Rychlé doručování potravin jede. Dáme jídlo s ním z Prahy míří do dalších českých měst

Kurýr služby Dáme jídlo doručí i potraviny

Foto: Dáme jídlo

Když potřebujete koupit třeba jen pár základních potravin, vystačíte si s návštěvou večerky na rohu. I do Česka však přichází trend co nejrychlejšího doručování zboží všeho druhu objednaného online a největším tahákem jsou aktuálně služby na způsob online večerky. V Praze je před časem spustila tuzemská společnost Dáme jídlo, která přidala doručování potravin k rozvozu obědů, a teď jde se svou službou Dáme market do dalších měst.

Ve světě se tomuto trendu říká quick commerce, tedy rychlé doručení všeho, co si objednáte na internetu. Zpravidla se jedná o dovoz maximálně do třiceti minut, přičemž některé služby jsou schopné doručit potraviny i další zboží klidně ještě několikanásobně rychleji. Ke snídaním, obědům a večeřím z restaurací postupně přidalo potraviny, drogerii či květiny i Dáme jídlo.

„Každý, kdo jednou vyzkouší doručení nákupu do pouhých 30, 20, nebo dokonce 15 minut od objednání, už nechce měnit. Volný čas je pro lidi čím dál důležitější a oceňují, když mohou sami rozhodovat, jak ho využijí. Právě proto neustále rozšiřujeme pokrytí a šíři sortimentu v rámci quick commerce tak, aby si porci života navíc mohli dopřát další a další zákazníci u co nejpestřejšího sortimentu,“ říká výkonný ředitel Dáme jídlo Filip Fingl.

V nedávném velkém rozhovoru pro CzechCrunch hovořil o tom, že výhledově chce Dáme jídlo rozvážet zkrátka vše, co bude dávat smysl, a ve své misi teď dělá další kroky. Online večerku nazvanou Dáme market, v níž nabízí vybrané čerstvé i trvanlivé potraviny, po úvodním pražském startu nedávno rozšířilo do Olomouce, kde postavilo první sklad, a zamíří v nejbližších týdnech také do Brna a Plzně. V září pak budou následovat České Budějovice a Liberec.

fingl-dj2

Filip Fingl, výkonný ředitel Dáme jídlo

Foto: Dáme jídlo

„Díky optimalizaci logistiky a strategickému rozmístění našich vlastních skladů a partnerských provozoven plánujeme brzy zkrátit průměrný čas doručení objednávek v rámci quick commerce pod 15 minut a to rozhodně není konec. Zkušenosti naší mateřské společnosti Delivery Hero ze zahraničních trhů ukazují, že je možné se dostat i pod 10 minut,” říká Filip Fingl.

V Česku je oblast rychlého doručování zboží všeho druhu poměrně na začátku, ale mateřská skupina Delivery Hero, jíž je Dáme jídlo součástí, rozvíjí quick commerce už od roku 2019. V letošním prvním čtvrtletí přitom zaznamenala meziroční nárůst počtu objednávek o 400 procent, a přestože Dáme jídlo nechce prozradit konkrétní čísla, také u nás cítí značný růst poptávky. Vedle vlastních skladů navíc rozšiřuje nabídku produktů také díky spolupráci s různými obchody.

Vedle klasických potravin ze sortimentu Dáme market si tak zákazníci mohou objednávat také zboží z obchodů jako Tesco Expres, Žabka, Sklizeno, květinářství Kytky od Pepy nebo hračkářství Hamleys. S těmito i dalšími obchody už Dáme jídlo spolupracuje napříč celou zemí od Plzně přes Ústí nad Labem, Děčín či Jihlavu až po Opavu nebo Havířov. „Zájem zákazníků v regionech o tuto službu předčil naše očekávání, což nás ještě více motivuje rozšiřovat pokrytí na nová a nová místa,“ dodává Fingl.

Na Dáme jídlo čeká stejně jako v oblasti doručování jídel z restaurací náročný boj. Prakticky totožné služby totiž postupně představily také konkurenční Wolt a Bolt a se svými sklady na strategických místech, z nichž budou rychle doručovat potraviny a další zboží, se chystají rozšířit po českých městech v následujících měsících. Oba hráči mají navázaná i podobná partnerství s různými obchody, přičemž Bolt tento týden oznámil, že míří také do Plzně.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.