Seznam jde do boje s Messengerem a WhatsAppem. Vyvíjí vlastní komunikační aplikaci po jejich vzoru

Internetové firmy čelí mnoha výzvám. Konec cookies, tlak regulátorů... Tou hlavní je snaha udržet pozornost uživatelů, a Seznam proto chystá novinku.

Jiří BlatnýJiří Blatný

szn-msg

Foto: CzechCrunch

Seznam chystá vlastní komunikační aplikaci po vzoru WhatsAppu

0Zobrazit komentáře

Chatovacích aplikací, díky kterým můžeme být neustále ve spojení s rodinou či známými, je mnoho. V pěti globálně nejpopulárnějších má dva zástupce firma Meta Marka Zuckerberga: jde o WhatsApp a Messenger od Facebooku. V Česku zahraničním službám zřejmě brzy přibyde místní konkurence. Internetový Seznam totiž podle serveru Lupa.cz připravuje službu, kterou pracovně nazývá Seznam Messenger. Dělat bude přesně to, co byste čekali.

Informaci serveru Lupa.cz potvrdila mluvčí Seznamu Aneta Kapuciánová, novinka bude fungovat jako webový widget i mobilní aplikace. „Jedná se o chatovací nástroj podobný těm, které jsou na trhu běžně dostupné,“ uvedla. Kdy přesně firma novou službu spustí, zatím není jasné. Seznam podnikatele Iva Lukačoviče nicméně v poslední době podnikl i další kroky, které mají uživatele udržet co nejvíce na jeho platformách.

Delší čas strávený ve vlastním ekosystému si Seznam slibuje i od svého „messengeru“. Podle Kapuciánové bude nástroj určen nejen pro komunikaci mezi jednotlivci, ale umožní spojení i s firmami a řemeslníky, další podrobnosti k tomu ale neuvedla. Ani to, zda služba bude zpoplatněna. Seznam dlouho stavěl na tom, že jsou jeho služby zdarma. Nedávno však představil poplatek 79 korun měsíčně za to, když uživatel na jeho webech nechce sdílet vybraná osobní data. Zavedl také placenou verzi služby Mapy.cz.

Strategie české internetové jedničky souvisí s rostoucím tlakem regulátorů na omezení sledování lidí na internetu i s blížícím se koncem podpory cookies třetích stran, malých programů, které v internetovém prohlížeči sledují, kde na internetu lidé brouzdají, a podle toho weby jako Seznam mohou zobrazovat personalizovanou reklamu. Google je ve svém světově nejpoužívanějším prohlížeči Chrome plánuje zcela vypnout a na omezení sběru osobních dat dlouhodobě tlačí úřady v Evropě i v Americe.