Sendvič k obědu i večeři. Random bistro v Praze ukazuje, proč úspěch pečiva s dobrotami není náhoda
Jakub Novák snil o bistru tak dlouho, až bylo nutné sen realizovat. Vyhrála totiž touha dokázat, že sendvič je víc než rychlá svačina.
Meníčko Random bistra není jen o sendvičích
Pokud se někdy budete procházet po pražských Vinohradech a dostanete chuť na něco dobrého, zastavte se na sendvič v tamním Random bistru. Nečekejte však žádné dva obyčejné trojúhelníčky toustového chleba, které zhltnete raz dva. Tohle bistro se snaží ukázat, že sendvič může být plnohodnotným jídlem, na které si rádi zajdete, i když máte pořádný hlad.
Za vznikem podniku stojí Jakub Novák, který do projektu přizval kuchařku Kláru Hečkovou. Oba spojuje fakt, že se k jídlu dostali tak trochu náhodou. Zatímco Novák o vlastním gastropodniku přemítal v momentech, kdy mu marketing, kterým se živil, lezl ušima, Hečková se měla původně stát designérkou nábytku. Propadla ale kouzlu vaření, školu těsně před koncem pověsila na hřebík a odjela sbírat zkušenosti do Německa, kde dělala i pod bývalým michelinským šéfkuchařem.
Dnes se spolu snaží povýšit na novou úroveň i něco tak obyčejného, jako je klasický smažák v housce. Zároveň s tím však nabízí možnost okusit i něco zcela nového, třeba kombinaci trhaného hovězího s fermentovanou zeleninou kimčchi. Jak jinak než v dobrém pečivu.
Možná to zní až příliš obyčejně, ovšem jak připomíná Jakub Novák, namlít mouku, smíchat ji s vodou, něco z toho upéct a pak to naplnit dalšími dobrotami je prazáklad, který se objevuje v gastronomii řady kultur: „Mnoho z nich má svůj sendvič, ať už to jsou italské panini, francouzské bagety, turecký kebab, americké barbecue a burgery, vietnamské banh-mi, čínské bao, celá kultura anglických sendvičů, nebo i rohlík se šunkou a sýrem či chleba s máslem a medem, které známe z dětství.“
Koncept bistra se honil Jakubovi hlavou už dlouho. Na jeho realizaci ovšem nastal čas až v momentě, kdy se komunikační skupina Near & Dear, kterou založil s Pierem Sestakem a Šimonem Vodrážkou, rozjela natolik, že se uvolnil prostor pro další projekty. Ostatně, Novákovou pracovní náplní bylo vždy vymýšlet a realizovat nové nápady, a tak se na jaře minulého roku rozhodl, že je čas zrealizovat i bistro. „Cítil jsem, že o tom mluvím už tak dlouho, že s tím buď musím přestat, nebo to skutečně udělat,“ říká Novák.
Skupinu však neměl nikdy v úmyslu opustit, a tak se s jejími ostatními zakladateli dohodli, že bistro vznikne právě pod skupinou Near & Dear, která kromě marketingových a komunikačních firem zastřešuje například i surfařský obchod a kavárnu Surfr. S velkou marketingovou agenturou za zády, ale stále velmi startupovým přístupem začali hledat ty správné prostory, což byl běh na dlouhou trať.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs