Sklizeno.cz a Rohlik.cz investment budují investiční centrum na podporu českých producentů potravin

Michal PtáčekMichal Ptáček

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

0Zobrazit komentáře

Česká společnost Sklizeno zaměřující se na prodej kvalitních potravin a biopotravin od regionálních dodavatelů představila zajímavou novinku. Společně s investičním vehiklem Rohlik.cz investment, za kterým stojí zakladatel online supermarketu Rohlik.cz Tomáš Čupr, a fondem RSJ Agro totiž buduje centrum, které si dává za cíl pomáhat v rozvoji podnikání malým/středním pěstitelům a producentům potravin.

A to jak finančně, tak i poskytnutím logistického, výrobního, obchodního zázemí a know how Sklizeno s tím, že na první rok je na investice vyhrazena částka ve výši 200 milionů Kč.

travis

Přečtěte si takéSpoluzakladatel Uberu Travis Kalanick prodává 29 % svého podílu za 1,4 miliard dolarůSpoluzakladatel Uberu Travis Kalanick prodává 29 % svého podílu za 1,4 miliard dolarů

V praxi pak celý koncept funguje následovně. Producent, jehož produkty vyhovují kvalitativním standardům Sklizeno uvedeným v jeho kodexu kvality, může žádat o investici až do výše 49 % hodnoty společnosti. Ve společnosti mu pak zůstává vždy majoritní podíl, nadále ji řídí a Sklizeno mu poskytuje zmíněné know how a zázemí a k tomu zajistí odbyt výroby v síti Sklizeno a na online supermarketu Rohlik.cz.

„Jsme přesvědčení, že pokud každý malý výrobce bude mít svůj sklad a své auto, jezdit sám na zahraniční veletrhy, nakupovat suroviny za své ceny, mít vlastní experty na obaly a mít vlastní právníky, účetní, další odborníky a k tomu mít obchodníky objíždějící ty stejné obchody jako všichni ostatní malí výrobci, tak nemůže být ekonomicky úspěšný, růst a inovovat produkt. A my chceme, aby byli úspěšní. Jen díky tomu budou moci v Česku vznikat kvalitní potraviny ve velkém a za dostupné ceny,” říká Petr Borkovec, ředitel Sklizeno.

Petr_borkovec_mala

Petr Borkovec, ředitel a spolumajitel společnosti Sklizeno

Zakladatel online supermarketu Rohlik.cz Tomáš Čupr k tomu dodává…

„Naším cílem je vytvořit kooperativní holding pěstitelů, výrobců, zpracovatelů a distributorů kvalitních potravin, kteří sdílejí stejné hodnoty. Tím chceme dosud roztříštěný trh efektivizovat a vytvořit  konkurenceschopnou protiváhu průmyslové velkovýrobě konglomerátů. Z toho budou těžit producenti, investoři i zákazníci a ve střednědobém horizontu doufáme, že se kvalitní potraviny i díky tomu stanou cenově dostupné většině,” 

V investičním centru už jsou takto zapojené například značky Konečně vývar a dále Zdravé stravování, které využívají především logistiku a výrobní prostory.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Zákazníci za aplikace na App Store utratili během Vánoc rekordních 890 milionů dolarů

Filip HouskaFilip Houska

60FAC385-CE63-46D3-B135-67F00B853864
0Zobrazit komentáře

Období mezi 24. prosincem minulého roku a letošním 1. lednem se pro Apple neslo v duchu rekordních čísel v rámci online tržiště aplikací App Store. Zákazníci na něm totiž během vánočního týdne zakoupili hry a aplikace (včetně in-app nákupů) za 890 milionů dolarů (cca 18,8 miliard korun), což se za existenci App Store ještě nikdy nestalo.

S touto zprávou se pochlubil samotný Apple ve své tiskové zprávě, ve které zároveň zmínil, že jen na Nový rok zákazníci utratili okolo 300 milionů dolarů (cca 6,3 miliard korun). Co se týče jednotlivých typů her a aplikací pro iOS, patrně největší úspěch měla rozšířená realita, konkrétně hra Pokémon GO, která od 21. prosince atakovala první příčku.

spotify_hh

Přečtěte si takéHudební služba Spotify čelí žalobě o 1,6 miliard dolarů za porušení licenčních právHudební služba Spotify čelí žalobě o 1,6 miliard dolarů za porušení licenčních práv

V žebříčku oblíbených aplikací se umístily také Amazon a Wayfair (obchod s nábytkem a doplňky), Night Sky a Thomas & Friends Minis (vzdělávání) či Pitu nebo Snapchat (sociální média).

pokemongo

Pokémon GO

„Jsme nadšeni z reakce na nový App Store (Apple minulý rok obchod kompletně redesignoval; pozn. red.) a z toho, že vidíme tolik zákazníků, kteří objevují a používají nové aplikace a hry. Chceme poděkovat všem kreativním vývojářům, kteří tyto skvělé aplikace vytvořili a pomohli tak změnit životy lidí,“ říká Phil Schiller, senior viceprezident celosvětového marketingu v Applu a dodává, že za rok 2017 si vývojáři vydělali 26,5 miliardy dolarů, o 30 % více oproti roku 2016.

95B0044D-44F3-4D23-91C8-8259B639FD94

O 60 procent nahoru

Minulý rok se obecně řadí mezi ty zatím nejúspěšnější z pohledu prodeje her a aplikací, což potvrzuje analytická společnost Sensor Tower. Podle ní totiž uživatelé vloni utratili celkově okolo 59 miliard dolarů (cca 1,25 bilionů korun), a to jak na App Store (38,5 miliard dolarů), tak na Google Play (20,1 miliard dolarů). Jedná se tak o téměř 35% nárůst ve srovnání s rokem 2016.

0E4A88CB-9DDB-4451-BD64-6AD054CE4179

Foto: Apple Newsroom