Škodovka sází na elektrické skútry. Do Prahy jich s novou službou BeRider posílá prvních padesát

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

berider-skoda-skutr

Foto: Škoda

Škoda Auto DigiLab spouští službu BeRerider s elektrickými skútry

0Zobrazit komentáře

V pražských ulicích začne být pořádně těsno. A to nemluvíme o tradiční, často kritické dopravní situaci na hlavních tazích, ale o sdílených dopravních prostředcích, kterým se v Praze daří, a tak neustále přicházejí další. Lidé si už běžně půjčují sdílená auta, kola nebo koloběžky a nejnovějším trendem jsou elektrické skútry. S nimi nyní přichází také Škoda Auto.

Inovační laboratoř mladoboleslavské automobily, Škoda Auto DigiLab, představila novou službu BeRider, která do hlavního města vyšle několik desítek elektrických skútrů. S nimi už v Praze pár měsíců jezdí i konkurenční Revolt a zákazníci tak budou mít na výběr z více variant.

„BeRider podporuje flexibilní a ekologickou dopravu v centru města. Hledání ekologických řešení v oblasti mikromobility je jedním z klíčových úkolů Škoda Auto DigiLab,“ popisuje novou službu Andre Wehner, Chief Digital Officer ve Škoda Auto.

berider-skoda-skutr2

Foto: Škoda

Elektrický skútr BeRider ujede na jedno nabití až 70 kilometrů

To, že se celý její byznys již netočí jen a pouze kolem výroby standardních automobilů a brzy také elektromobilů, dokazuje Škodovka delší dobu. Pro půjčování aut mezi lidmi spustila službu HoppyGo, navázala na ni studentským carsharingem Uniqway a brzy přinese do Česka také mobilní službu CareDriver pro seniory a děti.

Nově chce Škoda nabídnout jednoduchou a bezemisní dopravu po městě i dalším lidem, kteří rádi využijí skútr. Elektrické motorky BeRider mají mít v městském provozu dojezd až 70 kilometrů a pojedou až 66 kilometrů v hodině. Představují tak ideální dopravní prostředek pro krátké a střední vzdálenosti, zatím zejména v širším centru Prahy.

vrgineers-xtal-simulator

Přečtěte si takéVirtuální realita jede. Čeští VRgineers dostávají desítky milionů na své unikátní brýle a expanzi do světaVirtuální realita jede. Čeští VRgineers dostávají desítky milionů na své unikátní brýle a expanzi do světa

„Naše služba BeRider skvěle doplňuje stávající nabídku městské mobility v Praze,“ říká šéfka škodováckého DigiLabu Jarmila Plachá s tím, že její firma nasazení skútrů konzultovala s pražskými městskými částmi a prozatím se bude jednat o provoz na Praze 1 až 9. Řidiči v těchto oblastech budou moci odstavit skútry na libovolném legálním místě, jako každou jinou motorku, včetně modrých zón.

berider-skoda-skutr3

Foto: Škoda

Vypůjčení elektrického skútru BeRider probíhá přes mobilní aplikaci

Elektrických skútrů, které pro Škodovku vyrábí nejmenovaný španělský výrobce, se objeví v pražských ulicích prvních padesát. BeRider si chce následně ověřit, zda vše funguje, posbírat uživatelské zkušenosti a případně do provozu nasadit další modely.

Pomoci má k vyhodnocení prvních jízd i 65 senzorů, jimiž je každý skútr osazen. A mimo jiné kontrolují i to, zda řidič vrátil bezpečnostní přilbu. Ty jsou v každé motorce dvě, ve dvou velikostech, jelikož skútr uveze dva lidi. Stejně jako je již zvykem u jiných podobných služeb, také skútr BeRider půjde odemknout přes mobilní aplikaci a k nastartování nebudou potřeba klíčky.

richard-valtr-mews-boxed

Přečtěte si takéSnil o psaní a filmařině. Dnes Richard Valtr po celém světě staví superhotely a buduje miliardový startup MewsSnil o psaní a filmařině. Dnes Richard Valtr po celém světě staví superhotely a buduje miliardový startup Mews

Půjčovné bude BeRider účtovat po minutách, za každou minutu zaplatíte 5 korun, což je stejná sazba jako u zmíněného Revoltu. Například elektrické koloběžky Lime, které v Praze také jezdí, stojí 4 koruny za 1 minutu, ale mají jednorázový poplatek ve výši 25 korun za každou jízdu. BeRider opět podobně jako další alternativní služby nabídne i výhodnější balíčky, kdy pronájem skútru na jednu a více hodin vyjde levněji než při minutové sazbě.

berider-skoda-skutr1

Foto: Škoda

Elektrické skútry BeRider jedou až 66 kilometrů v hodině

Vedle elektrických skútrů a koloběžek mohou lidé v Praze využívat také například sdílená (i elektrická) kola od Rekol či Freebiku nebo hybridní Toyoty od carsharingu Anytime. Vstup do Prahy již navíc oznámil také maďarský carsharing GreenGo, který funguje podobně, jen přiveze pro změnu elektrické Volkswagen e-Up.

Škodovka navíc do rychle rostoucího segmentu s městskou mikromobilitou a sdílenými dopravními prostředky vstupuje také s aplikací Citymove, kterou představila koncem srpna. Prozatím v ní kombinuje městskou hromadnou dopravu s elektrokoly Freebika a taxíky od Liftaga, ale plánuje přidávat i další služby, včetně výše zmíněných. A součástí Citymove nyní bude pochopitelně také BeRider.

citymove-app

Foto: Škoda

Multimodální aplikace Citymove od Škoda Auto DigiLab

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Na CzechCrunchi nově najdete výběr nejlepších pracovních pozic v Česku

Michal PtáčekMichal Ptáček

ccjobs2

Nové CzechCrunch Jobs jsou tentokrát plně součástí CzechCrunche

0Zobrazit komentáře

CzechCrunch letos oslavil své páté narozeniny a zpětným ohlédnutím to byla opravdu jízda. Z původně nadšeneckého blogu píšícím o novinkách ze světa startupů se nám postupně podařilo rozšířit záběr a společně vybudovat, věřím, seriózní internetové médium, na kterém si najdou to své lidé ze světa byznysu, startupů, technologií, lifestylu i cestování.

Naši čtenáři jsou unikátní a my to samozřejmě dobře víme. Jsou aktivní, zajímají se o dění kolem sebe, budují vlastní projekty nebo pracují v zajímavých firmách, jsou to často lidé, kteří svým způsobem určují budoucí směřování naší země. A CzechCrunch je jedním z míst, které má možnost je mezi sebou aktivně propojovat. Měsíčně ho navštíví necelých 600 tisíc lidí a jejich počet i nadále roste.

Proto jsme na CzechCrunch.cz/jobs nově vytvořili agregátor pracovních pozic, kde najdete ty nejatraktivnější pracovní nabídky v Česku. Naší ambicí není jako v případě našeho dva roky starého a neúspěšného pokusu vytvořit další pracovní portál a soupeřit v tomto ohledu s násobně lepšími službami.

Chceme tentokrát dělat to, co umíme – využít sílu komunity lidí a firem, kteří CzechCrunch navštěvují, a zvýšit dosah a viditelnost již existujících pracovních nabídek, publikovaných jinde po internetu. To vše za cenu 200 Kč bez DPH za jednu pracovní pozici propagovanou nejen na samotných CzechCrunch Jobs, ale také tématický napříč celým CzechCrunchem.

V praxi tak pracovní inzeráty na CzechCrunch Jobs vůbec neobsahují detailní popis pracovní pozice a při prokliku je člověk jednoduše přesměrován na cílovou adresu pracovní nabídky. Může to být oficiální pracovní web dané firmy, blog nebo například inzerát na některém z pracovních portálů.

Ostatně i proto jsme hned od začátku odstartovali partnerskou spolupráci s tuzemskými projekty StartupJobs a TechLoop, které na CzechCrunch Jobs nově své pracovní pozice zveřejňují a dodávají jim tak ještě větší visibilitu. Věřím, že se brzy připojí i další, a společně tak pomůžeme propojit ještě více firem a talentovaných lidí napříč celou Českou republikou.

Michal Ptáček
zakladatel
michal@czechcrunch.cz