zejména rychlost, spolehlivost a kvalita služby. Výsledky mluví jasně,“ komentoval Čupr s tím, že nejen český byznys, ale i celá skupina Rohlík rychle roste a je připravena na další vývoj.

Skupina Rohlik Group, kam spadají i aktivity v Rakousku, Německu, Maďarsku a Rumunsku, přitom za stejné účetní období do konce dubna 2024 dosáhla v přepočtu obratu na úrovni 21 miliard korun se ztrátou 825 milionů.